Vozači obožavaju tehnološke dodatke koji im asistiraju pri vožnji

Prema istraživanju najdraže dodatne opcije su one koje olakšavaju samu vožnju

FOTO: Youtube

Još smo godinama udaljeni od automobila koji će nas samostalno voziti, ali proizvođači automobila danas nude razne asistencije pri vožnji poput održavanja brzine, automatskog izbjegavanja sudara i održavanja vozila u cestovnoj traci. Dobra vijest za sve koje rade na razvoju sustava asistencije je da vozači obožavaju takve dodatke.

Prema istraživanju J.D. Powera najdraže dodatne opcije kupaca automobila su one koje olakšavaju samu vožnju. Izbjegavanje sudara, noćni vid i mogućnost pregleda mrtvog kuta su na vrhu ljestvice najpoželjnijih dodataka jer smanjuju rizik i povećavaju sigurnost vožnje. Stražnje kamere koje vozaču omogućuju da vidi iza sebe i samostalna obnova boje automobila zaokružuju prvih pet najpoželjnijih dodataka.

Asistencija pri vožnji je najpoželjnija tehnologija

U studiji je sudjelovalo 5300 ispitanika koji su u posljednjih pet godina kupili ili unajmili automobil. Ispitanicima su ponuđene 59 tehnološke opcije koje pokrivaju navigaciju, zabavu, povezanost, energetsku učinkovitost i asistenciju pri vožnji. Asistencija je bila pri vrhu svim dobnim skupinama.

“Potrošači shvaćaju prednosti takvih sustava i ukazuju im sve više povjerenja, a manje su im važne tehnologije poput biometrijskih senzora, raznih touchsreenova i gestovnih naredbi”, kaže Kristin Kolodge, izvršna direktorica J.D. Powera.

Kako bi istražili u kojem smjeru potrošači žele da se razvija tehnologija; autonomnom (automobil sam upravlja vožnjom), poluautonomnom (automobil sam upravlja vožnjom, ali vozač mora biti spreman u svakom trenutku preuzeti kontrolu) ili u smjeru asistencije pri prometnim gužvama (automobil sam upravlja vožnjom pri malim brzinama). “Kupci su odgovorili da ih najviše zanima tehnologija koja će sama upravljati automobilom”, kaže Kolodge.

Od autonomne vožnje najviše koristi imaju stariji vozači

Promatrajući dobne skupine dobili su nešto drugačije rezultate. Generacija Y (rođeni između 1977. i 1994.) najviše je interesa pokazala za potpunu automatizaciju, dok su generacije rođene prije 1946. najviše zanimanja pokazale za asistenciju pri prometnim gužvama. Rezultati su logični jer su mladi oduvijek bili zainteresiraniji i otvoreniji prema novim tehnologijama.

Međutim, to ne znači da stariji vozači, koji imaju najviše za dobiti autonomnom tehnologijom jer im može produžiti vozački vijek, neće promijeniti mišljenje. “Sve veći interes za sustave izbjegavanje sudara znači da da se kupci privikavaju i sve više im vjeruju. Ista stvar će se dogoditi i s autonomnom tehnologijom automobila”, zaključila je Kolodge.