Twitter je na platformu integrirao NFT-ove, što je izazvalo val kritika

Korisnici mogu postaviti svoje NFT-ove kao profilnu sliku

Twitter je od rujna prošle godine pokušavao pronaći način kako bi svojim korisnicima omogućio način kako autentificirati njihove NFT-ove, a jučer su konačno uvelu tu funkciju. Korisnici koji plaćaju 2,99 dolara za njihovu Twitter Blue pretplatu (i koji koriste iOS uređaj) od sada mogu postaviti svoj NFT kao sliku profila. Ne samo to, kako bi se korisnici s NFT-om na profilu istaknuli među masom drugi korisnika, njihova slika će se nalaziti u šesterokutu, umjesto uobičajenog kruga.

Kako bi se NFT-ovi mogli prikazati kao profilna slika, Twitter se povezao s nekim od popularnijih kriptonovčanika, kojima se NFT-ovi unose u njihov sustav. Ako jednom prodate svoj NFT, Twitter će to prepoznati i vi ćete izgubiti svoj šesterokutni oblik profilne slike.

Mogućnost postavljanja NFT-a kao profilne slike je za sada poprilično limitirana. Dostupna je pretplatnicima Twitter Bluea u SAD-u, Kanadi, Australiji i Novom Zelandu, a premda ju mogu imati samo korisnici iOS-a, šesterokutnu profilnu sliku mogu vidjeti korisnici svih platformi.

Društvene mreže pokušavaju ugrabiti dio tržišta

Twitterova nova funkcija dolazi u trenutku i kada druge društvene mreže pokušavaju ugrabiti dio NFT tržišta. Meta, odnosno Facebook, pokreće svoju online burzu NFT-ova, koja bi se mogla nalaziti ne samo na Facebooku, već i na Instagramu, piše Financial Times.

Ova nova Twitterova funkcija je kompanijin najnoviji korak u područje decentraliziranih tehnologija. U srpnju je Twitterov tadašnji osnivač Jack Dorsey najavio da će bitcoin biti veliki dio kompanijine budućnosti. Taj velik dio se u rujnu ispostavio kao mogućnost doniranja kreatora sadržaja bitcoinom. Twitter je još i prošle godine najavio kako gradi svoj “tim za kripto”, čije će se zadaće fokusirati na kriptovalute, blockchain i njima povezane tehnologije.

Mali broj podržanih novčanika

Dakle, budući da je kod NFT-ova riječ o digitalnom dobru, njih se vrlo lako može skinuti i postaviti kao sliku profila. No, Twitter je tom problemu doskočio šesterokutnim oblikom slike, koji mogu dobiti samo vlasnici tog NFT-a, dakle, osoba čije je vlasništvo nad tom slikom zapisano na blockchainu.

U početku, Twitter će podržavati nekoliko kriptonovčanika, među kojima su Argent, Coinbase Wallet, Ledger Live, Meta Mask, Trust Wallet i Rainbow. No, problematično je što je to poprilično kratka lista podržanih novčanika, što znači da informacije o tome tko je vlasnik NFT-a i nisu toliko decentralizirane.

Twitterova nova funkcija dočekana je s nizom kritika. Korisnici se žale kako vlasništvo ustvari nije verificirano, stoga svatko (tko ima Twitter Blue pretplatu) može koristiti funkciju, čak i sa slikama koje zapravo ne posjeduju. Problematično je što NFT-ovi za sada ne enkodiraju medij u vlasništvu na blockchainu, već samo zapis o vlasništvu. Dakle, moglo bi se reći kako Twitter legitimizira način na koji se ljude ostavlja ranjivima na prijevare, krađu i slično.

Musk je među kritičarima Twittera

Jedan od kritičara Twitterovog poteza je Elon Musk, koji je napisao kako ga nova funkcija živcira. “Twitter koristi vrijedno vrijeme svojih inženjere na ove gluposti dok kripto prevaranti imaju spambot block partije u svakoj dretvi?”, napisao je Musk na Twitteru.

Musk već godinama ima problema na Twitteru s prevarantima koji koriste njegovo ime i fotografiju kako bi ga oponašali i ljude navukli da im pošalju novac. Problem je otišao toliko daleko da je Twitter 2018. godine morao onemogućiti korisnicima da se imenuju Elon Musk. Stoga, Musk misli da bi Twitteru bilo pametnije da se pozabavi problemom prevaranata, umjesto dodavanja ove funkcije.

Uvođenjem NFT-ova, milijuni ljudi će početi viđati na svojem timelineu korisnike koji imaju šesterokutnu profilnu sliku umjesto okrugle, no pitanje je hoće li se time moći NFT pogurnuti u mainstream. Slično se pokušalo u gaming industriji, piše NY Times. Nekoliko izdavača najavilo je planove za integraciju NFT-ova u njihove igre, u obliku digitalnih dobara. Naravno, gameri su bili bijesni. Ubisoft je bio pod napadom kritika jer su planirali uvesti NFT-ove u pucačinu Ghost Recon Breakpoint, kao i tvorac serijala Final Fantasy Square Enix zbog najave takve mogućnosti u svojim igrama.