Film o dvije splitske gospođe koje svaku večer gledaju turske sapunice ide na jedan od najvećih svjetskih festivala

Kratkometražni slatkiš '1001 noć' imat će premijeru u Torontu

FOTO: 1001 noć

Dvije šarmantne starije gospođe u dnevnom boravku na splitskim Gripama svaku večer gledaju turske sapunice. Ema ima 89 godina, njezina prijateljica Maja 85. Ostale su same, njihovih prijatelja je sve manje, a redateljica Rea Rajčić prati njihov večernji suživot.

– Znači njegovo je dijete?
– Nije.
– Tko je ova?
– To je sestra od njezinog oca.
– Šta je šepava?
– A, nešto je bilo kad je bila mala.
– Dobro, šepava je.
– A. E!

Tako izgleda jedan od gorko-slatkih dijaloga u dokumentarnom filmu 1001 noć redateljice Ree Rajčić. Usamljenost dviju gospođa koje popunjavaju ljubavnim intrigama iz turskih sapunica nemilosrdno komentirajući i prateći radnju i komplicirane odnose među likovima osvojile su selektore uglednog filmskog festivala u Torontu.

Vjerne gledateljice turskih sapunica

Kratkometražni dokumentarni film 1001 noć koji je režirala Rea Rajčić uvršten je u glavni natjecateljski program Kratki rezovi (Short Cuts) 48. Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF). Veliko je to priznanje filmu koji će u Torontu, na jednom od pet najrelevantnijih svjetskih filmskih festivala imati svoju svjetsku premijeru.

Radnja filma prati dvije prijateljice Emu (89) i Maju (85), najvjernije gledateljice turskih sapunica koje svaku večer provode zajedno gledajući turske serije u Eminom stanu u Splitu. Ovo je priča o mikrokozmosu koji ponekad nastane tamo gdje se najmanje nadamo, onda kad ga najviše trebamo. I o jednom prijateljstvu koje je počelo kad je sve drugo završilo.

“Trebao je danas završit popis stanovništva. Ako su svi brzi ko onaj naš… Njega bi trebalo po smrt poslat, on bi bio idealan za to”, kaže jedna od protagonistica.

Čarobne žene na pragu devedesetih

“1001 Noć je dokumentarac nastao iz velikog divljenja prema živosti i energiji Eme i Maje, čarobnih žena na pragu devedesetih. Ujedno je ovaj film i posveta audiovizualnoj produkciji, kojom se i sama primarno bavim. Makar ona bila i produkcija turskih sapunica, često nismo ni svjesni koliko je filmski, televizijski, serijski i svaki drugi sadržaj, koji u raznim fazama života preko različitih medija konzumiramo, mnogima i dalje podloga za analizu, propitivanje, preživljavanje i ono što je najvažnije – razgovor.

1001 noć

Buka splitskih paunova

Vidjeti dnevni boravak Eminog stana sa splitskih Gripa na velikom platnu Međunarodnog filmskog festivala u Torontu bit će suludo iskustvo. Nadam se da će buka splitskih paunova tijekom iduće godine odzvanjati diljem festivalskih kino dvorana što glasnije i što duže”, izjavila je redateljica i scenaristica filma Rea Rajčić koja se do sada uspješno bavila filmskom produkcijom.

Rea Rajčić Nikola Zelmanović

Njena produkcijska kuća Eclectica stoji iza brojnih projekata kao što su višestruko nagrađivani Stric Andrije Mardešića i Davida Kapca, hvaljena dokumentarna serija Kolaži o laži Nebojše Slijepčevića i Judite Gamulin i adaptacija poznatog romana Proslava Damira Karakaša, po scenariju Jelene Paljan i u režiji Bruna Ankovića.

Uz Reu Rajčić producentica filma je Tina Tišljar, direktor fotografije Marinko Marinkić, montažerka Karla Folnović, za dizajn zvuka zadužen je bio Luka Gamulin, skladatelj je Dubravko Robić, miks zvuka radio je Ivan Zelić iz studija Nazor, a kolor korekciju Tomislav Stojanović iz Eclectice.