Shazam je izbacio novu verziju koja sada može prepoznavati i fotografije

Mobitelom se skenira fotografija i izlazi sve od trailera do linkova za kupnju

FOTO: Direktor Shazama Rich Riley/Shazam

Shazam je upravo lansirao novi servis koji će nam nakon pjesama omogućiti prepoznavanje fotografija. Novu uslugu lansirali su s Disneyem i svojim ostalim medijskim partnerima, među kojima su Time Inc., Sports Illustrated, izdanja Condé Nasta, HarperCollins, Esquire i Wall Street Journal. Od trgovaca u lansiranje je uključen Merchbar. Prva “šazamabilna” fotografija bila je Disneyeva reklama za film “Tomorrowland”.

Novi Shazamov servis omogućit će da se pomoću kamere na mobitelu skenira slika, a aplikacija nakon nekoliko sekundi izbaci sve o njoj, od trailera za filmove do linkova za kupnju. Jedini uvjet je da slika ima logo Shazama jer će je aplikacija tako prepoznavati. Shazam nije napravio ništa osobito novo, slične stvari u žanru “pojačane stvarnosti” već imaju neki njihovi britanski konkurenti poput Blippara i Powa Technologies.

Moraju povećati prihode kako god znaju

Screen Shot 2015-05-28 at 18.12.12
Disneyeva reklama za film ‘Tomorrowland’ prva je koja se mogla šazamirati

Britanski startup već ima kultni status na tržištu i milijune korisnika, ali ove godine moraju povećati prihode inače bi se mogli naći u nevolji. U siječnju su dobili 30 milijuna dolara novih ulaganja od zasad nepoznatih ulagača. Time su podigli razinu kapitala za 3 posto i vrijednost kompanije iznad milijarde dolara. U prethodnim rundama u Shazam je uloženo 95 milijuna dolara, među ulagačima su América Móvil Carlosa Slima i američki venture fond Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Najveći potencijal prepoznavanje fotografija ima u zaradi od marketinga. Zamislite na nekome slikate tenisice koje vam se sviđaju i za par sekundi dobijete stranicu s cijenama i linkovima za kupovinu. Industrija bi mogla brže locirati kupce i prodavati im stvari u prostoru i vremenu koji joj je trenutno nedostupan.

Ljudi koriste manje od 25 aplikacija mjesečno

Glavni direktor Shazama Rich Riley za Financial Times je izjavio da Shazam ima golemu prednost pred konkurencijom jer već 100 milijuna ljudi mjesečno koristi njihov servis za prepoznavanje pjesama. “To nam je velika prednost u instalacijskom potencijalu” rekao je “Jedna od zanimljivih statistika o mobilnom internetu otkriva da ljudi u prosjeku koriste manje od 25 aplikacija mjesečno i broj se ne mijenja. Većina ljudi zainteresirana je za skidanje aplikacija za koje nikad nisu čuli ali nakon toga ih nikad ne koriste. Shazam je već jedna od najkorištenijih aplikacija na svijetu i mislimo da je prepoznavanje fotografija prirodno proširenje naše funkcionalnosti.”

Shazam radi veliki pritisak za povećanje prihoda, dosad su potpisali nekoliko velikih ugovora, s Disneyem, Targetom i Levi’som ali ne žele otkriti iznose, rekli su samo da su “značajni u smislu prihoda”. Firma još nije profitabilna i priznaju da ih pogađa “premekano” tržište downloada glazbe. Zarađuju od malih provizija od prodaje digitalne glazbe koju ljudi otkriju na Shazamu. Riječ je uglavnom o kupovini na iTunesu. Tvrde da im rastu alternativni kanali prihoda, poput oglasa u apliakciji, licencnih ugovora sa streaming servisima poput Spotifyja i ugovora koje su sklopili zbog Shazamove mogućnosti prepoznavanja TV serija, filmova i televizijskih reklama.