Ova poslovna inicijativa je baš jedinstvena. Globalna tvrtka reciklirala svoje stare reklame

Riječ je o tvrtki Mars koja ima više od 140.000 zaposlenih i lider je u održivom poslovanju

FOTO: TMG Creative/YouTube

Do prije nekoliko godina, potrošačima nije toliko bilo bitno ima li kompanija od koje kupuju proizvode održivu politiku. Naime, svijest o klimatskim promjenama bila je dosta niža nego danas, kada studije pokazuju da je prodaja proizvoda koji imaju certifikat o održivosti porasla za 28 posto, u usporedbi s 20 posto za proizvode koji ne posluju toliko održivo.

Iako danas imamo dojam da tvrtke sve više ulažu u održive politike, neke od njih to zapravo rade odavno, samo što to nismo zamjećivali jer se u javnom prostoru manje pričalo o posljedicama ekološke krize.

Jedna od tih tvrtki je i Mars koja je 2017. godine pokrenula Plan održivosti kroz generacije unutar kojeg je formalizirala svoje aktivnosti održivog poslovanja. Sve aktivnosti su grupirane u tri stupa kroz koje je prepoznato da se može ostvariti najveći utjecaj, a to su zdrav planet, prosperitet ljudi i briga o dobrobiti.

Tvrtka, koja u svom portfelju ima brendove poput Snickersa, Pedigreea, M&M’sa, Twixa, Bountya, Whiskasa, Cesara i drugih, inače je vođena uvjerenjem da svijet kakav želimo sutra počinje načinom na koji poslujemo danas. Zato su se unatrag nekoliko godina transformirali i pojačano uložili u inovacije te razvoj zelene tranzicije.

Ulaganje u obnovljive izvore energije

Nastavno na to, nedavno su objavili plan za ubrzano smanjenje štetnih plinova poput ugljikovog dioksida u kojem su objedinili sve svoje akcijske planove. Glavni im je cilj postizanje nulte neto emisije stakleničkih plinova u cijelom lancu vrijednosti do 2050. godine, a do 2030. godine će nastojati smanjiti emisije za 50 posto.

Kako će to učiniti? U prvom redu, planiraju prijeći na obnovljive izvore energije poput solarnih elektrana na tvornicama, uredima i veterinarskim ustanovama koji su u njihovom vlasništvu.

Također, educirat će po pitanju izvora energije poljoprivrednike od kojih nabavljaju sastojke, kupce i vlasnike ljubimaca. Spomenimo, trenutačno proizvode obnovljivu električnu energiju koja pokriva 58 posto njihovog globalnog otiska.

Vozila na vodik i regenerativna poljoprivreda

Napravit će i redizajn svojih opskrbnih lanaca da bi zaustavili deforestaciju te će povećati transparentnost oko nabavke klimatski kompromitirajućih sastojaka kao što su kakao, soja i govedina za čiju proizvodnju znamo da se masovno krče šume te zagađuju polja, zrak i voda.

Već su ugovorili nove dobavljače kakaa, palminog ulja, govedine, celuloze i papira te soje koji su u skladu s njihovim načelima bez krčenja šuma.

Na tragu toga, ova tvrtka koja broji više od 140.000 zaposlenih, planira povećati ulaganje u pametnu poljoprivredu, odnosno u suradnju s dobavljačima koji rade na regenerativnoj poljoprivredi, optimiziranju nabave i promoviraju prelazak na obnovljive izvore energije.

Što se pak tiče njihovih recepata za grickalice i hranu za kućne ljubimce, razvijaju nove kombinacije sastojaka koje će biti više eco friendly. Kod prijevoza tih proizvoda u opskrbnom lancu, nastojat će koristiti električna vozila ili ona koja se pokreću na vodik. Kod pakiranja će se fokusirati na recikliranje i ponovnu upotrebu ambalaža.

Novo-stare reklame za čokoladice

A jedan od dakako jedinstvenih projekata jest Marsova digitalna kampanja Healthy Planet Productions koja je usmjerena na podizanje svijesti potrošača o ponovnoj upotrebi starih, legendarnih televizijskih reklama i prikazivanjem kreativnih načina za ostavljanje manjeg utjecaja na okoliš u oglašavanju.

Naime, na to ih je potaknulo nedavno istraživanje Ipsosa koje je pokazalo da u prosjeku 69 posto ljudi želi da se poduzeća usredotoče na rješavanje klimatskih promjena jednako, ili čak i više, od rješavanja ekonomskih pitanja.

Tako da je tvrtka Mars, osim što su oživjeli mnogima omiljene reklame, smanjila emisiju štetnih plinova koji bi se stvorili tijekom snimanja, putovanja, scenografije, montiranja sadržaja i drugih procesa tijekom izrade reklama.

Želimo pokazati opipljive rezultate

Tehnikama montaže, voiceovera i jednostavne 2D animacije uspjeli su prenijeti važne poruke o održivosti. Kampanja uključuje oglase za Marsove robne marke poput M&Ms’a, Twixa i Ben’s Originala.

Primjerice, reklama za Twix u kojoj se prikazuju tvornice u kojima se proizvode lijeve i desne Twix čokoladice, sada govore o tome da Mars koristi više od 50 posto obnovljive električne energije u proizvodnji, uključujući energiju vjetra.

Reklama koja prikazuje pak takozvane glasnogovornike M&Ms’a koji se nalaze u sobi za sastanke, sada apostrofira važnost Marsovih planova za smanjenje emisija štetnih plinova.

“Potrošači dijele našu predanost rješavanju klimatskih promjena, ali nije uvijek jasno što tvrtke rade da bi ostvarile stvarnu promjenu. Zato smo odlučili koristiti naše legendarne robne marke u oglasima koje potrošači poznaju i vole te prenijeti poruku nade i optimizma o klimatskim promjenama. Želimo da potrošači znaju da radimo na tome da postignemo opipljiv učinak”, rekao je Andrew Clarke, globalni predsjednik tvrtke Mars Wrigley.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Mars.