U suradnji s
U suradnji s agencijom Mediavision

Ovogodišnji NEM u Zagrebu nadmašio je sva očekivanja. Neki su otišli kući s nagradama vrijednim 3000 eura

Konferencija se održala od 7. do 9. prosinca u Esplanade Zagreb Hotelu

FOTO: TMG Creative

„Sjajne priče su posvuda, ali televizijska industrija nije jednako igralište za svakoga. Imati prilike poput ove, razgovarati s bilo kim tko vam može pomoći da pomaknete svoj projekt naprijed je ključno“, sažela je bit cijelog događanja uspješna filmska producentica Danna Stern uoči zatvaranja NEM Zagreb 2022 .

Ovogodišnje izdanje okupilo je mnoga važna lica iz svijeta medija i televizije, a osim što su se redatelji, producenti, glumci i direktori s čitavog kontinenta uspjeli povezati, neki su kući otišli i s vrijednim nagradama.

Važna je suradnja u EU

NEM Zagreb se održao od 7. do 9. prosinca u Esplanade Zagreb Hotelu pod okriljem agencije za marketing i TV industriju Mediavision.

“U koprodukcijama svjedočili smo koliko je važna suradnja između zemalja Europske unije tijekom COVID krize, kada je kultura u nekim zemljama bila gotovo zaustavljena. Sigurni smo da će ovogodišnji NEM Zagreb 2022 potaknuti suradnju i dijalog između svih dionika”, rekao je na otvorenju Krešimir Partl, državni tajnik u Ministarstvu kulture.

Radimo to za umjetnost, ali ovo je i posao

Led su probili sudionici na panelu Co-production: Low and High Production Companies odgovorivši na aktualno pitanje: Što velike produkcije traže kod partnera iz zemalja niske proizvodnje?

“U industriji smo koja se stalno mijenja. Koprodukcija je trenutačno nužna stvarnost tržišta. Svi to radimo za umjetnost, ali ovo je i posao. Realnost je da moramo raditi zajedno. Ono što bilo tko može donijeti na stol treba najbolje iskoristiti“, istaknula je Stern.

Panel The Impact of Streamers on Non-English Content

Predstavili se novi, uzbudljivi naslovi

A kako pak streaming servisi i cijelo to tržište utječe na sadržaj koji nije na engleskom jeziku, sumirala je Vanda Rapti, EVP i chief commercial officer za Sjevernu Ameriku i Viaplay Select, Viaplay Group, na prezentaciji The Impact Of Streamers On Non-English Content.

“Same platforme i globalni streameri su gurali međunarodni sadržaj na način koji prije nisu. Prije mnogo godina vidjeli biste samo francuske ili švedske emisije, ali sada je ovaj sadržaj posvuda. Isto radimo i mi uz pomoć partnera i lokalnih streamera. Vidimo određenu promjenu u kupnji”, kazala je.

U sklopu Content Showcasea se pak predstavilo šest televizijskih i produkcijskih kuća iz Europe, odnosno svoje nove i uzbudljive projekte koje pripremaju za nadolazeću sezonu. O tome više možete pročitati ovdje.

Integracija skandinavskog sadržaja u našu regiju

NEM Zagreb 2022 je bio i prilika da se najave neke nove suradnje poput one od Pickboxa i vodećeg skandinavskog servisa Viaplay. A kad smo kod suradnje naše regije i sjevera Europe, zanimljivo je pitanje potegnula Marike Muselaers, Chief Content i Partnerships Officer u Lumièreu, na panelu Scandinavian Co-Production Model in the Adriatic Region.

“Nordic noir nije bilo nešto što je u u potpunosti izmišljeno u nordijskoj regiji, ali je postao oznaka kvalitete. Razvila se cijela ideja, kao s nordijskim knjigama, modom ili dizajnom, da su te serije garantirano kvalitetne. Sve iz nordijske regije odjednom je dobilo tu garanciju kvalitete. Postoji li nešto iz regije s čime bi serija mogla postati prepoznatljiva?”, kazala je.

Na panelu se, između ostalog, pričalo i o tome hoće li integracija skandinavskog modela biti uspješna u kulturološki drukčijoj Adria regiji.

Marike Muselaers, Lumiere Group

Dijelile se i nagrade

Osim fantastičnih panelista, zanimljivih rasprava i odlične atmosfere, zagrebačko izdanje omiljene konferencije na tržištu nagradilo je i najkreativnije projekte. Naime, riječ je o natječaju u pisanju najboljeg scenarija nazvan TV Writing Contest.

Prijavilo se više od 50 radova, a od njih je stručni žiri probrao njih šest, odnosno po tri najbolje prijave iz scripted i unscripted kategorije. Po jedan projekt iz svake skupine je dobio nagradu u vrijednosti od 3000 eura.

Već ima i zainteresiranih

Redateljica Jasna Nanut i filmski producent Hrvoje Osvadić bili su prvi dobitnici za svoj projekt game showa The Dream Pension.

“Super je osjećaj pobijediti, puno bolje nego izgubiti. Neću bit lažno skroman i reći ću da smo imali među najbolje pripremljenim projektima. Stvarno smo dugo radili na njemu. Intenzivno smo na ovom showu radili godinu i pol dana. Ponudili smo ga raznim televizijama u Hrvatskoj i možemo reći kako imamo dosta zainteresiranih zasad”, rekao je Osvadić.

