Google otvara platformu koja će okupiti vodeća svjetska kazališta i orkestre

Projekt je navodno samoodrživ, a trebao bi pomoći u privlačenju nove publike

Eric Schmidt, Executive Chairman of US holding Alphabet Inc speaks during the presentation of a cooperation between the Berlin Philharmonic Orchestra and the Google Cultural Institute in Berlin on December 1, 2015. Google's Cultural Institute launched a virtual tour with videos of ballet, opera and orchestral performances including a tour through the concert hall of the Berlin Philharmonic Orchestra.
AFP PHOTO / DPA / RAINER JENSEN +++ GERMANY OUT +++ / AFP / DPA / RAINER JENSEN
FOTO: AFP

Čini se da je Google proširio svoje područje interesa i to ni manje ni više nego na visoku kulturu. Ta je kompanija, naime, započela s radom na bazi podataka koja se zove Cultural Institute. Svrha tog instituta je okupiti renomirane svjetske orkestre, kazališne i operne kuće kako bi svojim korisnicima omogućili pristup njihovoj arhitekturi i dijelu onoga čime se bave.

Dosad se u ovaj projekt uključilo oko šezdesetak institucija iz 20 različitih zemalja. Među uključenima (zasad) nema ni jednog hrvatskog predstavnika. Ali zato u toj medijateki možete pogledati saržaje iz primjerice pariške Nacionalne opere, Royal Shakespeare Company, Carnegie Halla ili Meta.

Članovi renomiranih ansambala u tom projektu vide priliku da pronađu put do nove publike jer su svjesni činjenice da je klasična umjetnost tek jedna od mnogih niša kulture. “Visoka kultura ipak nije nogometna utakmica”, komentirao je, primjerice, jedan član Berlinske filharmonije. “Stoga su ovakve platforme nužne kako bi se pronašla nova publika”, zaključio je.

Samoodrživi projekt koji uključenima garantira više posjetitelja

Naravno da platforme ovog tipa nisu nadomjestak za iskustvo koncerta ili predstave uživo, ali ovo bi iz nekoliko razloga mogla biti zanimljiva alternativa za konzumaciju sadržaja ovakve vrste. Najprije je tu uvid u raznolikost izvedbenih umjetnosti jer se u ovaj projekt nisu uključila samo kazališta i opere, nego i performeri poput Marine Abramović i njezinog instituta koji na ovaj način publici omogućuju uvid u barem dijelić svog stvaralaštva.

Iz Googlea se zasad nisu očitovali o troškovima pokretanja ovog projekta, ali su istaknuli kako se radi o neprofitnoj organizaciji koja svoje poslovanje pokriva vlastitim sredstvima. Istaknuli su kako je cilj Cultural Institutea obrazovanje i pmogućavanje pristupa kulturi.

No, naravno da uključenost u ovaj projekt pomaže i prilikom brendiranja. Poznato je da Google već neko vrijeme surađuje s nekim muzejima i pokazuje dijelove njihovih važnih izložbi, što je u konačnici rezultiralo povećanjem broja posjetitelja. Nadamo se da ćemo na listi partnera Cultural Institutea uskoro pronaći i neku domaću instituciju.