Wall Street Journal piše kako je moguće spajanje medijskih kuća Axios i Athletic

Cilj je stvoriti jednu veću medijsku kompaniju koja bi bila konkurentnija na medijskom tržištu

NEW YORK, NY - MAY 16: Executive Editor of Axios Mike Allen speaks onstage during TechCrunch Disrupt NY 2017 - Day 2 at Pier 36 on May 16, 2017 in New York City.   Noam Galai/Getty Images for TechCrunch/AFP (Photo by Noam Galai / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP

Medijski startup Axios i sportska medijska kuća Athletic su u pregovorima o spajanju, rekli su za Wall Street Journal ljudi upoznati s pregovorima. Cilj je spajanjem stvoriti jednu veću online medijsku kuću, što bi moglo uključivati i izlazak na burzu. Pregovori su u ranim fazama, pa izvori WSJ kažu kako bi oni mogli i propasti. Za sada nisu poznati financijski detalji pregovora, odnosno, mogućeg spajanja kompanija.

Prema pisanju WSJ, izvršni direktor Athletica Alex Mather prišao je izvršnom direktoru Axiosa Jim VandeHeiju prije otprilike tjedan dana, s prijedlogom spajanja. Dvojica direktora su u međuvremenu održala nekoliko razgovora o poslovnim prilikama tijekom pandemije koronavirusa, a razgovori su se, tvrde izvori, posebno intenzivirali u proteklih nekoliko dana. Uz financijske detalje, za sada nije poznato tko bi trebao voditi tu kompaniju.

Medijsko tržište je volatilno

U slučaju da se Axios i Athletic spoje, ta nova kompanija mogla bi tražiti sredstva za dodatnu ekspanziju tvrtke, te provesti dodatna spajanja s drugim kompanijama, tvrde izvori koji su, kažu, vidjeli i prezentaciju koje kompanije pokazuju potencijalnim investitorima. Dugoročni plan je sklopiti dogovore s još nekim digitalnim izdavačima, posebice s onima čiji su čitatelji spremni plaćati pretplate ili oni koji postižu bolje cijene kod oglašivača.

Axios i Athletic bi i dalje trebali funkcionirati kao dvije zasebne redakcije, svaka sa svojim novinarima i urednicima, rekao je jedan od izvora. Ovakve konsolidacije digitalnih medija su sve češće, budući da kompanije pokušavaju pronaći nove načine za zaradu na fragmentiranom medijskom tržištu. Ovakvim spajanjima u veće kompanije, cilj je dobiti što veće šanse za uspjeh i što bolju poziciju na tržištu.

No, WSJ piše kako ovakva spajanja neće riješiti sve probleme i izazove s kojima se susreće medijski sektor, koji se pokazao kao volatilno tržište, koje je poprilično nepouzdano za rast kompanija. Uvođenjem pretplata, mediji se ne natječu samo za dio kućnog budžeta s ostalim izdavačima, već i za dio novca koji je dodijeljen drugim digitalnim uslugama, poput streaming servisa.

Postoji mogućnost stvaranja B2B pretplata

Axios i Athletic vjeruju da je jedan od mogućih načina rasta prodaja pretplata poduzećima po višoj cijeni, tvrde izvori. Izvršni direktor VandeHei i jedan od suosnivača, predsjednik Axiosa Roy Schwartz, su tijekom svog vremena u Politicu sudjelovali u stvaranju Politico Proa, publikacije namijenjene samo za poduzeća.

Axios su pokrenuli VandeHei, Schwartz i novinar Mike Allen 2017. godine nakon što su napustili Politico. Axios se specijalizira na kratke vijesti i jezgrovite newslettere, a prošle godine imali su 60 milijuna dolara prihoda. Axios broji 250 zaposlenih, a WSJ navodi da je kompanija profitabilna.

Uz newslettere fokusiranje na medije, tehnologiju i biznis, Axios producira i dokumentarističku emisiju na HBO-u, a razvili su i komunikacijsku platformu koju prodaju drugim kompanijama koje žele svoje zaposlenike držati u toku s informacijama o kompaniji u stilu pisanja nalik Axiosovim vijestima.

Čitatelji su spremni plaćati bolji sadržaj

Athletic je osnovan 2015. godine, kada su ga stvorili bivši zaposlenici fitness platforme Strava, Alex Mather i Adam Hansmann. Taj sportski portal naplaćuje 7,99 dolara mjesečno za pristup svom sadržaju, koji uključuje članke o sportu, među kojima su i oni o lokalnim momčadima. Tvrde kako imaju preko milijun pretplatnika, a njih radi više od 600 ljudi, u redakcijama u Sjevernoj Americi, Ujedinjenom Kraljevstvu i Australiji.

Athletic se počeo probijati u trenutku kada su počeli masovno zapošljavati novinare koji su dobili otkaze iz tradicionalnih medija, pritom im nudeći velike povišice spram prošlih plaća. Kompanija je svoje investitore uvjerila kako su čitatelji u Americi spremni plaćati pristup sadržaju koji nudi dublji uvid u temu ili analizu. Do sada su prikupili preko 139,5 milijuna dolara, a vrijednost kompanije iznosi 475 milijuna dolara. Premda Athletic ne objavljuje financijska izvješća, jedan od izvora WSJ tvrdi kako je kompanija prošle godine imala 80 milijuna dolara prihoda.