Postoji i internacionalni interes za njihov show. “Konkretno, sad smo s Njemačkom u pregovorima”, dodao je.

Jasna Nanut i Hrvoje Osvadić

Kako je sve krenulo

Ideja o game showu se rodila 2019. godine, odnosno prije epidemije. “Točno se sjećam trenutka i okolnosti u kojima je nastala. Razvijala sam humorističnu seriju Igra malog tigra koja je o sredovječnom TV voditelju koji je u utrci s biološkim satom. Doznao je da mu drastično opada broj spermija”, objasnila je Nanut.

Razmišljala je o tome koji bi to bio show koji bi taj voditelj vodio, a da bi to bilo nešto što još dosad nismo vidjeli. Nešto zabavno, a opet da sadrži taj trenutak povezivanja natjecatelja i voditelja.

“I samo mi je tad došlo u glavu – Penzija iz snova. Imat ćemo starije natjecatelje koji će se prijaviti i timski rješavati kognitivne zadatke kako bi si s glavnom nagradom poboljšali kvalitetu života. Ujedno će sigurno biti šarmantni, ponudit će nam životne mudrosti. A bit će i smiješna njihova percepcija modernog svijeta”, istaknula je producentica.

Od kud vuče promaja?

Kreativni se dvojac pri osmišljavanju showa vodio i time kako bi se u svemu tome snašle njihove bake i djedovi.

“Mislili smo i na to kako bi natjecatelji reagirali na izazove. Najdraži nam je ‘Od kud vuče promaja?’ koji je bio inspiriran našim vjerovanjima na ovim prostorima o tome da će nas propuh ubiti”, objasnili su Jasna i Hrvoje.

U iskrenosti ima i humora

Zamijetili su, proučavajući druge emisije u kojima sudjeluju umirovljenici, kako su ti ljudi u zlatnim godinama – kompletirani su ljudi koji su ful opušteni pred kamerama jer su otvoreni, imaju puno toga za reći, nisu opterećeni time kako izgledaju i svakim svojim pokretom.

“I najbolje od svega je što se u njihovoj iskrenosti krije humor”, zaključili su dobitnici.

Milena Džambasović

Priželjkivali su pobjedu

Filmska producentica Milena Džambasović i scenarist Matija Dragojević zasluženo su pak dobili nagradu za predstavljanje svoje povijesne drame Wool.

“Baš smo jako sretni i zahvalni zbog nagrade. Lijepo smo zaokružili cijelu priču oko sudjelovanja na NEM Zagreb 2022. Dakle, od predstavljanja projekta pa do ove vrlo vrijedne nagrade. Pobjedu sam potajno priželjkivala i očekivala, ali mislim da je tako svaki sudionik natjecanja”, rekla nam je Džambasović.

Drama po stvarnim događajima

Dodaje kako svim srcem vjeruju u ovaj projekt i da su se cijeli dali u to. Ova priča jako dugo čeka da se realizira, još otkako je Milena bila mala djevojčica. Budući da je odrasla u mjestu u kojemu se odvija radnja drame napravljene po istinitim događajima, duboko je upoznata s pričom.

“Sigurno već pet godina razmišljam o tome da bi to mogao postati film. No, neću otkrivati dalje detalje, neka to gledateljima ostane iznenađenje”, kazala je Milena.

Kad su ljetos Matija i Milena bili na Sarajevo Film Festivalu, sinula im je ideja kako bi projekt mogli pretvoriti u seriju.

Ovaj projekt je moja beba

“Odmah smo se baciti na prikupljanje materijala i istraživali kako bismo mogli sve realizirati. Matija živi u Berlinu pa je projekt nastao online i preko telefona”, iskrena je producentica.

Sljedeći korak im je, dodaje, pisanje scenarija i razgovor sa zainteresiranim stranama koje bi emitirale seriju. “Moja ideja je da to bude koprodukcija regije, Islanda i Francuske. Taj projekt je moja mala beba”, rekla je.

Osim nagrađivanjem finalista, zadnji dan NEM Zagreb 2022 je okrunjen i sjajnim panelom na kojem su svi naćulili uši, bez obzira na to tiče li se direktno njihove struke ili ne.

Panel Scandinavian Co-production Model in the Adriatic Region

Jedva čekamo NEM Dubrovnik 2023.

Naime, na panelu TV Writing – How to Bring Out the Best from CEE? govorilo se o tome zašto dobar scenarij neće uvijek doživjeti očekivani uspjeh, kako se uopće piše scenarij, što može poći po zlu i gdje crpiti inspiraciju za kreativni proces.

“Ono što mi je često problematično je pilot epizoda. Kreatori imaju briljantne ideje, ali često nisu dobri u prodaji, a ako pilot ne funkcionira kupci neće biti zainteresirani”, zaključio je Leonid Godik, Vice President International Sales i Acquisitions u Beta Filmu.

Ako je suditi prema reakcijama sudionika, konferencija je završila vrlo uspješno, a složili su se svi kako jedva čekaju ljetno izdanje – deseti NEM Dubrovnik 2023 koji će trajati od 5. do 8. lipnja.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.