U suradnji s
U suradnji s agencijom Mediavision

Europska televizijska scena iznenadila nas je s pregršt kvalitetnih projekata. Znamo 30 novih naslova

Svoje projekte je predstavilo šest europskih produkcijskih kuća

FOTO: TMG Creative

Prosječan čovjek dnevno provede oko četiri sata pred televizorom, a statistika govori kako širom svijeta postoji 5,36 milijardi televizijskih gledatelja. Medijski sadržaj je neosporivo važan i velik dio naših života pa je zato jako bitno da bude kvalitetan.

Kako kreirati dobar sadržaj, koji su novi trendovi i kako se kreće tržište u regiji i Europi su bile upravo glavne teme NEM Zagreb 2022 koji je od 7. do 9. prosinca održan u hotelu Esplanade Zagreb Hotel pod organizacijskom palicom agencije za marketing i TV industriju Mediavision.

Drugi dan ovog eventa, kroz koji je prošlo stotine ljudi iz 28 zemalja, priliku predstaviti se imalo je šest televizijskih i produkcijskih kuća. Sudeći prema impresivnom broju novih projekata, europska i regionalna scena je priredila uzbudljivu nadolazeću godinu za gledatelje.

Novi projekti iz susjedstva

TV projekti su bili prezentirani u sklopu segmenta Content Showcase, a doznali smo imena više od 30 novih i impresivnih naslova. Kvaliteta, profesionalnost i originalnost srpske produkcije nas više ni ne iznenađuje.

Firefly Productions ponovno je za televizijski svijet stvorio djela o kojima će se pričati na svakoj kavi u regiji. Sudjeluje sjajna glumačka postava poput briljantnog Milana Marića koji je glavna zvijezda serije The Fall.

Ujedno je to jedan od hit djela koji će se predstaviti sljedeće godine uz bok s naslovima The Absolute 100, Frust i Constatines’s Crossing.

Boban Jevtić, Firefly Productions Mediavision

Ured u Londonu

Produkcijska kuća sa sjedištem u Beogradu je najavila i neke svoje međunarodne projekte poput Gorille, Margo Lane Trilogy, Rabiesa i druge sezone serija Tycoon i No Trespassing.

Najviše se radujemo Margo Lane trilogiji, drami o špijunaži koja ekranizira bestseler trilere Tima Sebastiana, bivšeg voditelja BBC-jevog programa Hard Talk. Projekt je nastao zahvaljujući širenju Firefly Productionsa na britansko tržište, odnosno otvaranjem novog ureda u Londonu.

Nova suradnja

Jedan od najiščekivanijih prezentera je definitivno bila Viaplay grupa pošto su oni novi partner Pickboxa.

“Najveći smo nordijski streaming servis i jako ponosni na suradnju s Pickboxom NOW gdje od 1. prosinca dostupan naš originalni sadržaj. Trenutačno imamo oko šest milijuna korisnika i dostupni smo na 11 tržišta, a uskoro ćemo na tu listu dodati Kanadu i SAD”, najavio je Peter Torkelsson, Senior Content Sales Manager u Viaplay grupi.

Ove su godine, dodaje, producirali više od 17 premijera. Na njihovoj listi filmova i serija svatko može pronaći nešto za sebe jer imaju sve od krimića do dokumentaraca.

Peter Torkelsson, Viaplay Group Mediavision

Od dokumentaraca do krimića

Publika je imala priliku pogledati najavu novih filmova poput Hilme, Gold Runa, Muncha i R.S.V.P-a.

Predstavili su i neke svoje nove serije, a to su Fenris, The Dreamer, Below, Who shot Otto Mueller, End of Summer, The Family i The Beach Hotel. Posebice su ponosni na dokumentarac Natascha Kampusch – A Lifetime in Prison koji ekranizira priču koja je šokirala svijet.

U dokumentarcu Natasacha govori o svojem traumatičnom životu kada je kao dijete bila oteta, osam godina zatočena u podrumu, psihički i fizički zlostavljana, ali i kako se naposljetku oslobodila.

Slovenske kriminalističke serije

U ime RTV Slovenije je pak govorila Barabara Daljevec koja radi u odjelu International marketing and co-poroduction development. “Mi smo tako mala država da čak ni Netflix nema titlove na našem jeziku”, našalila se na svoj račun.

Iako su mali, vrlo su kreativni i inovativni. Poznati su, naime, po svojim kriminalističkim serijama koje su pravi hit u Sloveniji.

