VW ima 10 dana da pronađe rješenje za ilegalni softver kojim se manipuliralo rezultatima emisija

U Volkswagenu se, prema pisanju svjetskih medija, za ilegalni softver znalo godinama

AFP
FOTO: AFP

Volkswagen ima rok do 7. listopada da pronađe tehničko rješenje za rješavanje problema softvera pomoću kojeg se manipuliralo razultatima mjerenja na eko testovima, javlja Bloomberg.

Prema informacijama koje je objavio njemački Bild u nedjelju, softver je Volkswagenu isporučila tvrtka Robert Bosch u svrhu provođenja testiranja, a u pismu koje su poslali 2007. godine, koje su navodno pronašli interni revizori, VW je upozoren da je korištenje ovakvog softvera ilegalno.

Prema nekim drugim izvještajima, objavljenim u Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, jedan od VW-ovih inženjera upozorio je viši menadžment još 2011. godine da je korištenje spornog softvera protuzakonito.

Menadžment krivi inženjere

S druge strane, uprava krivicu prebacuje na inženjere. Berthold Huber, šef Nadzornog odbora VW-a nazvao je krizu moralnom i političkom katastrofom, a uprava kompanije je sazvala izvanredni sastanak dioničara za 9. studenog. Nadzorni odbor je preporučio da se suspendira dio zaposlenika dok se cijeli slučaj ne raščisti, a Huber je medijima potvrdio da se ovaj korak u određenoj mjeri već proveo.

Novi šef VW-a Matthias Müller nije otkrio koliko je zaposlenika suspendirano, ali iz kompanije su poručili da je dizel skandal rezultat protuzakonitog djelovanja inženjera i tehničara koji su angažirani na razvoju motora.

U Švicarskoj zabranjena prodaja VW dizelaša

Švicarci su već u subotu zabranili prodaju Volkswagenovih dizelaša u Euro 5 kategoriji, u koju spada velika većina automobila s ugrađenim softverima za lažiranje rezultata na eko testovima.

Drugim riječima, u Švicarskoj je zabranjena prodaja 180,000 novih vozila, koja uključuju 1,2-litrene, 1,6-litrene i 2-litrene dizelske motore Volkswagena, Audija Seata i Škode. Ipak, švicarska federalna služba za promet koja je donijela odluku o zabrani, kazala je da vozači koji već posjeduju VW dizelaše ih mogu i dalje koristiti.

Financial Times piše da je VW skandal gori od onog s Enronom

Kako razmjeri skandala rastu, Financial Times piše da je Volkswagenov skandal gori od afere s Enronom 2001. godine, između ostalog i zato što će troškovi kazni i sudskih tužbi koje će snositi Volkswagen vjerojatno daleko nadmašiti slučaj Enron.

U međuvremenu, zemlje diljem svijeta uključujući Njemačku, Sjedinjene Države i Veliku Britaniju pokrenule su istražne postupke i zabrana kakva je donesena u Švicarskoj mogle bi stupiti na snagu i u drugim zemljama. The Guardian prenosi da odvjetnici koji zastupaju stotine vozača u Velikoj Britaniji zahtijevaju od Volkswagena da priznaju u koje sve modele VW Grupe su ugrađeni sporni softveri.

Britanski premijer David Cameron izjavio je da je odluka o zabrani VW automobila stvar odluke britanskom ministarstva transporta. “Neprihvatljivo je da tvrtke krše pravila i lažiraju brojke. Propisi o emisijama su važni, mora ih se poštivati i to poštivanje mora biti nadzirano”, izjavio je Cameron.

Nijemci i dalje vjeruju u brend

Bild je u Njemačkoj proveo istraživanje koje je pokazalo da 55 posto Nijemaca i dalje vjeruje u VW brend, a tri četvrtine Nijemaca smatra da su i ostali proizvođači također odgovorni za manipulacije.