VW postaje sve ambiciozniji s električnim autima. Žele predstaviti barem jedan godišnje

Udio električnih automobila prodanih u Europi bi im trebao porasti na 70 posto

FOTO: Unsplash

Volkswagen je najavio ubrzavanje svojih planova za elektrifikaciju, pa su udvostručili svoje prijašnje ciljeve. Sada do 2030. godine žele da im 70 posto prodaje u Europi čine elektromobili, dok za Ameriku i Kinu sada žele 50-postotni udio. VW-ov izvršni direktor Ralf Brandstätter kaže kako je “sada vrijeme da se od Volkswagena napravi brend održivog prijevoza”. Brandstätter ipak dodaje da će automobili opremljeni motorima s unutarnjim izgaranjem i dalje biti ključan dio VW-ove strategije, posebice modeli Golf i Tiguan.

Temeljem nove strategije Accelerate, VW će investirati 15 milijardi eura ne samo u električne automobile, već i u softver i srodne digitalne tehnologije u automobilskoj industriji, uključujući samovozeće sustave. “Automobilska industrija mijenja se brzo. Iz temelja ćemo promijeniti VW u sljedećim godinama. Svoju vodeću poziciju na tržištu želimo obraniti jasnom vizijom: pozicioniranjem VW-a kao najatraktivnijeg brenda za održivi prijevoz”, rekao je Brandstätter.

Barem jedan novi model godišnje

Kako bi postigli svoje ambiciozne ciljeve do 2030. godine, iz kompanije su najavili da će svake godine predstaviti barem jedan novi električni automobil. Do kraja ove godine, očekuju nas još tri električna VW-a. Jedan od njih bi trebao biti sportska verzija ID4 s pogonom na sva četiri kotača, potom coupe-SUV model ID5, dok će veći SUV ID6 stići u prodaju samo u Kini. Sljedeće godine nas očekuje serijska verzija električnog kombija ID Buzz, a nakon njega bi trebao stići model za sada poznat pod nazivom Aero B, baziran na konceptnom ID Vizzion.

Brandstätter je obećao i da će VW predstaviti dugoočekivani električni automobil u kompaktnom segmentu, vjerojatno nazvan ID1. Taj model trebao bi stići 2025. godine, što je dvije godine kasnije od planiranog. Radikalniji Project Trinity, koji su opisali kao VW budućnosti, trebao bi stići 2026. godine. Project Trinity trebao bi biti automobil baziran na sasvim novoj arhitekturi i platformi, a jedna od glavnih karakteristika bi mu trebala biti posve autonomna vožnja.

Zbog toga, VW navodi da bi s njim mogli predstaviti i sasvim nove poslovne modele. Brandstätter je ranije ispričao kako je Project Trinity VW-ov “softverski automobil iz snova”. Trebalo bi biti manje varijanti u ponudi, a kupci bi mogli tek birati baterijski kapacitet, boju i izgled kotača. Sve ostale opcije bi kupci mogli kupovati online, a te kupljene dodatne funkcije bi se jednostavno automatski skinule s interneta u automobil, bez potrebe za odlaskom u servis.