Uber je prvo tromjesečje završio s gubitkom od milijardu dolara

Objašnjavaju da je 2019. godina ulaganja, ali tu je ipak pokoji problem

NEW YORK, NEW YORK - MAY 10: Uber CEO Dara Khosrowshahi walks outside of the New York Stock Exchange (NYSE) before ringing the Opening Bell at the NYSE as the ride-hailing company Uber makes its highly anticipated initial public offering (IPO) on May 10, 2019 in New York City. Uber will start trading on the New York Stock Exchange after raising $8.1 billion in the biggest U.S. IPO in five years.Thousands of Uber and other app based drivers protested around the country on Wednesday to demand better pay and working conditions including sick leave, over time and a minimum wage. (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
FOTO: Getty Images

Uber Technologies izvijestio je da je prvo tromjesečje zaključio s neto gubitkom od milijardu dolara pod utjecajem velikih ulaganja u isporuku hrane i prijevoz tereta i većih troškova za poticaje vozačima.

Za razliku od ovogodišnjeg lošeg početka, lani su prvo tromjesečje poslovali su s neto dobiti od 3,75 milijardi dolara zahvaljujući prodaji dijela poslovanja. Ali već pred kraj godine više nije bilo dobra situacija, pa su prošlogodišnje zadnje tromjesečje zabilježili neto gubitak od 887 milijuna dolara.

Pad cijene dionica

Prihodi su im u prvom ovogodišnjem tromjesečju poskočili 20 posto u odnosi na isto prošlogodišnje razdoblje i iznosili su 3,1 milijardu dolara. Troškovi su im porasli 35 posto, ponajprije zbog pripreme inicijalne javne ponude dionica početkom svibnja. U međuvremenu je cijena Uberove dionice pala više od 10 posto u odnosu na 45 dolara određenih na IPO-u.

Bruto rezervacije, mjera ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i drugih troškova, porasle su na godišnjoj razini za 34 posto, na 14,6 milijardi dolara. U odnosu na prethodno tromjesečje uvećane su samo 3,4 posto, što pokazuje poteškoće pri regrutiranju novih vozača na zasićenom tržištu. Broj korisnika usluga aktivnih u razdoblju od jednog mjeseca porastao je za 33 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, dosegnuvši na kraju ožujka 93 milijuna.

Ovo je godina ulaganja

Poticaji vozačima više su nego udvostručeni u odnosu na godinu ranije, nadmašujući rast prihoda zbog ulaganja u širenje usluga dostave hrane Uber Eats. U tom su dijelu poslovanja poticaji za vozače utrostručeni, na 291 milijun dolara. Prihodi su u tom dijelu Uberova poslovanja porasli 89 posto.

“Godina 2019. bit će godina ulaganja”, najavio je izvršni direktor Dara Khosrowshahi. Napominje da su im na zrelom američkom tržištu dva ključna alata za poslovni rast širenje usluga u predgrađa i generacijski val, iskazan u nezainteresiranosti takozvanih milenijalaca za vlasništvo nad automobilima. Uprava će tek morati uvjeriti investitore da može ostvariti pozitivne poslovne rezultate, ponajprije s obzirom na snažno oslanjanje na poticaje vozačima i na konkurenciju u svim dijelovima poslovanja, od temeljne djelatnosti prijevoza na poziv do dostave tereta, napominje Reuters.