U borbi za tržište, Samsung dogodine planira pokrenuti biznis s prodajom rabljenih premium modela

Vrijednost tržišta rabljenih pametnih telefona značajno će narasti

Samsung sljedeće godine planira pokrenuti biznis s prodajom rabljenih modela pametnih telefona. Program prodaje odnosit će se na premium modele koje kupci vrate nakon godinu dana korištenja jer prelaze na najnoviju verziju uređaja.

Prema pisanju Reutersa, južnokorejski tehnološki div s programom rabljenih traži načine za održavanje momentuma nakon što su podigli prihode od mobilnog segmenta poslovanja u prethodnih nekoliko kvartala. Kako je rast na globalnom tržištu pametnih telefona dosegnuo svoj limit, Samsung želi zadržati operativne marže iznad 10 posto.

Sličnu stvar radi i Apple

Sličan program ima i Apple, koji prodaje obnovljene iPhone uređaje na brojnim tržištima, no kompanija ne otkriva prodajne brojke. Prema istraživanju BNP Paribas, rabljeni iPhone uređaji bolje drže cijenu od Samsunga. Na američkom tržištu, godinu dana nakon lansiranja, iPhone se prodaje za 69 posto od svoje originalne cijene, dok se Samsungov flagship Galaxy modeli mogu kupiti za 51 posto od prvotne cijene.

Prema procjenama konzultantske kuće Deloitte, vrijednost tržišta rabljenih telefona ove će godine narasti na 17 milijardi dolara, sa 120 milijuna prodanih uređaja, što čini oko osam posto od ukupne prodaje.

Borba za očuvanje tržišnog udjela

Aktualni Samsungovi premium modeli Galaxy S7 i Galaxy Note 7 ostvarili su dobre rezultate na tržištu, što bi moglo značiti solidnu prodaju rabljenih modela. No iako bi biznis s rabljenima mogao poprilično dignuti prodaju, osobito na tržištima u razvoju, postoji rizik da će rabljeni uređaji u određenoj mjeri kanibalizirati prodaju njihovih uređaja srednje klase.

Prodaja rabljenih telefona mogla bi pripomoći u borbi s proizvođačima jeftinih uređaja koji sve više nagrizaju Samsungov tržišni udjel. To se prvenstveno odnosi na azijska tržišta, na kojem je Samsung sve više pod pritiskom kineskih proizvođača jeftinih telefona na Zapadu malopoznatih brendova Oppo i Vivo koji bilježe nevjerojatan rast od 153 posto, odnosno 124 posto.