Sedam grafikona koji pokazuju koliko je impresivan 275 milijardi dolara težak biznis Amazona
Cijena dionice mu je od 1997. godine narasla na 582 dolara
Mnogi i dalje Amazon doživljavaju tek kao platformu za online shopping. To baš i nije posve točno. Naime, kako piše Business Insider, u 22 godine od svojeg osnutka tržišna vrijednost tehnološkog diva narasla je na vrtoglavih 275 milijardi dolara, a Amazon je razgranao svoj bizins na prodaju gotovo svega što vam padne napamet.
Pokrenuli su Amazon Web Services uslugu pohrane podataka u cloudu, proizvodnju vlastitih gadgeta, primjerice e-čitača Kindle, pametnih telefona Fire i bežičng dvosmjernog bluetooth zvučnika Echo, a prošle su godine u Seattleu otvorili i prvu fizičku knjižaru.
U nekoliko grafikona prikazan je Amazonov spektakularni rast tijekom godina:
1. Rast cijene dionice od izlaska na burzu
Amazon je na burzu izlistan 1997. godine s inicijalnom ponudom dionica po cijeni od 18 dolara. Krajem prošle godine, dionica je dosegnula vrhunac vrijednosti s 675 dolara, a danas je njezina tržišna vrijednost veća od 580 dolara.
2. Prihodi od AWS-a
Najbržerstući segment Amazonovog biznisa je Amazon Web Services, servis pohrane podataka u cloudu, za kojeg analitičari očekuju da će ove godine osvariti prihod od 10 milijardi dolara.
3. Fokus na dugoročni rast
Amazon je poznat po svojeoj strategiji dugoročnog rasta i to je razlog zašto su fokusirani na rast prihoda umjesto na ostvarivanje profiat. U 2015. godini Amazon zabilježeno je 107 milijardi dolara prihoda i samo 596 milijuna dolara neto profita.
4. Najpopularnija e-commerce platforma robe široke potrošnje
Amazon prodaje sve, od namirnica do elektronike. Prema podacima analitičke kuće comScore, u Sjedinjenim Američkim Državama Amazon je najpopularnija e-commerce destinacija za kupnju robe široke potrošnje.
5. Još postoji ogroman prostor za rast
Amazon i dalje ima ogroman prostor za rast. Od ukupnih prihoda od potrošnje u retailu u Sjedinjenim Američkim Državama, na e-commerce platforme otpada svega šest posto. Drugim riječima, prostor za rast u tom segmentu je ogroman.
6. Pretraživanja na internetu
Amazon je u i pogledu pretraživanja na internetu putem Google tražilice u posljednjih deset godina također značajno nadmašio konkurenciju.
7.Rast prometa s vlastite mobilne aplikacije
Prema podacima Morgan Stanleyja, Amazon ostvaruje 42 posto prometa preko internetskih pretraživača na mobilnim platformama. Drugim riječima, preostalih 58 posto rasta dolazi s vlastitih mobilnih aplikacija, što znači da ljudi Amazonove proizvode sve više traže na njihovoj vlastitoj aplikaciji, umjesto na tražilicama poput Googlea.