Barbara Daljavec, RTV Slovenia Mediavision

Priča o mariborskom inspektoru

Na tragu toga su predstavili nove sezone njihovih hvaljenih serija koje su oduševile publiku i kritičare. To je Jezero, serija nastala prema romanima Tadeja Goloba. Snimljena je na Bohinjskom jezeru, a glavni lik je viši kriminalistički inspektor Taras Birsa.

Veći uspjeh od toga je drama serija Primeri inšpektorja Vrenka. Glavni lik je inspektor Martin Vrenko koji rješava zločine u Mariboru, drugom najvećem slovenskom gradu.

Serija Trigrad je pak najuspješniji naslov RTV Slovenije u pogledu plasmana na internacionalnim filmskim festivalima u Sarajevu i Njemačkoj.

Najljepše je kad struka kaže da si dobar

A kad smo kod festivala, CineLink Drama se prisjetio uspješne organizacije Sarajevo Film Festivala koji je ove godine okupio oko 2000 produkcijskih kuća, filmofila i ostalih uzvanika.

“Sarajevo Film Festival je pretežito fokusiran na Balkan te srednju i zapadnu Europu. Ima raznih kategorija za televizijski sadržaj. Najljepše je kada netko od struke dobije potvrdu da radi dobar posao i da prepoznaje nečiji filmski rad”, kaže redatelj Jovan Marjanović.

Dubravka Turić, CineLink Industry, redateljica Rumpusa Mediavision

Serija po istinitom događaju

Osim toga, CineLink Drama je predstavio tri dramske serije u razvoju: Rumpus, Nighttime i Turkish Ambassador. Najviše nas je dojmio foršpan za seriju Turkish Ambassador.

“Napravljen je na temelju stvarnih događaja. Serija je instrigantna, mistična i vraća nas u doba biše države. Priča započinje u Jugoslaviji u ranim osamdesetima”, govori Darko Lungulov, producent serije.

Pregršt sadržaja za teenagere

Jedan od prezentera je bio i JoomBoos, kanal koji u Hrvatskoj i regiji kreira najpraćeniji sadržaj za mlade. Matej Lončarić, direktor video odjela 24sata i osnivač JoomBoosa, kaže kako je pred njima novo i uzbudljivo razdoblje u pogledu projekata.

Igor Barberić, producent i glumac, predstavio je svoj novi projekt kojemu je cilj educirati mlade da je život više od društvenih mreža na kojima provode svoje dane.

“Serija se zove Looking ahead, a objedinjuje sve goruće teme iz teen svijeta. To su toksične veze, poremećaji prehrane, TikTok prevare, opsesija, prijateljske i ljubavne veze. To je priča o potrebi da budemo voljeni i da se čuje naš glas”, opisuje.

Matej Lončarić, JoomBoos Mediavision

Serija o Nikoli Tesli

JoomBoos je ujedno predstavio i novu sezonu mladenačke, kontroverzne i intrigantne serije The Outsiders. Što se još novo kuha u njihovoj kreativnoj radionici? Pa definitivno nas je iznenadila dokumentarna serija o Nikoli Tesli koji su najavili.

Autor je Igor Rudan, inače proglašen najboljim znanstvenikom na svijetu. Kroz seriju će gledatelji zaviriti u um jednog od najvećih svjetskih genijalaca i pokušati doći do odgovora kako je došao do svih otkrića.

S novim projektima doći će novi korisnici

BH Telecom predstavio je čak sedam nadolazećih serija, čime su i na NEM Zagrebu 2022 potvrdili svoju novu ulogu u produkciji dramskih serija.

“Imamo trenutačno dva milijuna korisnika i nadamo se da će ta brojka rasti s novim projektima. Uzbuđeni smo oko novih serija i prilika na tržištu”, kaže Sedin Kahriman, General Manager.

Senid Kahriman, BH Telecom Mediavision

Vodeća platforma za proizvodnju audiovizualnog sadržaja

BH Telecom, nastavlja Kahriman, upravo prolazi kroz uzbudljivo, transformacijsko putovanje. Posljedica je to odluke koju su donijeli prije tri godine, a to je da su si za cilj postavili izgraditi najveću domaću platformu za proizvodnju audiovizualnog sadržaja.

“Otvoreni smo za produkciju na regionalnoj i globalnoj razini“, dodaje.

Glumci i producenti su imali priliku svatko predstaviti svoj naslov. Riječ je dramskim serijama: On the Edge of the Reason, Tender, Komar, Prince from LA, I Was Once an Imam, I Know How You Breathe i Kotlina.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.