Šef Nokie još ne zna hoće li prodati uspješni mapping odjel Here

Želi pričekati s prodajom, a možda ni neće prodati ukoliko ne dobiju dobru ponudu

Nokia's Chief Executive Rajeev Suri addresses a press conference at the Nokia head offices in Espoo, Finland, on April 17, 2015.    AFP PHOTO / LEHTIKUVA / Markku Ulander *** FINLAND OUT ***
FOTO: AFP/AFP

Nokia Here odjel je vruća roba na tržištu. Nokijin sustav navigacije i zemljopisnih mapa se godinama među brojnim konkurentima smatra jednim od najboljih. Potencijalni Herea kupac ne bi dobio samo pristup tehnologiji mapa već i ulaznicu za brojne poslove s auto industrijom koja pokazuje sve više interesa za ugradnjom navigacija u automobile.

Direktor Nokie Rajeev Suri je u intervjuu European Communications magazinu rekao da nije siguran hoće li se odreći Here odjela. Suri priznaje da postoje brojni interesenti za Here, ali kaže da želi pričekati s prodajom, do koje možda ni ne dođe ukoliko ne dobiju zadovoljavajuću ponudu.

Dobri poslovni rezultati Herea

Nokia prodaje licence softvera Herea brojnim proizvođačima automobila, navigacijskoj kompaniji Garmin, Oracleu i Amazonu. U Here sustavu se trenutno nalaze ažurirane karte za 196 zemalja i uživo inormacije o prometu u 41 zemlji. Nokia se krajem travnja pohvalila dobrim kvartalnim rezultatima Here odjela koji je ima 25 postotni rastu u odnosu na lanjski prvi kvartal te je imao prihode od 261 milijun eura. Proizvođači automobila su kupili 3,6 milijuna licenci Nokia Here za nove automobile, 29 posto više nego lani. Dobit Nokia Here odjela iznosila je 194 milijuna eura, odnosno 21 posto više nego lani.

Nekoliko ozbiljnih kupaca

Dobri poslovni rezultati i visoka kvaliteta Nokia Here tehnologije privukli su nekoliko ozbiljnih kupaca. Početkom svibnja Financial Times je objavio da je Uber ponudio 3 milijarde dolara za Nokia Here, a interes je iskazao konzorcij BMW-a, Audia i Mercedes Benza te kineski Baidu.

Nokia je lani prodala prodala svoj mobilni segment Microsoftu za 7 milijardi dolara, što je kompaniji omogućilo da se okrene proizvodnji mrežne i telekomunikacisjke opreme. „Sve promjene koje radimo su usmjerene na poslovanje s mrežnom opremom“, poručio je Suri referiravši se na analize koje segmente poslovanja će Nokia zadržati, a koje prodati.