Sedam grafikona koji pokazuju koliko je impresivan 275 milijardi dolara težak biznis Amazona

Cijena dionice mu je od 1997. godine narasla na 582 dolara

Mnogi i dalje Amazon doživljavaju tek kao platformu za online shopping. To baš i nije posve točno. Naime, kako piše Business Insider, u 22 godine od svojeg osnutka tržišna vrijednost tehnološkog diva narasla je na vrtoglavih 275 milijardi dolara, a Amazon je razgranao svoj bizins na prodaju gotovo svega što vam padne napamet.

Pokrenuli su Amazon Web Services uslugu pohrane podataka u cloudu, proizvodnju vlastitih gadgeta, primjerice e-čitača Kindle, pametnih telefona Fire i bežičng dvosmjernog bluetooth zvučnika Echo, a prošle su godine u Seattleu otvorili i prvu fizičku knjižaru.

U nekoliko grafikona prikazan je Amazonov spektakularni rast tijekom godina:

1. Rast cijene dionice od izlaska na burzu

Amazon je na burzu izlistan 1997. godine s inicijalnom ponudom dionica po cijeni od 18 dolara. Krajem prošle godine, dionica je dosegnula vrhunac vrijednosti s 675 dolara, a danas je njezina tržišna vrijednost veća od 580 dolara.

Amazon Yahoo Finance

2. Prihodi od AWS-a

Najbržerstući segment Amazonovog biznisa je Amazon Web Services, servis pohrane podataka u cloudu, za kojeg analitičari očekuju da će ove godine osvariti prihod od 10 milijardi dolara.

 

Deutsche Bank

3. Fokus na dugoročni rast

Amazon je poznat po svojeoj strategiji dugoročnog rasta i to je razlog zašto su fokusirani na rast prihoda umjesto na ostvarivanje profiat. U 2015. godini Amazon zabilježeno je 107 milijardi dolara prihoda i samo 596 milijuna dolara neto profita.

Infographic: Amazon's Aggressive Growth Strategy | Statista

4. Najpopularnija e-commerce platforma robe široke potrošnje

Amazon prodaje sve, od namirnica do elektronike. Prema podacima analitičke kuće comScore, u Sjedinjenim Američkim Državama Amazon je najpopularnija e-commerce destinacija za kupnju robe široke potrošnje.

E-commerce U.S.

5. Još postoji ogroman prostor za rast

Amazon i dalje ima ogroman prostor za rast. Od ukupnih prihoda od potrošnje u retailu u Sjedinjenim Američkim Državama, na e-commerce platforme otpada svega šest posto. Drugim riječima, prostor za rast u tom segmentu je ogroman.

Andreessen Horowitz

6. Pretraživanja na internetu

Amazon je u i pogledu pretraživanja na internetu putem Google tražilice u posljednjih deset godina također značajno nadmašio konkurenciju.

Google Trends

7.Rast prometa s vlastite mobilne aplikacije

Prema podacima Morgan Stanleyja, Amazon ostvaruje 42 posto prometa preko internetskih pretraživača na mobilnim platformama. Drugim riječima, preostalih 58 posto rasta dolazi s vlastitih mobilnih aplikacija, što znači da ljudi Amazonove proizvode sve više traže na njihovoj vlastitoj aplikaciji, umjesto na tražilicama poput Googlea.

Morgan Stanley