Otvara se izložba 'Her Barbaric Luxury'. Pored recentnih radova, tu je i kultni 'Bosnian Girl' Šejle Kamerić

Svi radovi s izložbe koja će biti upriličena u zagrebačkoj Galeriji Trotoar po prvi su puta u Hrvatskoj i dio su Kolekcije Cerin Antonić

Da umjetnost može biti moćan komunikacijski element dokazuje izložba “Her Barbaric Luxury” Galerije Trotoar na kojoj umjetnice Šejla Kamerić, Jasmina Cibic i Selma Selman kroz filmove, fotografije, instalacije, crteže i performanse istražuju osobne priče i kolektivno sjećanje.

Iako je većinski riječ o recentnijim radovima, izložen će biti i povijesni rad “Bosnian Girl” Šejle Kamerić koji ovoga puta dolazi u posebnoj varijanti kolorističkog poliptiha izdanog u suradnji s renomiranim kustosom Renéom Blockom iz Edition Block Berlin.

Svi radovi s izložbe koja će biti upriličena u zagrebačkoj Galeriji Trotoar po prvi su puta u Hrvatskoj i dio su Kolekcije Cerin Antonić. Izložba se otvara večeras u 19 sati,

Fiksiranje ženskog tijela

Kustosica izložbe Martina Marić Rodrigues primijetila je kako tri umjetnice svojim jedinstvenim individualnim praksama i osobnim iskustvom rade na osvještavanju mehanizama isključivanja, potiskivanja i izvrtanja.

“Pomalo je izazovno radove recentnije produkcije Jasmine Cibic i Selme Selman (2020.- 2022.), staviti u isti kontekst s ‘Bosnian girl’ koja od trenutka nastanka 2003. (na obljetnicu tragedije u Srebrenici) akumulira slojeve iščitavanja i učitavanja, a s dvadeset godina kontinuiranog izlaganja i uključivanja u javne akcije i sama postaje referentnim povijesnim mjestom”.

Šejla Kamerić

Rad simbolizira, napominje Marić Rodrigues, fiksiranje ženskog tijela ne samo nacionalnim ideologijama, već i kulturnim imaginarijima zapadnih europskih zajednica, koje balkansko izmještaju u drugo, inferiorno, barbarsko.

Instrumentalizacija kulture

Teme sjećanja i nacionalnih identiteta prokopava i slovenska umjetnica Jasmina Cibic. Njen rad općenito kroz film, performans i instalacije istražuje ispreplitanja državne moći, kulture i rodnog konstrukta te ispituje instrumentalizaciju kulture od strane političkih sila.

U ovoj izložbi, piše kustosica, Cibic u svjesnim i analitičkim traganjima kroz ostatke povijesti pronalazi događaje naglašene političke retorike koje raščlanjuje, a zatim pažljivo rekonstruira u multimedijske projekte.

Projektom “For our Economy and Nation” ta nagrađivana autorica predstavljala je Sloveniju na 55. Venecijanskom bijenalu.

Osnaživanje djevojčica iz romske zajednice

Dok je Jasmina Cibic redateljica svojih radova, Selma Selman glavna je protagonistica svojih.

“Etničke i klasne okvire koje Selma Selman probija kao umjetnica romskog podrijetla, u svom radu prihvaća kao nužnost i nepopustljivost”, piše Marić Rodrigues.

Jasmina Cibic

Selman je, nakon diplome slikarstva na Akademiji umjetnosti u Banja Luci, završila i postdiplomski studij “Transmediji – vizualne i performativne umjetnosti” na njujorškom sveučilištu Syracuse. Svojim radovima otjelovljuje vlastite životne borbe i borbe koje vodi njezina zajednica.

Osnivačica je organizacije “Get The Heck To School/Marš u školu” čiji je cilj osnaživanje i poticanje na školovanje djevojčica iz romske zajednice diljem svijeta, suočenih sa siromaštvom i društvenom isključenošću.

Inzistiranje na empatiji

Šejla Kamerić vizualna je umjetnica čija praksa uključuje film, fotografiju, objekte, crteže i instalacije, a priznanje međunarodne kritike i publike stekla je izraženom intimnošću i društvenim komentarima koji su postali okosnice njezina umjetničkog stvaralaštva. Živi na relaciji Sarajevo-Berlin.

Inzistirajući na empatiji, kao temeljnom mehanizmu kojim ostvaruje komunikaciju između nje same, njenih radova i gledatelja, Kamerić upozorava na političke arene i mjesta moći, istovremeno ih stvarajući, kažu iz Trotoara.

Selma Selman

Radovi joj se nalaze u velikim svjetskim umjetničkim kolekcijama, imala je niz samostalnih izložbi u prestižnim muzejima, a filmovi su joj prikazani na više od 40 festivala.

Njihova se izložba može pogledati do 16. ožujka, uz popratni program koji će se predstaviti naknadno.