Fora vijest; ljudi koji su dizajnirali rasvjetu na Hendrixovom mostu u Zagrebu upravo su nagrađeni u New Yorku

Deana Skiru i njegov tim nagradio je uvaženi IES Illuminating Engineering Society

16.11.2017., Zagreb - Zeleni zeljeznicki most, zahvaljujuci grafitu s prezimenom Jimija Hendrixa dobio je gotovo kultni status i postao jednim od simbola urbane pop-kulture grada Zagreba. Odnedavno je dekoriran rasvjetom kojom se naglasavaju konture donjeg dijela mosta cijelom duzinom glavne grede (310m) te gornjeg ustroja mosta (vertikalnih vjesaljki i luka mosta) statickom, neutralno bijelom svjetloscu, dok se dinamicka rasvjeta u boji aktivira prolaskom vlaka, s prvim vagonom iza lokomotive. 
Photo: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Dizajn rasvjete Zelenog mosta, popularnog Hendrixova mosta u Zagrebu, realiziran prema projektu Deana Skire i njegovog tima, osvojio je prestižnu IES Special Citation nagradu u New Yorku, za “izniman pristup u dizajnu rasvjete uz korištenje svjetla kao umjetničke forme”.

Svečana dodjela nagrade održat će se 9. kolovoza u Bostonu, u povodu 45. godišnjice održavanja konferencije IES Illuminating Engineering Society, društva koje je međunarodni autoritet na području rasvjete. Riječ je o nagradi koju dobivaju projekti s iznimno kreativnim i originalnim idejama.

Na projektu su radili od 2014. do 2017.

“Veliko nam je zadovoljstvo primiti ovakvu značajnu nagradu u međunarodnoj konkurenciji s projektima koji iza sebe imaju renomirane timove i globalne investitore”, rekao je u povodu nagrade Dean Skira.

“Ponosni smo što možemo doprinijeti promociji naše države i u ovako specijaliziranom segmentu kao što je dizajn rasvjete i arhitektura”, dodao je. Skira je, inače, autor nekoliko projekata poput tunela Eurasia koji povezuje Europu i Aziju, Svjetlećih divova u Puli i uvale Čikat. Nedavno je nagrađen za dizajn kružnog toka u Puli IALD nagradom u Chicagu.

Dizajn rasvjete željezničkog mosta u Zagrebu ističe njegovu prepoznatljivu zelenu boju, dok RGB rasvjetu aktivira vlak svojim prolaskom što svjetlosni efekt čini dinamičnim. Projekt je započeo 2014. te je uz podršku i suradnju s Gradom Zagrebom i HŽ Infrastrukturom d.o.o. realiziran u svibnju 2017.