Xiaomi drugi najveći proizvođač nosive tehnologije na svijetu. Apple nije uključen u istraživanje

Očekuje se da će se situacija u drugom tromjesečju bitno promijeniti

U manje od godinu dana kineski je tehnološki div Xiaomi postao drugi najveći proizvođač nosive tehnologije na svijetu. Narukvica za fitness Mi Band prodana je u gotovo tri milijuna primjeraka u prva tri mjeseca ove godine. Xiaomi drži 24,6 posto toga tržišta, a od njega je bolji jedino Fitbit, koji bilježi prodaju 3,9 milijuna uređaja.

U odnosu na prošlu godinu, u prvom tromjesečju 2015. godine povećali su prodaju pametne opreme za fitness za dvjesto posto. Istraživači razlog tome vide u početku godine jer se nakon blagdana mnogi ljudi odlučuju na promjene u svom životu, posebice što se tjelovježbe tiče.

Samsung tek na trećemu mjestu

Nakon Xiaomija, treći na listi je Garmin, koji je prodao sedamsto tisuća uređaja, potom Samsung s prodanih šesto tisuća i kompanija koja se s Fitbitom spori oko ideja i poslovnih planova – Jawbone, s tek pola milijuna prodanih narukvica za fitness.

Xiaomi u zadnje vrijeme doista mnogo radi na poslovnoj strategiji. Osim što su neprikosnovene vođe tržišta u Kini, u kompaniji planiraju i širenje na međunarodno tržište. Već su počeli s internetskom prodajom Mi Banda, slušalica i punjivih baterija u Americi i dijelu Europe. S prodajom svojih pametnih telefona još nisu počeli izvan Kine.

Xiaomi

Utjecali na smanjenje cijena

Mi Band izazvao je i pad cijena proizvoda ostalih konkurenata. “Sad vidimo više od 40 posto proizvoda po cijeni nižoj od stotinu dolara, što je povećalo prodaju, pa je prvih pet kompanija moglo razvijati svoj utjecaj na tržištu”, kaže Jitesh Ubrani iz IDC-a.

Bitno je napomenuti kako istraživanje nije obuhvatilo Appleov pametni sat, koji se na tržištu pojavio tek u drugom tromjesečju ove godine. Bit će zanimljivo vidjeti sljedeće rezultate i provjeriti je li se situacija na tom polju promijenila. “Ostaje vidjeti u kojoj će mjeri dolazak Apple Watcha promijeniti poredak”, kažu u IDC-u. “Mnogi će se uređaji mjeriti i uspoređivati s Apple Watchem, bez obzira bila ta usporedba realna ili ne”, dodaju.

Kako će dolazak Apple Watcha utjecati na tržište?

Očekuje se da će Apple prodati od pet do deset milijuna primjeraka u drugom tromjesečju. Procjena za cijelu godinu jest trideset milijuna prodanih primjeraka, što bi Apple stavilo na vodeće mjesto u prodaji nosive tehnologije. Međutim, očekuje se da će se i to tržište podijeliti na dva pola, onaj jeftiniji, u kojemu narukvice koštaju manje od pedeset dolara, i premium tržište, na kojem bi Apple trebao dominirati.