U suradnji s
U suradnji s Addiko bankom

Oskar je netipičan bankar. Daje kredit bez kamata i najavljuje velike promjene

Oskar je naše novo lice i nudi vam 10.000 kuna bez kamata i bez troškova, kaže Mario Žižek, predsjednik uprave Addiko banke

Mario Žižek
FOTO: Saša Ćetković

Prije šest godina su kompletno promijenili brend i strategiju. Odlučili su tada da ne žele biti banka koja radi sve, već da će se specijalizirati za uže područje te u njemu postati najbolji na tržištu. Pritom je bio plan maksimalno iskoristiti digitalne tehnologije koje bi im pomogle ostvariti zacrtani cilj.

Ukratko, htjeli su postati sinonim za brze kredite, a trebao im je jednostavan i jasan način da to komuniciraju prema javnosti. Tako je otprilike krenula priča o novom vizualnom identitetu Addiko banke, odnosno hrčku Oskaru – neobičnom šefu koji razumije potrebe današnjeg čovjeka i unosi velike promjene u živote klijenata i zaposlenika. On nije tipičan predstavnik svoje vrste jer umjesto da skuplja, Oskar želi podijeliti s drugima.

Novi predstavnik banke

Istraživanjima i nasumičnim anketama u Addiku su shvatili kako vanjski svijet, odnosno klijenti i tržište, i dalje na njih gleda kao na univerzalnu banku koja nudi sve usluge. Mario Žižek, predsjednik uprave Addiko banke, ističe kako to nije bila inicijalna filozofija njihove organizacije.

Cilj im je bio usavršiti brze kredite i postati banka koja razmišlja outside the box. To je bio i jedan od glavnih motiva za pokretanje komunikacijske kampanje.

“Ranije smo imali trokutića koji je imao neka ograničenja. Jako ga volimo, ali nije pričao i nije mogao prenijeti poruke koje smo mi htjeli ispričati javnosti. Puno smo istraživali i razgovarali sa stručnjacima te odlučili predstaviti novu osobu, ne maskotu, nego zaštitno lice i predstavnika koji će nas predstavljati svijetu. Oduševljeni smo Oskarom”, kaže Žižek

Inovacije na tržištu

Današnja specijalistička uloga Addiko banke, dodaje, rezultat je godina rada i truda te sada može reći kako su napravili značajni iskorak u poslovanju. Najviše su resursa ulagali upravo u brze kredite za stanovništvo i male poduzetnike, a iz svega toga se i rodio novi slogan banke “Vaš prvi izbor za brze kredite”.

“Pozicionirali smo se dobro i naši tržišni udjeli u gotovinskim kreditima rastu. U prvom tromjesečju ove godine Addiko je privukao dvostruko više novih klijenata i ostvario 40 posto više volumena gotovinskih kredita nego u istom vremenskom razdoblju lani, što je najbolji rezultat dosad. Brojke pokazuju da nas klijenti prepoznaju”, govori Žižek.

Mario Žižek Saša Ćetković

Iskoristiti digitalne tehnologije

“Kad smo prije šest godina uveli kredite koji su klijenti mogli dobiti samo s osobnom iskaznicom, konkurencija nas je pitala jesmo li normali i kako se usudimo preuzeti takav rizik”, govori Žižek.

Međutim, njihov je pristup započeo svojevrsnu revoluciju na tržištu koje su godinama poslije prihvatile i druge banke, dodatno u jeku epidemije. Korona je nedvojbeno, dodaje Žižek, pogurala sve, pa tako i banke da koriste digitalne tehnologije.

“Uz to smo prvi u Hrvatskoj 2019. godine predstavili virtualnu poslovnicu u kojoj su ljudi od doma mogli dobiti kredit kao novi klijent banke. Epidemija je iznjedrila nove načine rada te se, barem što se naše banke tiče, stvari nikada neće vratiti na staro. Ljudi će moći sami kombinirati hoće li raditi iz ureda ili od kuće, što se dosad pokazalo dobrim rješenjem”, ističe predsjednik uprave.

Kredit s 0 posto kamata

Addiko je svim građanima ponudio nešto što nitko nikad nije u Hrvatskoj, a to je besplatni kredit. Drugim riječima, svatko tko nije još klijent Addiko banke ima priliku isprobati kredit od 10.000 kuna na dvije godine bez kamata, troškova, bez prijenosa primanja i ikakvih drugih uvjeta, trikova i malih slova u ugovoru.

“Ljudi nam ne vjeruju jer smatraju da nam se to ne isplati. Međutim, nama je cilj da ljudi isprobaju Addiko, odnosno posude 10.000 kuna i jednako toliko i vrate. Zbog velikog interesa u svibnju, ovu atraktivnu ponudu ćemo produžiti do kraja lipnja. U budućnosti će biti još puno inovacija. Uz to će naša virtualna poslovnica postati još bolja i pružat će još jednostavniji proces dizanja kredita. Skratit ćemo vrijeme potrebno za ostvarivanje kredita i smanjiti broj klikova”, govori Žižek.

Sa što manje papirologije

Još jedna novost koju će Oskar ponovno uskoro uvesti su brzi krediti koju će se moći dobiti samo uz osobnu iskaznicu bez ijednog drugog papira. Od 2016. godine, odnosno otkako su to prvi uveli na domaćem tržištu, promijenio se regulatorni okvir zbog kojih je realizacija te ideje privremeno stala.

