Je li slika kupljena na opskurnoj aukciji izvorno remek djelo Vincenta Van Gogha?

Sliku krajolika otkrio je kontroverzni kolekcionar iz New Yorka

FOTO: wikipedija

Krajem devedesetih i početkom 2000. godine, povjesničari umjetnosti bacaju sve veću sumnju na autentičnost umjetničkih djela koja se pripisuju Vincentu van Goghu. Istraga časopisa Art News iz 1997. godine sugerirala je da je najmanje 45 van Goghovih slika i crteža smještenih u vodećim muzejima po svijetu, možda lažno. Prema riječima stručnjaka za impresionizam, Johna Rewalda, krivotvoritelji su vjerojatno kopirali djela ovog impresionista češće od bilo kojeg drugog modernog majstora.

Visokotehnološki alat za provjeru autentičnosti posljednjih godina omogućuje stručnjacima da ponovno istraže upitna djela, piše Art Newspaper 2020. godine. Među novoautentificiranim djelima koja su godinama zbunjivala znanstvenike su Zalaz sunca u Montmajouru, krajolik živopisnih boja koji je godinama čamio u norveškom potkrovlju i Vaza s makovima, slika koja je poslije 30 godina ovjerena kao van Goghova.

Van Goghov opus posljednjih se godina ponovno proširuje

Umjetnikov opus se posljednjih godina ponovno proširuje. Magazin Whitehot izvještava o krajoliku kojega je otkrio kontroverzni kolekcionar iz New Yorka, a koji bi mogao biti sljedeća slika koja će se pridružiti priznatim van Goghovim djelima.

Kolekcionar Stuart Pivar koji je s Andyjem Warholom 1982. godine suosnivač New York Academy of Art, kazao je Whitehot da je na sliku krajolika slučajno naletio na jednoj aukciji izvan Pariza. Djelo prikazuje polja pšenice u gradiću Auversu gdje je van Gogh živio posljednjih mjeseci života.

Pivot je otprije punio medije zbog svađalačke naravi i veza s osuđenim seksualnim prijestupnikom Jeffreyem Epsteinom kojeg je opisivao kao “najboljeg prijatelja kroz desetljeća”. Pivar je obznanio da je prekinuo veze s Epsteinom nakon što je saznao za optužbe protiv financijera.

Potpis i datum doimaju se autentičnima

Michael Mezzatesta, direktor Muzeja umjetnosti Sveučilišta Duke opisuje da je “slika u izvornome stanju, naslikana na grubome platnu od vreće u skladu s onima koje je van Gogh koristio kasnije u karijeri. Na poleđini platna je potpis Vincent, potpuno vjerodostojan s datumom koji se meni čini 1890.,u orah smeđoj tinti tipičnoj za mnoge van Goghove crteže.”

Kolekcionar Pivar je kontaktirao Amsterdamski muzej van Gogh koji svake godine procijeni samo nekoliko potencijalnih slika. Iako je trenutno zbog pandemije zatvoren, Muzej je odlučio napraviti iznimku i prihvatiti zahtjev za autentifikaciju slike. Pivar je kazao za Page Six da je to najveće otkriće u posljednjih 100 godina.

U zadnja dva mjeseca života stvorio je više od 70 djela

Tijekom posljednja dva mjeseca života u Auversu, prije smrti u srpnju 1890. godine, slikar je stvorio više od 70 djela. Krajolik na slici prikazuje Auvers s kućama, prošaran drvećem. Ako je ovo slikarovo djelo, onda će biti najveće u njegovom opusu i jedino na kvadratnom platnu. “Slika potječe od ljudi koji žele ostati anonimni. Izvorno je s opskurne aukcije u Sjevernoj Americi. Vlasnici nisu umjetnici i obećao sam im da neću otkriti tko su”, kaže Pivar za Page Six.

Prema web stranici Amsterdamskog muzeja, primaju oko 200 zahtjeva za provjeru autentičnosti godišnje. Većina su kopije ili djela koja nisu stilski povezana s umjetnikom, ali u prosjeku od 200 djela, njih 5 zaslužuje daljnju provjeru i tehničku analizu.