U suradnji s
U suradnji s A1 Hrvatska

Dizajnerica Sara Lončarić obrt je otvorila s 25. Uz potpore je opremila atelje. Sad sanja o edukaciji u Parizu

Inovativna vlasnica brenda Blackpearl nedavno je ušla u finale natječaja za dizajn radne odjeće A1 Hrvatska

FOTO: Madison Digital (MC)

Sara Lončarić vlasnica je brenda Blackpearl otvorenog prije šest godina. Nadimak koji su joj nadjenuli prijatelji, sada je sinonim za brend poznat po visokoj kvaliteti, sofisticiranosti i interpretaciji klasičnih krojeva u moderan dizajn.

“Srž mog brenda je ostala ista od samog početka, ali naravno da se on se stalno mijenja i prilagođava vremenu u kojem se nalazi. Uvijek se trudim da stvaram što više, nikad ne odustajem pred preprekama, težim uvijek da sve bude kvalitetnije i bolje”, ispričala nam je.

Otvaranje obrta

Obrt je otvorila s 25 godina i to u vrijeme kada su se firme intenzivno zatvarale. Srećom obitelj nije bila skeptična, već ju je bodrila dok je pisala poslovne planove i prikupljala sredstva za otvaranje obrta. Preko potpora za samozapošljavanje opremila je svoj atelier najnovijim mašinama, alatima i studijskom opremom.

“Svakodnevno ulažem vrijeme u edukaciju i isprobavanju novih tehnika. Velika mi je želja a to već svi znaju, otići u najpoznatiji Institut mode na svijetu, u Pariz, kako bih se dodatno usavršila u svom pozivu i otkrila male tajne velikih majstora u izradi odjeće”, priznala nam je dizajnerica.

Za “Victoria Honey Blouse” je potrebno 12 sati preciznog rada. Duška Stepanov Crnković

Konstrukcija je bitna

Odrasla je uz arhitekte i strojare te je u nju “usađen duh koji teži ka savršenoj arhitektonskoj formi kroja, ali i onaj koji traži izuzetno veliku preciznost izrade kakvu ima svaki inženjer strojarstva”, kaže Sara te dodaje:

“Moda je bila potpuno logičan izbor za mene, jer da bi bio dobar dizajner moraš biti sve i arhitekt za konstrukciju, i kipar za formu, i slikar za skice, i filozof za ideju.”

Posebnu pažnju pridaje konstrukciji. Kvalitetno iskonstruiran odjevni predmet ima svoju formu i upravu tu leži paralela s arhitekturom.“Bez znanja izrade konstrukcije, modni dizajner je bespomoćan, jer upravo ona predstavlja identitet svakog dizajnera, isto kao što svaki čovjek ima svoj jedinstveni otisak prsta. Konstrukcija je upravo ta preko koje možete prepoznati dizajnera, odmah uočavate da li je nešto kvalitetno napravljeno, odmah primjećujete drugačiju formu od one konfekcijske, industrijske napravljene robe”, ispričala nam je.

Madison Digital (MC)

Bezvremenski dizajn

Kad stvara odjeću, razmišlja o klijentima. Brend Blackpearl predstavlja ready-to-wear kolekcije bezvremenskog dizajna.“Moj brend nosi vrlo jasnu poruku: želim inspirirati ljude da budu ono nešto više, da teže za nečim uzvišenijim, da budu potpuni, da pronađu sebe. Moja odjeća je samo alat da se osoba osjeća ugodno i vrlo posebno u svojoj koži, jer svaka osoba je posebna i jedinstvena na svoj način”, pojasnila je.

Taj zadatak je posebice težak kada je u pitanju poslovna odjeća. Međutim, Sara ih zapravo obožava dizajnirati. Nedavno je postala finalistica natječaja tvrtke A1 “Ti kreiraš”. S prethodnim iskustvom dizajniranja radne odjeće za jedan atraktivni resort u vlasništvu francuskih investitora upustila se u kreiranje odjeće za zaposlenike A1 Hrvatska.

“Kako se radi o poznatoj i velikoj firmi A1 Hrvatska odmah sam u glavi imala ideju što bih za njih željela postići s poslovnom odjećom. Napravila sam nekoliko skica s osnovnim idejama, bazično se radilo o istoj formi ali sam mijenjala detalje. Ideja mi je bila napraviti luksuznu poslovnu odjeću”, kazala je Sara.

Blackpearl by Sara Lončarić uvijek ističe ljepotu zagrebačke arhitekture kad prikazuje svoje modele Lorna Kijurko

Luksuzna poslovna odjeća

Ako ste se zapitali kakve veze imaju luksuz i poslovna odjeća, Sarina vizija bi vas mogla iznenaditi.

“Moja modna filozofija je balansiranje inovativnog dizajna s trajnim stilom. Ljepota je u jednostavnosti i funkciji prije svega. Ideja luksuza za mene znači: imati svoj glas, imati slobodu, čisti zrak koji udišemo, imati čistu pitku vodu. Biti brižan jedni prema drugima. Voljeti i čuvati životinjski i biljni svijet”, objasnila je.

Sara održivosti posvećuje veliku pažnju te tako vodi i svoj obrt. “Naravno ovdje nije riječ o recikliranju starih stvari, ali je o ponovnoj upotrebi odjevnog predmeta. Nudim klijentima manje proizvoda, ali oduvijek proizvodim isključivo vrhunsku kvalitetnu odjeću kako bi se ona mogla iznova i iznova nositi, i da je svevremenska. Također ne proizvodim odjeću više nego što je mogu prodati, ostaci materijala se ne bacaju, nego se iskorištavaju i za sljedeće kolekcije”, objašnjava.

Na to nadodaje: “Industrija je zaslužna za kultiviranje koncepta prolaznosti i potrošnje nakon svake sezone. Taj lanac se mora prekinuti i krenuti ispočetka iz temelja, vrijeme je da se probudimo i da shvatimo koliko smo odgovorni”.

Planovi za budućnost

Što se planova za budućnost tiče, Sara kaže da bi uz svoje male kolekcije voljela nastaviti raditi i na velikim projektima kao što je dizajniranje poslovne odjeće za A1 Hrvatska. Suradnja s Naftalinom na prototipovima dizjnerskog rješenja podsjetila ju je na užitak timskog rada.

“Ovakvi natječaji su mi odlična prilika da pokažem što sve mogu i što sve znam. Tako testiram i sama sebe. Volim velike projekte, jer osim što sam naučila biti sama sebi šef znam biti i timski igrač. Lako se prilagođavam klijentima, i rado slušam njihove želje i vizije, te ako mi se daju širom otvorene ruke mogu dati svoj pečat u dizajniranju. Na kraju zajedničkim prijedlozima i sugestijama dolazimo do zajedničkog rješenja”, kazala je.

Blackpearl je poznat po izradi bijelih modernih košulja s decentnim detaljima PPrivatna arhiva

Svijet pun inspiracije

Naposljetku, Sara nam poručuje: “Svijet treba brendove koji će inspirirati druge, kako bi se svi bolje osjećali, da se stvara odjeća koja vam budi odlučnost da krenete u svakodnevne nove izazove, da dobijete samopouzdanje, ili bilo što drugo što želite napraviti ali još niste. Sve se vrti oko emocija. Znam da ovo možda zvuči idealistički, ali ja vjerujem u to”.

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem “Ti kreiraš” želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju, ponajprije obrte i male tvrtke, i omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj “Ti kreiraš” odvija se u sklopu programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima.