Twitter je profitabilan prvi put u povijesti; u 4. kvartalu 2017. ostvarili su profit od 91 milijuna dolara

Čini se kako je fokusiranje samo na društvenu mrežu, a ne na druge stvari, urodili plodom

FOTO: JD Lasica/Flickr

Twitter je prvi puta u povijesti imao profitabilan kvartal, više od četiri godine nakon izlaska na burzu, objavili su na svojim stranicama. Kompanija je objavila kako su u četvrtom kvartalu 2017. godine imali 91 milijun dolara profita. Jack Dorsey, CEO Twittera, time je konačno ispunio obećanje dano investitorima u veljači 2017. godine, kada se obvezao kompaniju dovesti na put profitabilnosti.

U posljednjih 12 mjeseci dionica Twittera je je porasla za ukupno 47 posto. Rast broja korisnika u istom periodu nije zabilježen. Twitter i dalje tvrdi kako ima 330 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, jednako kao i u trećem kvartalu 2017. godine. Međutim, i dalje bilježe porast aktivnih korisnika od 12 posto spram istog perioda lani.

Profit veći od očekivanog

“Četvrti kvartal je bio snažan završetak naše godine. Vratili smo se porastu prihoda, te ostvarili naše ciljeve GAAP profitabilnosti, povećali smo naš ritam isporuke, te postigli pet uzastupnih kvartala s dvoznamenkastim porastom dnevno aktivnih korisnika. Ponosan sam na naš stabilan rast tijekom 2017. godine, a uvjeren sam kako ćemo i u budućnosti rasti”, objavio je Dorsey.

Iako je margina profita malena, veća je od očekivane. Twitter je imao 732 milijuna dolara prihoda, dok su analitičari pretpostavljali kako će imati oko 686 milijuna dolara prihoda, što bi bio porast od 2 posto spram prošle godine. Profitabilnost im je također dobra, no Dorsey ju smatra opcionalnom. “Izbor je između investiranja ili podizanja profita”, nadodao je Dorsey.

Traže nove izvore zarade

Porast profita nije bio jednostavan. Kompanija je imala više rundi davanja otkaza, te ugasila svoju društvenu mrežu Vine za dijeljenje videa duljine šest sekundi. Twitter je također prodao svoju vlastitu developersku platformu naziva Fabric Googleu, odnosno Alphabetu. Odustali su i od svoje platforme za oglašavanje TellApart.

Međutim, Twitter traži nove izvore zarade, poput live videa. Trenutno imaju partnerstvo s Bloombergom, kojem nude 24-satnu uslugu prijenosa live videa. Trude se također sklopiti ugovore s medijskim kućama koje će na njihovoj platformi objavljivati originalni sadržaj, poput Buzzfeeda koji sprema video serijal.