Švedska firma dala chatbotu da obavlja posao koji je radilo 700 ljudi. Direktor: 'Bolji je od svih njih, ali nikom neću dati otkaz'

Klarna kaže da njihov chatbot odrađuje dvije trećine korisničkih upita

Sebastian Siemiatkowski, CEO and founder of Klarna, photographed at the headquarters in Stockholm, Sweden, January 29, 2021.
Photo: Magnus Hjalmarson Neideman / SvD / TT / code 10078 (Photo by Magnus Hjalmarson Neideman/SvD / TT NEWS AGENCY / TT News Agency via AFP)
FOTO: Magnus Hjalmarson Neideman / SvD / TT / code 10078 (Photo by Magnus Hjalmarson Neideman/SvD / TT NEWS AGENCY / TT News Agency via AFP)

Klarna, tvrtka koja nudi uslugu ‘kupi sada, plati kasnije’, odnosno omogućuje online kupcima da kupe proizvode s odgodom plaćanja, kaže da njihov chatbot koji koristi umjetnu inteligenciju odradi dvije trećine upita korisničkoj službi. Tvrtka dodaje da chatbot time može odraditi posao 700 agenata s punim radnim vremenom.

Švedski fintech, koji ima 150 milijuna korisnika diljem svijeta, surađivala je s OpenAI-jem, tvrtkom koja stoji iza chatbota ChatGPT, kako bi izradila AI pomoćnika za razgovore s korisničkom službom u aplikaciji. U prvih mjesec dana chatbot je odradio 2,3 milijuna razgovora, a Klarna procjenjuje da će im ove godine povećati profit za 40 milijuna dolara.

Klarna, prema pisanju Bloomberga, sprema se za uvrštavanje na burzu, stoga joj je imperativ povećati profitabilnost. Tvrtka razmatra valuaciju od 20 milijardi dolara, a detalji o datumu izlaska na burzu, kao i konačnoj vrijednosti, se i dalje pregovaraju.

Chatbot neće dovesti do otkaza

Sebastian Siemiatkowski, suosnivač i izvršni direktor Klarne kaže da je proboj na području umjetne inteligencije omogućio “vrhunska iskustva za naše klijente po boljim cijenama, zanimljivije izazove za naše zaposlenike i bolje povrate za naše investitore”.

“Nevjerojatno smo uzbuđeni zbog ovog lansiranja, ali ono također naglašava duboki utjecaj koji će AI imati na društvo. Želimo ponovno naglasiti i potaknuti društvo i političare da ovo pažljivo razmotre i vjerujemo da će obzirno, informirano i postojano upravljanje biti ključno za prolazak kroz ovu transformaciju naših društava”, dodaje Siemiatkowski.

Kupci trenutno i dalje mogu odabrati da razgovaraju s pravom osobom, a Klarna uvjerava da efikasnost njihovog chatbota neće dovesti do otpuštanja unutar tvrtke. Ističu da su prošle godine prošili svoje partnerstvo s vanjskim kompanijama koje obrađuju korisničke upite.

Nekoliko puta brži i točniji od ljudskih agenata

Rast popularnosti umjetne inteligencije izazvao je zabrinutost oko potencijalnog utjecaja koji bi ona mogla imati na radna mjesta, piše londonski The Times. U rujnu prošle godine izvršni direktor britanske telekomunikacijske tvrtke BT najavio je da će se ukinuti oko 10.000 radnih mjesta jer grupa sve više uvodi automatizaciju i digitalizaciju iz novih tehnologija.

Klarna kaže da chatbot parira ljudskim agentima po pitanju zadovoljstva korisnika, no da upite rješava mnogo brže. Tipični zahtjev rješava za manje od dvije minute, dok ljudskom agentu u prosjeku treba 11 minuta. Chatbot je istovremeno precizniji, što je uzrokovalo pad ponovnih upita za 25 posto.

Chatbot može riješiti upite o povratu novca, vraćanju proizvoda, razne probleme s plaćanjima, sporove i netočnosti u računu. Dostupan je u 23 zemlje, a govori 35 različitih jezika.