Kako su genijalni jumbo plakati iz sedamdesetih proslavili brojne bendove

Fotograf Robert Landau prikazao je dozu umjetnosti u plakatima iz tog vremena

Poznati američki fotograf Robert Landau izdao je knjigu naziva “Rock & Roll Billboards of the Sunset Strip”. Riječ je o zbirci fotografija koje prate evoluciju velikih reklamnih plakata na ovom poznatom bulevaru u Hollywoodu.

Sve je počelo davne 1967. kad se tadašnji predsjednik izdavačke kuće Elektra Records, Jac Holtzman, preselio u Los Angeles. Elektra je tad bila kuća koja se uglavnom bavila folk izdanjima, a selidba u L.A. se dogodila s ciljem da prošire ponudu sa izdavanjem rock albuma. Prvi bend s kojim je odlučio pokušati bili su – The Doors.

Jumbo plakat za samo 1000 dolara

Holtzmanov put na posao ga je svakodnevno vodio preko Sunset Stripa, i uvijek se pitao zašto ti ogromni plakati reklamiraju sve osim rock & rolla. Dok danas oglas na takvoj lokaciji košta oko 75 tisuća dolara, u to vrijeme se mogao dobiti za samo tisuću dolara. Holtzman je odlučio pokušati te je platio da se napravi velika slika sa svim članovima Doorsa, koja je ujedno bila i naslovnica njihova prvog albuma.

“U to vrijeme vjerojatno baš nije imalo smisla platiti takvu reklamu koja će biti postavljena mjesec dana i potom će biti preslikana. Ali to je izgledalo kul i stvaralo je famu oko nečega, a to je u Hollywoodu jako važno. Ako oko nečega postoji fama, ljudi ne žele biti izostavljeni iz toga”, rekao je Landau.

Prvi album Doorsa danas se smatra jednim od najuspješnijih debitantskih albuma svih vremena. On je lansirao taj bend u status superzvijezda, a Sunset Strip je započeo svoju 15-godišnju fazu sjajnih radova koji su se izmjenjivali na bilboardima i koji su dokumentirali prijelaz iz raskalašenih šezdesetih u ozbiljnije i korporativne sedamdesete.

Kontroverzni plakat Rolling Stonesa

Brojni legendarni plakati su uključeni u ovu knjigu, poput onoga iz 1976. koji je najavljivao novi album Rolling Stonesa “Black and Blue”. Slika je prikazivala model Anitu Russell, koju prepunu modrica vezanom drži Mick Jagger, a u dnu piše “I’m Black and Blue from the Rolling Stones – and I love it!”. Zbog velikog pritiska grupa za ženska prava ta reklama je skinuta samo dva dana nakon postavljanja, ali Landauova fotografija, objavljena u Rolling Stoneu, ju je ovjekovječila.

rolling stones anita russell

Njegove fotografije su sve što je ostalo od tih bilboarda, koji su bili prebojani svaki put kad bi se postavljao novi. U osamdesetima je njihov utjecaj marginaliziran jer su prevladali novi i moderniji načini promocije koji su puno lakše mogli doći do većeg broja publike.