Volkswagen hini da im dizel više nije fora; njihov šef sad predlaže da treba više ulagati u električne aute

VW-ov CEO kaže da treba postepeno potpuno ukinuti sve olakšice za dizel

Use for press purposes free of charge
FOTO: Volkswagen Media Services

Volkswagen, kompanija koja je bila u središtu dieselgate skandala, koji je otkrio koliko ustvari dizelski automobili zagađuju okoliš, sada predlaže postepeno ukidanje svih olakšica za dizel. U intervjuu za Handelsblatt, Volkswagenov CEO Matthias Müller rekao je kako bi se olakšice trebale postepeno usmjeriti na električna vozila, kako bi bila što konkurentnija te kako bi se ubrzalo povećanje udjela električnih vozila na tržištu.

“Uvjeren sam da bi trebali ispitati smisao i korisnost olakšica na dizel. Ako bi prijelaz na električna vozila koja manje zagađuju trebao biti uspješan, dizelska vozila ne bi smjela biti subvencionirana kao što su bila uvijek do sada”, rekao je Müller. Misli kako bi se davanjem većih subvencija za električna vozila izbjegla zabrana prodaje automobila pokretanih fosilnim gorivima, koju razmatraju mnoge europske države.

Zabrana prodaje bila bi štetna za Njemačku

U Europi, mnoge zemlje nude subvencije za dizelska vozila, za razliku od onih pokretanih benzinom. U Njemačkoj, najvećem tržištu za dizelska vozila, dizel je 18 centi jeftiniji od običnog 95 oktanskog benzina. Ukidanjem olakšica na samo gorivo, sigurno bi se smanjila prodaja dizelskih modela, ali i zarada za najveće njemačke proizvođače automobila poput VW-a, Mercedesa i BMW-a.

Müller misli kako bi kompletna zabrana prodaje vozila pokretanih fosilnim gorivima bila štetna za njemačku ekonomiju, te da bi ju političari i proizvođači automobila trebali izbjegavati. Volkswagenov CEO zato predlaže drugo rješenje: određivanje prihvatljive granice emisije dušikovog oksida. “Samo vozila ispod te granice imala bi dopuštenje za ulazak u grad”, kaže Müller.

VW može preživjeti pad prodaje dizelskih automobila

Iako dizelska vozila ispuštaju manje ugljičnog dioksida od benzinskih, istovremeno ispuštaju veću količinu dušikovog oksida, toksičnog zagađivača zraka koji je u središtu VW-ovih skandala. Volkswagen, kaže Müller, može izdržati pad prodaje dizelskih vozila, bez previše brige oko opstanka kompanije. “Posljednje dvije godine dokazale su kako je VW financijski vrlo elastična kompanija”, pohvalio se Müller Handelsblattu.

Od početka Dieselgate skandala 2015. godine, dizel mnogim kupcima više nije pretjerano atraktivan. Volkswagen je s vremenom priznao svoju krivnju i korištenje ilegalnog softvera na milijunima dizelskih vozila kako bi varali na testovima emisija štetnih plinova. Ukupno gledajući, VW je kažnjen s preko 20 milijardi eura, što uključuje i troškove poput popravka dizelskih automobila. Prodaja dizelskih vozila u Njemačkoj ove godine pala je na oko trećinu od ukupne količine prodanih vozila, dok je prije godinu dana udio iznosio 45 posto.

Drugi njemački proizvođači ne kane odustati od dizela

VW-ov CEO je u ovim tvrdnjama vjerojatno usamljen na njemačkom tržištu. U posljednjih par mjeseci, njegovi konkurenti potvrdili su svoju dugoročnu odanost dizelu, među kojima je najglasniji bio šef BMW-a Harald Krüger. Krüger tvrdi da će dizel i dalje biti jedan od glavnih fokusa BMW-a. Daimlerov CEO Dieter Zetsche i dalje misli da su dizelska vozila ključna, budući da ona pomažu u ostvarivanju smanjenja zagađenja jer zagađuju manje od benzinskih vozila.

Njemački Verband der Automobilindustrie (VDA), odnosno udruženje njemačkih proizvođača automobila misli slično. “Moderna dizelska vozila su esencijalna za ostvarivanje ciljeva smanjenja zagađenja u Europi”, izjavio je njihov predsjednik Matthias Wissmann. Od 2020. godine, proizvođači automobila će morati plaćati kazne ako prosječno zagađenje njihovih automobila prelazi 95 grama CO2 po kilometru. U VW-ovom slučaju, ako se ništa ne promijeni, kazna će prelaziti 400 milijuna eura godišnje.