Spremate se na premijeru novog Mad Maxa? Prije toga morate otići na maraton starih filmova

Ekipa iz Medike u Zagrebu 13. svibnja organizira projekciju prva tri filma legendarnog serijala

FOTO: www.blastr.com

Ne jenjava groznica oko premijere dugoočekivanog blockbustera “Mad Max: Fury Road”, četvrtog nastavka kultne franšize australskog redatelja Georgea Millera. Uoči narednog petka, 15. svibnja, kada film posvuda kreće u distribuciju, ludilo poprima epske razmjere i u našem kutku svijeta. Domišljati obožavatelji serijala iz Autonomnog kulturnog centra Medika u Zagrebu dosjetili su se ideje koja je momentalno bacila u trans sve njihove kolege poklonike.

U srijedu, 13. svibnja, ova vesela ekipa u prostorima Medike organizira maraton dulji od šest sati s projekcijama prva tri nastavka, s Melom Gibsonom u glavnoj ulozi. Tako će publika koje evidentno ne manjka ponovno moći uživati u izvornoj “Mad Max” trilogiji na velikom platnu, možda ne tako velikom kao u multipleksu, ali svejedno. Cijena ulaza u klub nije fiksna, već je svatko slobodan donirati koliko može i želi, a priča se i da će kokice biti spremne. Projekcije počinju u 18 h.

Za razliku od hrvatske premijere u Cinestar multipleksima koji će publiku, kako i priliči, bombardirati visokom rezolucijom slike i frekvencijom zvuka te svime ostalim što ide uz to, u Mediki ćemo se plamtećim automobilima, deformiranim mutantima i spaljenom gardu Mela Gibsona prepustiti u intimnijoj varijanti. Ako mene pitate, to je uvijek dobrodošla opcija. Na neki način, ove će projekcije biti pravi povratak u budućnost, prvo u davnu 1979. godinu koja je za Maxa Rockatanskog zapravo nulta godina njegove beskonačne odiseje kroz opustošenu postapokaliptičnu Australiju (a slutimo i svijet).

Nakon osvete umorstva svoje žene, djeteta, te prijatelja i partnera, Mad Max nastavlja dalje u “The Road Warrior” (1981.), stavivši svoje luđaštvo (i opako vozilo) u službu jedne okrljaštene buduće zajednice s viškom benzina, stvarne valute Millerove distopije. Maxovo se putovanje završilo 1985. u “Beyond Thunderdome”, gdje se sukobio s nikim drugim doli Tinom Turner a.k.a. Aunty Entity. Danas se vožnja nastavlja, a za volanom je karizmatični Tom Hardy.

Nije općepoznato da je George Miller tijekom rada na serijalu “Mad Max” imao snažnu vizualnu referencu u strip-serijalu “Jeremiah” velikog belgijskog autora Hermanna Huppena, vrlo popularnog u Hrvatskoj i regiji. Prva epizoda “Jeremiaha”, “Noć grabljivica” (“La Nuit des rapaces”) izašla je 1979., iste godine kada je Miller lansirao prvi film svoje trilogije, pa se može reći da su se dva serijala dvojice umjetnika gotovo razvijala paralelno.

"Jeremiah", naslovnica prvog albuma "Noć grabljivica", 1979.

No, budući da rad na filmu najčešće iziskuje goleme troškove koji sa stripom baš i nemaju veze, dok je australski redatelj godinama razvijao četvrti nastavak svog životnog djela, belgijski stripaš napravio je čak 33 albuma “Jeremiaha”. Čitali ga još uvijek ili ne, “Jeremiah” je nezaobilazna pojava u povijesti europskog stripa i jedna od najoriginalnijih vizija postapokaliptične budućnosti, kao i “Mad Max” na filmu. Vrijeme do premijere filma možete kratiti i čitanjem stripa, jer je riječ o sličnim i podjednako uzbudljivim svjetovima.

"Jeremiah", kadar iz druge epizode "Usta puna pijeska", 1979.