Što radi Ministarstvo turizma da bi spasilo sezonu?

Pred nama je još jedna neizvjesna turistička sezona čiji uspjeh ovisi o situaciji u Europi i - našim potezima

Pred nama je još jedna vrlo neizvjesna turistička sezona čiji uspjeh će, prije svega, ovisiti o epidemiološkoj situaciji u Europi. Prošle godine smo relativno dobro prošli – turistički promet pao je za otprilike 50 posto, što je rezultat koji bi na početku pandemije svatko potpisao jer su brojke mogle biti mnogo lošije.

Konkurentske zemlje za Mediteranu uglavnom su imale znatno veće padove. Bolji rezultat od ostalih vjerojatno možemo zahvaliti tome što smo primarno auto destinacija, što je bila prednost u uvjetima obustave avionskog prometa.

Hrvatska u promociji stavlja naglasak na sigurnost

Hoćemo li i ove godine uspjeti privući barem jednaki broj gostiju, ili čak poboljšati rezultat, osim o epidemiološkoj situaciji ovisit će i o marketinškoj kampanji. Neke zemlje poput Grčke, Španjolske ili Turske krenule su s promocijom svojih destinacija, što je vidljivo i na stranicama najvećih turoperatera, gdje su njihove ponude u prvom planu.

Što se tiče Hrvatske, pokrenut je projekt ‘Safe stay in Croatia’. Radi se zapravo o oznaci sigurnosti kojom će biti označeni turistički objekti i druge povezane djelatnosti koje posluju u skladu sa sigurnosnim protokolima za suzbijanje pandemije. Projekt prati i promotivna kampanja tijekom ožujka i travnja koja se provodi na desetak ključnih tržišta.

U dijelu stručne javnosti mogle su se čuti kritike da Hrvatska, uz ovaj projekt koji se odnosi na sigurnost, nije pokrenula dovoljno agresivnu marketinšku kampanju u inozemstvu, kako bi na vrijeme privukla pažnju gostiju za predstojeću sezonu.

U Europi ljudi još ne razmišljaju o odmorima

No, Boris Žgomba, predsjednik udruženja putničkih agencija pri HGK i član vijeća Hrvatske turističke zajednice, kaže da se intenzitet promotivnih aktivnosti prilagođava trenutnoj situaciji.

“Promotivne kampanje se u ovakvim okolnostima planiraju i doziraju sukladno procjenama situacije i očekivanjima, jer da vi sada uložite veliki novac u kampanju on bi bio bačen kao sol u more. Nema smisla da se to sada radi kad ljudi u ovom trenutku ne razmišljaju o ljetnim odmorima. Kampanja će se pojačavati kako će se mogućnosti povećavati, odnosno kako nam korona dozvoli. Sve zemlje rade ograničene kampanje”, kaže Žgomba.

Dodaje i da bi se kampanja trebala pojačati početkom travnja, kada se očekuju pozitivni pomaci što se tiče pandemije u Europi. “Situacija je kod nas do sada bila pod kontrolom, ali u Europi ona, u ovom momentu, nije dobra”, kaže Žgomba.

‘Dok je pandemija ljudima će sigurnost biti prva’

Što se tiče projekta Safe stay in Croatia, Žgomba smatra da je dobro da se s time krenulo jer će, kako kaže, upravo sigurnost biti jedan od glavnih faktora za donošenje odluke o putovanju.

“To je brend koji je napravljen da bi kroz njegovo pozicioniranje istaknulo da veliki dio objekata poštuje sigurnosne protokole. Dok pandemija ne prođe gosti će odluke donositi na temelju sigurnosti.”, kaže.

Sve je dovedeno u pitanje, zbog cjepiva

Komunikacijski stručnjak Krešimir Macan smatra da je ideja koja stoji iza projekta Safe stay dobra, ali je bitna i realizacija.

“Nama kasni cijepljenje, a time i procijepljenost osoblja koje bi radilo s ljudima i onda je cijeli koncept doveden u pitanje. Možda će sve skupa kasniti, pa ćemo biti spremni od lipnja. No, onda će to trebati jasno komunicirati. Trebat će poslati poruku da smo procijepili sve osobe koje rade u turizmu i da se objekti pridržavaju mjera. Također prema gostima treba jasno komunicirati što mogu očekivati na granici…”, kaže Macan.

Ipak, optimističan je što se tiče predstojeće sezone. “Mislim da smo za razliku od ostatka Europe napravili dobar posao što se tiče korone i da bi mogli imati dobru sezonu, puno bolju nego prošle godine”, zaključuje Macan.