Ova dva videa su mi pokazala zašto je Tarantino opsjednut krupnim kadrovima

NJegova zaljubljenost u krupni kadar odraz je njegove opsjednutosti eksploatacijom

FOTO: Vimeo

Quentin Tarantino se jako voli pravit važan. Nema ničega lošeg u tome, dapače. Tarantino samo voli pokazati koliko dobro barata kamerom, kadrom, kompozicijom i montažom koju radi još u glavi dok snima film. Svojim je stilističkim potpisima razvio stil koji je unikatno njegov. Ponekad zna biti naporan u tom svom stilu, namjerno forsirajući neke arhaične trikove kamerom ili u montaži. Ali dio njegovog stila su i krupni kadrovi, koji se većini ljudi, začudo, nisu popeli na jetru. Dapače, vrlo su efektni

Tarantinova opsjednutost krupnim kadrom nije ništa novo. Ali što je novo su dvije montaže koji je stvorio online filmski kanal Roman Holliday. Uzeli su dva njegova izuzetno utjecajna filma, Pulp Fiction i Jackie Brown (uz Reservoir Dogs, i dva njegova najbolja) i izvukli svaki krupni kadar. Fascinatno je gledati kako uspijeva u nekoliko kadrova koji sami za sebe traju tek sekundu-dvije ispričati cijelu priču.

Pulp Fiction

Jackie Brown

Tarantino voli eksploataciju. Uživa u njoj i za njega ona nije uvredljiva. Koristi ju kao žanr, ali eksploatacija se proteže do najsitniji dijelova njegovih filmova. Tako je i svaki ovaj njegov krupni kadar zapravo eksploatacija objekta, osobe ili trenutka. Sva naša pažnja je usmjerena na tu sitnicu. Tarantino uzme najmanji detalj i zabije nam ga duboko u mozak. Te slike prestaju biti prave i postaju objekti za kojima ćemo žuditi do kraja filma.