Studija pokazala kako oprema za rad od doma ima jasan utjecaj na poslovne rezultate kompanija

Zaposlenici očekuju potporu kompanija, no neugodno im je istu i jasno zatražiti

FOTO: Slavko Midžor/PIXSELL

Od 2009. godine, rad na daljinu povećao se za 159 posto i to najviše, naravno, tijekom pandemije. Prema istraživanju, dva su glavna razloga koja tomu prethode, a to su tehnološki razvitak koji je omogućio ljudima da jednako dobro rade od kuće kao i iz ureda te želja ljudi da na taj način usklade privatni i poslovni život.

Oko 20 posto zaposlenika navodi usamljenost i nedostatak komunikacije s kolegama kao najveću manu rada od doma, no unatoč tome se njih 99 posto izjasnilo da bi radije cijeli život radilo na daljinu nego iz ureda. Štoviše, 65 posto radnika je spremno prihvatiti smanjenje plaće od pet posto u zamjenu za to da trajno rade od kuće.

Očekuje se da će 73 posto svih brašni do 2028. godine imati određen udio zaposlenih koji će raditi od doma. Kad se radi od kuće, to zahtijeva i da imate određeni prostor gdje možete na miru napraviti svoje dnevne obveze – od radnog stola i stolca pa sve do funkcionalnog računala, miša i tipkovnice.

Smanjenje produktivnosti zaposlenika

Studija koju je proveo Logitech na 3000 zaposlenika i 1000 poslodavaca, otkrila je da neulaganje poslodavaca u kućne urede zaposlenika koji rade hibridno ima loše posljedice na poslovne rezultate. Konkretno, smanjuje produktivnost.

Oko 89 posto zaposlenika se izjasnilo da se bori s videom, a 85 posto pak sa zvukom kod kuće. Tek manje od 40 posto je reklo da je, osim miševa i tipkovnica, dobilo neke druge tehnološke dodatke od svoje firme, a više od dvije trećine smatra da bi troškove opremanja home officea na sebe trebao preuzeti poslodavac.

Nepotrebno se gubi vrijeme na popravak zvuka i slike

Konkretno, istraživanje Logitecha je pokazalo da su sudionici zabrinuti jer se 64 posto njih bori s lošim ili neadekvatnim svjetlom u svojim domovima. Uz to, oko dvije trećine ima lošu kvalitetu zvuka preko zvučnika računala, a gotovo 60 posto njih kaže da sjedi u neudobnom položaju kada su pred kamerom.

U tim se trenucima na popravak tehničkih poteškoća izgubi dragocjeno radno vrijeme. Primjerice, oko 53 posto često provjerava rade li im zvučnici i mikrofon, a 41 posto pak petlja se s kutom iz kojeg će se najbolje vidjeti na kameri tijekom poslovnih sastanaka.

Više od dvije trećine izjasnilo da nije fer da sami kupuju potrebnu opremu, ali opet se ne osjećaju slobodnim da zamole za novu opremu IT službu, odnosno odjel koji je zadužen za naručivanje nove opreme.

Nove generacije će biti sve mobilnije

Dakle, nedvojbeno je rad od doma jedan od glavnih izazova kada je u pitanju organizacija rada. Oni koji će to na vrijeme prepoznati i stvoriti hibridno okruženje u koje će neprestano ulagati, imaju priliku stvoriti veliku konkurentsku prednost na tržištu rada.

Ako je vjerovati stručnjacima, novi trendovi će se upravo nadograđivati i vezati uz rad na daljinu jer će buduće generacije radnika biti sve dinamičnije i mobilnije, posebice kada je pandemija bila dokaz da to itekako funkcionira u svijetu.

Neke tvrtke su to već odavno shvatile. Primjerice, u Bufferovom izvješću za 2023. godinu, većina tvrtki, koja je sudjelovala u njihovoj studiji, platila je svojim radnicima troškove poput hardvera, uredske opreme i potrošnog materijala, pri čemu je 40 posto zaposlenika reklo da su također bili ponuđeni artikli poput stola i stolice.

Isplati se uložiti novac u dugoročna rješenja

Ono što istraživači Logitecha savjetuju zaposlenicima i poslodavcima jest da podignu svijest o izazovima koji su navedeni u ovoj studiji. Također, nikad nije na odmet provesti internu anketu među zaposlenicima kroz koju se mogu saznati njihovi najveći izazovi, problemi i načini na koje misle da bi im produktivnost bila veća.

Preporučuju i da tvrtke ulože novac u dugotrajna rješenja koja će im se itekako isplatiti, a pritom misle na alate kao što su web kamere i slušalice s poništavanjem buke. Pozornost skreću i na to da bi firme trebale, za maksimalnu kompatibilnost, birati uređaje koji su certificiran za Microsoft Teams, Zoom, Google Meet i druge velike platforme u cloudu.

Proaktivno opremanje remote ureda zaposlenika kojima su ti alati potrebni za virtualni rad je jedan od lakših načina za rješavanje problema koji su proizašli iz naglo promijenjenog svijeta rada. I za kraj, poslodavci bi trebali i definirati nove organizacijske odluke na temelju razgovora sa svojim radnicima i tako, ako je potrebno, mijenjati svoj hibridni poslovni plan.