Projekt „Za odgovorno odrastanje mladih“ ulazi u desetu godinu djelovanja s ciljem prevencije problema maloljetničke konzumacije alkohola

HEINEKEN Hrvatska i Psihološki centar TESA u prethodnoj su godini u projekt uključili 44 škole i 1300 roditelja adolescenata diljem Hrvatske

U svijetu kontinuiranih promjena, neprestanih izazova i potrebe da se kontinuirano prilagođavamo novonastalim okolnostima, maloljetnici su oni na koje sve navedeno ostavlja izrazito snažne posljedice.

Dobro mentalno zdravlje jest ono što im omogućava da se uspješno nose s izazovima te da isti ne utječu negativno na njihov razvoj, a veliku ulogu u ostvarenju tog važnog cilja imaju upravo njihovi roditelji i nastavnici s kojima su u svakodnevnom kontaktu. Uz zdravu komunikaciju, otvoren odnos, međusobno uvažavanje i povjerenje, neupitno je manja vjerojatnost da će negativni utjecaji s kojima se mladi suočavaju biti jednostavnije savladivi.

U suradnji sa Psihološkim centrom TESA, kompanija HEINEKEN Hrvatska je 2013. godine pokrenula projekt „Za odgovorno odrastanje mladih“, edukativni program namijenjen roditeljima srednjoškolaca te stručnim suradnicima koji na razne načine sudjeluju u odgoju i utječu na mentalno zdravlje adolescenata. Cilj ovog projekta je pružanje podrške za zdravo odrastanje mladih i prevencija maloljetničke konzumacije alkohola.

 

Projekt je pokrenut na području Karlovca te je kroz godine, uz podršku Ministarstva, dosegao nacionalnu razinu. Svake godine se u aktivnosti programa uključuje sve veći broj škola diljem Hrvatske, što pokazuje kontinuiranu aktualnost i vrijednost projekta, kao i potrebu roditelja i škola da se aktivnije bave ovim izazovom te na nove načine pristupaju komunikaciji s mladima.

Projekt se svake godine odvija u dva smjera – stručnjaci iz TESE održavaju interaktivna predavanja za roditelje na temu Komunikacija s adolescentima ili Uloga roditelja u mentalnom zdravlju mladih te organiziraju usavršavanja za stručne suradnike usmjerena na razumijevanje promjena u razvoju mladih.

Kroz prošlogodišnji program prošlo je čak 1300 roditelja, što je 300 više nego u godini prije. U sklopu interaktivnih predavanja, psiholozi provode i anketne upitnike kako bi procijenili zadovoljstvo roditelja sadržajem, razumijevanje predavanja te provjerili smatraju li kako će im sve što su saznali unaprijediti komunikaciju s djecom i olakšati savladavanje svakodnevnih izazova. Rezultati anketnog istraživanja nakon prošlogodišnjeg ciklusa pokazali su kako je čak 85 posto roditelja zadovoljno predavanjima, ocijenivši ih izvrsnim ili vrlo dobrim, uz komentar kako smatraju da su ovakva predavanja korisna za suočavanje s izazovima vezanima uz odgoj. Gotovo polovica ispitanika istaknula je kako su na predavanju saznali nešto novo, a prosječna ocjena zadovoljstva predavanjem iznosila je 4,5.

U program se protekle godine uključilo 44 škole diljem Hrvatske, čak dvostruko više no što je to bilo u 2020. Svi stručni suradnici koji su prošli kroz stručna usavršavanja pripremljena od strane psihologa iz TESE ocijenili su radionice izvrsnima te su istaknuli dijeljenje najboljih praksi i primjera kako primijeniti naučeno, kao i kvalitetu i stručnost predavača, kao najjačim aspektima programa.

Kao proizvođač alkoholnog pića, kompanija HEINEKEN Hrvatska je svjesna svoje odgovornosti te u sklopu strategije održivosti Stvaramo bolji svijet 2030 aktivno promiče odgovornu konzumaciju alkohola. Stav kompanije je da maloljetnici nikako ne bi smjeli konzumirati alkohol, stoga kontinuirano provodi edukativni program Za odgovorno odrastanje mladih, koji ove godine ulazi u desetu godinu svog održavanja, a predavanja i stručna usavršavanja u školama održavat će se već od sljedećeg mjeseca.