Negativan trend se nastavlja, tek 29 posto građana vjeruje javnim zdravstvenim institucijama

Stopa povjerenja u javne zdravstvene institucije u padu je treću godinu zaredom

FOTO: Željko Hladika/Pixsell

Trend pada povjerenja građana u zdravstveni sektor u Hrvatskoj i dalje se nastavlja, pokazalo je istraživanje Nulti kvadrant. Rezultati su pokazali da je stopa povjerenja u javne zdravstvene institucije u padu je treću godinu zaredom.

Dok im je 2021. godine vjerovalo 33 posto građana, u 2023. godini udio takvih pada na 29 posto. Tek svaki četvrti građanin zadovoljan je javnozdravstvenim uslugama.

Regionalna konferencija

Ovaj negativni trend ukazuje na nužnost redefiniranja društvenog ugovora u zdravstvu koji bi se trebao temeljiti na aktivnom slušanju i uključivanju interesa pacijenata u sustav donošenja odluka, fokusu i praćenju ishoda liječenja.

Također, naglasak bi trebao biti i na ulaganju u novu tehnologiju, dostupnosti najnovijih znanstvenih dostignuća pacijentima, ulaganju u nova znanja svih zdravstvenih djelatnika, kontinuiranu suradnju svih dionika te pravovremenu i transparentnu komunikaciju.

Sve su to teme drugog izdanja regionalne konferencije HealthComm Forum koja će se održati 6. i 7. lipnja u Zagrebu pod nazivom “Projekt Zdravlje: kako do novog društvenog ugovora u zdravstvu”. Riječ je o jedinstvenom događaju za konstruktivne dijaloge koji uključuju u raspravu sve dionike zdravstvenog sustava, i privatnog i javnog, jer je suradnja jedini put za preokret negativnih trendova.

Inicijativa za promjene

“Kao živa bića moramo i trebamo štititi vlastito zdravlje, nitko nam to pravo ne smije umanjivati ili oduzimati. No, problem nastaje zato što u institucije, i to one zadužene za osiguravanje tog prava, nemamo povjerenja. Najveći trend pada optimizma u posljednje tri godine vidljiv je upravo u kontekstu zdravstvenog stanja – čak 35 posto građana smatra da će njihovo zdravstveno stanje u budućnosti biti lošije nego u 2023”, smatra Nina Išek Međugorac, direktorica HealthComm Foruma i izvršna direktorica komunikacijske agencije Val grupa i zaključuje:

“Kao organizatori HealthComm Foruma vjerujemo da su promjene moguće samo ako postoji konsenzus za preokretom i novim društvenim ugovorom u zdravstvu. Budućnost zdravstvenog sustava u ovoj superizbornoj godini, ujedno prvoj izbornoj godini nakon krize uzrokovane koronavirusom, mora biti u fokusu svih rasprava.”

Nina Išek Međugorac

Važna je i uloga poslodavaca

Za rješavanje svih velikih izazova u društvu, pa tako i ovih u sektoru zdravstva, nužna je suradnja kroz multi-dionički pristup. To sve više primjećuju i građani, pa njih čak 85 posto smatra važnim da i kompanije (poslodavci) brinu o zdravlju i sigurnosti svojih zaposlenika, dok tek 12 posto smatra da to kompanije doista i čine.

Ovaj jaz između očekivanja i percepcije ukazuje poslodavcima na to da zdravlje zaposlenika treba postati i njihov strateški prioritet te dio politika upravljanja ljudskim potencijalima.

Utjecaj na uspjeh preventivnih programa

Povjerenje građana u zdravstvo neupitno je pokazatelj funkcioniranja sustava pa tako njegov izostanak utječe i na mnoge važne odluke građana kada je u pitanju preventivno djelovanje.

Tako danas, prema podacima Nultog kvadranta, preispitujemo i jedno od najvećih civilizacijskih dostignuća – cijepljenje. Gotovo 50 posto građana ne smatra da je veliki udio cijepljenih temelj za sprječavanje širenja bolesti, a čak svaki četvrti ispitanik rado bi izbjegao cijepljenje svog djeteta.

Dodatno, brojnim izazovima u ovom sektoru pridružuju se i nove društvene okolnosti na koje zdravstvena zajednica nije ponudila rješenje. Goruće pitanje među njima je mentalno zdravlje djece i mladih koje čak 85,5 posto građana vidi kao veliki problem koje društvo prioritetno treba rješavati.

Novitet ovogodišnje konferencije

Prvi dan programa ovogodišnjeg izdanja HealthComm Foruma bit će posvećen raspravama na razini javnih politika i postavljanja nove svrhe zdravstva, dok će drugog dana posjetitelji konferencije kroz znanstvena i praktična znanja dobiti dublji uvid u najnovije alate i iskustva u području inovacija te uspješnost praksi u zdravstvu utemeljenih na vrijednostima koje daju za pacijenta.

Ovogodišnji program obogaćen je i dodjelom nagrada HealthComm Awards najboljim projekatima u zdravstvenom sektoru čiji rezultati već danas utječu na stvaranje boljeg i održivijeg zdravstvenog sustava u čijem je fokusu dobrobit njegovog korisnika.