Ovo je luksuzni avion na kojem su sedamdesetih tulumarili Rolling Stones, Led Zeppelin i Alice Cooper

Starship je predstavljao vrhunac raskošnog životnog stila rock zvijezda

FOTO: Ellis M. Chernoff

Desetljećima prije nego što su privatni mlažnjaci postali standard za putovanje najbogatijih glazbenika svijeta, postojao je jedan avion kojim su svi željeli letjeti, a koji je bio rezerviran samo za najodabranije. Zvao se Starship i u početku je bio dio flote aviokompanije United Airlines nakon čega je došao u ruke pjevača Bobbya Shermana koji je uložio 200 tisuća dolara u njegovu obnovu i prenamjenu, nakon čega je postao dostupan za iznajmljivanje. Ovim rajem za hedoniste letjeli su Led Zeppelin, Rolling Stones, Deep Purple, The Allman Brothers, The Bee Gees, Elton John, Peter Frampton i Alice Cooper, između ostalih.

Ovaj avion je predstavljao vrhunac raskošnog životnog stila rock zvijezda 70-ih, a vrlo vjerojatno je bio i inspiracija za privatni Boeing 747 Austina Powersa. Starship je imao sve, a i više od toga; tu je bila spavaća soba s ogromnim vodenim krevetom, dnevni boravak s lažnim kaminom, veliki bar s ugrađenim klavirom i prehistorijsko kućno kino opskrbljeno svim mogućim filmovima koje bi putnici htjeli pogledati. Neki su ga opisivali kao leteću palaču i Air Force One rock ‘n’ rolla. Priča se kako je Micku Jaggeru vilica pala do poda kad je prvi put ušao u njega.

Avion kao statusni simbol

Starship je bio vrhunac dekadencije i luksuza tog vremena. Sat vremena leta na ovom avionu koštalo je 2500 dolara. On je bio statusni simbol za sve koji su si tada to mogli priuštiti jer je to bio znak da su uspjeli u karijeri.

Članovi Led Zeppelina su bili prvi koji su iznajmili ovaj avion 1973. godine. Bilo je to vrijeme kad ih mediji nisu voljeli i kad su bili pod snažnim udarom kritike. Misli su da će steći poštovanje ako pozovu novinare na let s njima na Starshipu, jer će ostati toliko impresionirani viđenim da će zaboraviti na sve negativno o čemu su željeli pisati.

Zeppelini su postali bend kojeg se najviše povezivalo s ovim avionom nakon legendarnog portreta kojeg je fotografio Bob Gruen ’73. Ta slika savršeno prikazuje dekadenciju i pretjerivanje 70-ih. Članovi benda poziraju raskopčanih košulja, izgledaju kao da su upravo izašli s koncerta u nekom malom klubu, a iza njih stoji taj ogromni avion koji je samo njihov. Ta fotografija je postala motivacija mnogim rokerima koji su kasnije krenuli s glazbom. To je bio njihov cilj.

https://twitter.com/AllHistoryPics/status/555477018536448000

Sve vezano za njega bilo je pretjerano

Menadžer benda Alice Cooper iznajmio je avion za njihovu turneju “Billion Dollar Babies”. Bilo je to vrijeme kad je u Americi vladala velika nestašica benzina, a oni su s koncerta na koncert letjeli ovim luksuznim zrakoplovom. Dok je avion bio u njihovom posjedu, članovi Alice Cooper su dali na repu izraditi ogroman crtež zmija formiranih u znakove dolara.

Kakav je bio život na Starshipu? Robert Plant iz Zeppelina tvrdi kako mu je najljepša uspomena na taj period scena oralnog seksa za vrijeme turbulencije. To je bio party avion na kojem nikad nije vladala nestašica bilo čega, a posebno ne kokaina. Kako bi sakrili drogu od inspektora carine i njihovih pasa, glazbenici bi je često skrivali u torbu u kojoj se nalazila prljava odjeća s koncerata. Sve vezano za taj avion bilo je pretjerano. Dio osoblja na njemu imao je potpuno nepotrebne poslove. Primjerice, jedan tip je bio tamo samo da otvara vrata limuzina putnicima koji se ukrcavaju.

Starship je simbolizirao je izoliranost rock zvijezda koji su njime letjeli. Oni su s vremenom imali sve manje doticaja sa svakodnevnim životom. Primjerice, članovi Led Zeppelina su znali toliko brzo odjuriti s koncerta natrag na avion da bi se ukrcali u trenutku dok su u dvorani njihovi obožavatelji još uvijek zvali na bis. Jednom je član Allman Brothersa izašao iz hotela obučen samo u ogrtač, ušao u limuzinu, odvezao se do piste gdje ga je čekao avion, popeo se u njega i nastavio spavati.

Brutalni troškovi održavanja ovog aviona i činjenica da je imao 4 motora koji su gutali nezamislive količine goriva dovela su do njegovog kraja samo 4 godine nakon što je počelo iznajmljivanje. Nakon toga je promjenio nekoliko vlasnika da bi 1982. bio razmontiran u dijelove.