“Međutim, intenzivno radimo na tome da već tijekom lipnja opet u našim poslovnicama nudimo mogućnost dizanja kredita bez hrpe papirologije i dokumenata, što je svima više manje gnjavaža. Ljudi su bili oduševljeni što to može biti tako jednostavno”, ističe čelnik Addiko banke.

Mario Žižek Saša Ćetković

Velik napredak kroz godine

Unatoč tome, neki su još uvijek nepovjerljivi. Žižek kaže da je svjestan da transformacija načina razmišljanja, što među zaposlenicima, što među klijentima, ne ide preko noći. No, zadovoljan je napretkom koji su postigli kroz nekoliko godina.

“Nova poslovna strategija koja nas pozicionira kao specijalističku banku u području brzih kredita, na početku je nekima teško pala, ali su s vremenom shvatili da je bolje raditi manje stvari i biti stručnjak za njih, nego nuditi sve, a ne donijeti nikakvu inovaciju u tom smislu. Često smo robovi svojih navika, ali kad prođe ciklus prilagodbe, tek tada do izražaja dolazi taj wow efekt. Tako su nakon nekog vremena i zaposlenici i klijenti shvatili koliko je naš smjer zapravo smislen”, navodi predsjednik uprave.

Zadovoljstvo zaposlenika

Osim dobrog odnosa s klijentima, prioritet im je i zadovoljstvo zaposlenika, ističe naš sugovornik. Kroz interne ankete nastoje doznati od radnika što bi ih moglo usrećiti na poslu.

“Stavljamo veliki fokus na učenje, mentorstvo, rad kroz projekte te edukaciju zaposlenika. Obavezne edukacije su nam zakonom propisali ali osobni razvoj, otvorena komunikacija, feedback kultura i ulaganje u djelatnike nam je bitna stavka. Dokaz tome je da godišnje popunimo 80 posto rukovodećih mjesta internim promocijama. U nedavnoj internoj anketi su zaposlenici ocijenili rukovoditelje 4.3 od 5 kad je riječ o zalaganju i zadovoljstvu, što smatramo velikim uspjehom”, objašnjava Žižek.

Dodaje kako mnogo ulažu i u ravnopravnost spolova u firmi. Drže do toga da su žene jednako zastupljene kao i muškarci u, primjerice, nadzornome odboru, ali i u svim drugim aspektima poslovanja.

Netipični bankari u starkama

Za sebe kažu da su netipični bankari koji u ured većinu vremena dolaze u ležernom izdanju, bez odijela i kravata. Svi su radnici i šefovi na “ti”, a u poslovnicama svoje kolege oblače u obične polo majice i crvene starke, što je totalno neuobičajeni outfit za tu branšu.

“Banke su od početka postojanja u povijesti doživljavane kao institucije koje su iznad malog čovjeka. Mi želimo razbiti tu predrasudu”, kaže Žižek.

Mario Žižek Saša Ćetković

Ne očekujemo nagli porast kamata na kredite

Što se pak tiče aktualnih tema poput inflacije i najavljenih porasta kamata na kredite, naš sugovornik ne očekuje nagli porast kamata na kredite na našem tržištu zato što su kamate na kredite povezane s kamatama na depozite na koje ne očekuju brze promjene zbog vrlo visoke likvidnosti.

“U duljem roku one će ovisiti o makroekonomskim kretanjima, odnosno kako će se razviti situacija s ratom u Ukrajini i epidemija”, kaže Žižek.

Također, povezano sa navedenim događajima i aktualnim stopama inflacije za očekivati je postepeno podizanje kamata u eurozoni koje će ublažiti troškove banaka povezane sa držanjem viškova likvidnosti.

Nema straha od eura

Trenutno im je na vrhu liste projekata prijelaz s kune na euro. U to ulažu iznimno velik broj resursa jer žele biti spremni i pružiti klijentima bezbolan prijelaz na novu valutu.

“Očekujem pozitivne efekte oko toga zato što će Hrvatska kao zemlja i tržište postati lakše i transparentnije okuženje. Mi smo turistička zemlja. Cijene će biti u eurima i to će turistima biti još privlačnije jer će nestati strah od toga koliko će izgubiti novaca zbog tečaja”, govori predsjednik uprave Addiko banke.

Upita ima, ali ne i zabrinutosti

Već im sada, dodaje Žižek, dolaze upiti oko prelaska na euro. Ljudi, sudeći prema pitanjima, ne izražavaju pretjeranu zabrinutost na tu temu.

“Sve ono što imaju danas, imat će i ubuduće jer će se sve preračunavati po tečaju koji će biti određen zakonom. Nema mjesta za strah. Budući da će se od 1. srpnja cijene početi iskazivati u eurima, razmišljamo da u nekim ponudama već sad zamijenimo kune eurima”, najavljuje Mario Žižek.

Sve u svemu, uvjerava nas, razloga za brigu oko gubitka novca i povećanja cijena zbog eura nema, već će nam prelazak donijeti mnogo benefita.


Sadržaj nastao u suradnji s Addiko bankom.