Teslina tvornica u Berlinu mogla bi početi proizvodnju na ljeto, ako pronađe dovoljno radnika

Premda gradnja tvornice ide po planu, njemački Handelsblatt piše da zapošljavanje baš i ne ide

FOTO: Tesla

Brandenburški odbor za infrastrukturu i prostorno planiranje kaže da će Tesla početi proizvodnju u svojoj tvornici Gigafactory krajem srpnja, a najkasnije u kolovozu, piše portal CleanTechnica. Početak proizvodnje na ljeto ove godine je u skladu s time što se očekivalo, no već su ranije postajale poprilično velike naznake kako bi proizvodnja mogla početi baš na ljeto. U veljači se na Teslinim internetskim stranica mogla pronaći tvrdnja da će “očekuju početak proizvodnje sredinom 2021. godine”.

Tesla će u trenutku početka proizvodnje u Berlinu postati kompanija s proizvodnim pogonima na tri kontinenta, a u svaka od tvornica bit će zadužena za proizvodnju modela 3 i Y za svoj kontinent. Ti modeli se već sada proizvode u tvornicama koje se nalaze u SAD-u i Kini. Početak proizvodnje u Europi bi mogao dovesti i do određenog sniženja cijene za modele 3 i Y, budući da će se neke naknade ukinuti, a logistika znatno pojeftiniti.

Proizvodit će 500.000 vozila godišnje

O početku prozivodnje se počelo šuškati u listopadu prošle godine, kada je najavljeno da će proizvodnja početi u prvom ili drugom kvartalu godine. Prema pisanju portala Teslarati, jedan kupac iz Nizozemske je tada dobio poziv direktno iz Tesle, vezan za neke detalje oko njegove narudžbe. Teslin zaposlenik je tada rekao kako će se dostava izvršiti u provm ili drugom kvartalu ove godine, kada se pokrene proizvodnja u Berlinu.

Čini se kako gradnja tvornice u Berlinu ide sasvim dobro, budući da se i Elon Musk početkom veljače pohvalio videom na Twitteru. O tome koliko je Tesla potrošila na gradnju tvornice do prije par dana nije bilo poznato, no glasnogovornica ministarstva gospodarstva njemačke savezne zemlje Brandenburg u srijedu ovoga tjedna rekla je kako Teslina investicija iznosi 5,8 milijardi eura. Očekuje se da će tvornica godišnje proizvoditi 500 tisuća vozila.

Musku je teško pronaći zaposlenike

Ipak, nije baš sve sjajno za Gigafactory. Prema pisanju njemačkog Handelsblatta, Tesli baš i ne ide za rukom zapošljavanje. Trenutno je otvoreno još 350 radnih mjesta, koja stoje nepopunjena još od prošle godine. Čak je i 25 pozicija za inženjere koji blisko surađuju s Muskom i dalje otvoreno. Musk također tvrdi da će Giga Berlin biti najveća svjetska tvornica za proizvodnju baterija, no za postizanje tog cilja mu još nedostaje potrebno dopuštenje od vlasti.

Od studenog prošle godine slobodna je i pozicija u proizvodnji baterija, za koju je potrebno imati 15 godina iskustva. Handelsblatt procjenjuje kako je plaća za tu poziciju barem 357 tisuća dolara godišnje, bez bonusa. No, čak i uz dobre uvjete, pronaći stručnjake za baterije je poprilično velik problem u Europi, budući da su oni rijetki kadar. Zbog toga se baterije i proizvode uglavnom u Aziji, budući da su ondje stručnjaci za baterije ipak nešto češći.

S druge strane, Musk i njegova kompanija su velika nepoznanica na tržištu rada u Njemačkoj, dok njihova konkurencija, njemačke automobilske kompanije, kotiraju vrlo dobro na tržištu rada. Zbog toga je, teoretizira Handelsblatt, Tesli poprilično teško preoteti zaposlenike drugih marki.