Preminuo je Sorin David, prvak Baleta Hrvatskog narodnog kazališta

David je ostvario mnoge glavne uloge u predstavama klasičnoga baletnog repertoara

FOTO: hnk.hr

Sorin David, dugogodišnji prvak Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu, umjetnik koji je svojim kreacijama obilježio jedno razdoblje zagrebačkoga Baleta, preminuo je u četvrtak u Zagrebu, u 62. godini.

“Sorin David bio je plesač iznimne scenske ekspresije, u svojemu tridesetogodišnjem životu na pozornici HNK u Zagrebu otplesao je sve prinčeve, ljubavnike i negativce klasičnoga baleta te sudjelovao u mnogim, suvremenim projektima koji su danas postali dio hrvatske plesne antologije”, ističe se u priopćenju HNK. “Njegov pročišćen baletni stil obilježila je precizna klasična tehnika koja se zrcalila u čistoći pokreta, mirnoći, eleganciji i sigurnosti, čime su odisale sve njegove baletne kreacije”, dodaje se.

Siguran partner mnogim prvim balerinama

Sorin David rodio se 1954. u Buzauu u Rumunjskoj, a baletnu školu u Cluj-Napoci završio je 1973. u klasi pedagoga Vasila Solomona. Ubrzo je bio angažiran u Rumunjskoj državnoj operi u Bukureštu, a sedam godina kasnije preselio se u Zagreb, gdje je kao solist agažiran u zagrebačkome Baletu, čiji je bio prvak do odlaska u mirovinu. Na 4. međunarodnom baletnome natjecanju u Osaki, zajedno s partnericom Almirom Osmanović, osvojio je 1984. jedinstvenu Nagradu za umjetnički dojam.

Elegantnim kretnjama, odličnom klasičnom tehnikom i čistoćom pokreta bio je siguran i snažan partner mnogim prvim balerinama zagrebačkoga Baleta, Vesni Butorac Blaće, Maji Srbljenović Turcu, Almiri Osmanović, Ireni Pasarić, Lidiji Mili Milovac, Ljiljani Gvozdenović, Spomenki Šparemblek, Mateji Pučko Petković, Mihaeli Devald, Milki Hribar Baltorović i drugima.

Nezaboravan nastup u ‘Osmanu’

Ostvario je mnoge glavne uloge u predstavama klasičnoga baletnog repertoara, od Princa Siegfrieda u “Labuđem jezeru”, Romea u “Romeu i Juliji”, Grofa Albrechta u “Giselle”, Princa u “Orašaru”, Basilia u “Don Quijoteu”, Franza u “Coppeliji”, Momka u “Tri sestre”, Princa u “Pepeljuzi” do Princa u “Trnoružici” i Radže u “Bajaderi”.

Jednako sugestivan, otmjen i dostojanstven bio je u nastupima suvremenih baletnih predstava, u gotovo svim predstavama Milka Šparembleka na zagrebačkoj pozornici, a pamti se i njegov nastup u dramsko-operno-baletnom spektaklu “Osman” Ivana Gundulića u adaptaciji i režiji Georgija Para. S matičnim je kazalištem gostovao diljem svijeta, od SAD-a i Japana preko cijele Europe, do Južne Koreje, te na svim hrvatskim baletnim pozornicama.