U suradnji s
U suradnji s Hertz

U prosjeku vozimo 12 godina stare automobile. Ovako možete elegantno doskočiti tom problemu

Globalno tržište automobila za najam prošle je godine procijenjeno na 98 milijardi američkih dolara te se očekuje godišnji rast od 4,6 %

FOTO: Shutterstock

Prosječna starost automobila u Hrvatskoj, na osnovi 1,728.911 automobila koliko ih je registrirano 2020. godine, iznosi čak 12,89 godina. Od toga ih je većina (67%) staro čak deset i više godina. Najmanje je novih automobila koji su stari samo godinu dana, njih je svega pet posto. Podaci su to Centra za vozila Hrvatske iz kojih je jasno da je hrvatski vozni park star.

Razloga za to može biti nekoliko. Prije svega, kupnja novog automobila je velika investicija koja najčešće iziskuje kreditno zaduženje. Osim toga, mnogima je kupnja automobila i nepotrebna investicija s obzirom na to da se na tržištu sve više nude razumne opcije dugoročnog najma automobila, koji, između ostalog, rješava i problem prometne zagušenosti jer smanjuje broj osobnih vozila.

Pojačan turizam i svijest o zaštiti okoliša također idu u prilog praksi najma automobila umjesto kupnje. Zbog svega toga, globalno tržište automobila za najam prošle je godine procijenjeno na 98 milijardi američkih dolara te se očekuje godišnji rast od 4,6 % u razdoblju od 2021. do 2028. godine. Pokazuju to rezultati istraživanja globalne tvrtke GVR, koja se bavi analizama tržišta.

Zato smo odlučili istražiti što nudi najveća globalna tvrtka za najam automobila. Tvrtka Hertz osnovana je još 1918. godine u Chicagu, a danas posluje u 150 zemalja. Većina poslovnica, njih čak 2000, nalazi se na aerodromima. Nude usluge dnevnog ili dugoročnog najma vozila, ali i ono što je mnogim poslodavcima posebno primamljivo – upravljanje voznim parkom. To je idealna opcija za tvrtke koje žele smanjiti financijsko opterećenje koje nosi upravljanje voznim parkom i usmjeriti sredstva na osnovnu djelatnost.

Vozilo birate iz bilo kojeg autosalona

Kad govorimo o dugoročnom najmu vozila, Hertz u svojoj ponudi ima tri različite usluge – dugoročni najam novih vozila, Hertz Flex i Hertz Saver. Glavna razlika je što se kod usluge dugoročnog najma novih vozila radi o najmu potpuno novih vozila koje možete odabrati iz bilo kojeg autosalona u Hrvatskoj. Kod druge dvije usluge iznajmljuju se korištena vozila iz Hertz flote, kojih je 2.000 i koja su u dobrom stanju i imaju malo prijeđenih kilometara. Kod dugoročnog najma novih vozila ugovor traje od tri do pet godina.

Ovakva vrsta najma najprimamljivija je tvrtkama jer osim što mogu dobiti personaliziranu ponudu koja odgovara njihovim potrebama, u uslugu je uključeno i održavanje automobila, poput registracije i osiguranja, servisiranja i popravaka, pomoći na cesti 24/7, zamjene ljetnih i zimskih guma te druge potrebne usluge pri korištenju vozila u ugovornom razdoblju. Drugim riječima, ova vrsta outsourcinga upravljanja voznim parkom daje potpuno pravo korištenja vozila, a uklanja financijsko opterećenje povezano s posjedovanjem i održavanjem te administrativnu papirologiju.

Primjer ponude za dugoročni najam novih vozila za poslovne korisnike Hertz

Vozilo je moguće i otkupiti

Hertz Flex program omogućuje dugoročni najam rabljenih vozila uz mogućnost otkupa. U bilo kojem trenutku najma moguće je otkupiti unajmljeno vozilo po unaprijed dogovorenoj cijeni, koja se smanjuje svaki mjesec. Hertz Flex također nudi i mogućnost zamjene vozila, bez dodatne naknade, najviše dva puta tijekom razdoblja najma sa sličnim modelom vozila, ovisno o njegovoj dostupnosti.

Dodatna fleksibilnost koju ova usluga nudi je nadogradnja vozila. Naime, uz dodatnih dva posto naknade na početni najam, u bilo kojem trenutku moguće je započeti novi najam uz nadogradnju kategorije vozila iz Hertz flote. Fleksibilno trajanje najma omogućuje odabir vremenskog perioda između dvije i tri godine najma.

U uobičajenu cijenu najma uključeno je 20.000 km godišnje, međutim ovisno o dogovoru, točan broj kilometara uključenih u cijenu definira se ugovorom (20.000 km, 30.000 km,…). I ovdje je uključena cjelokupna usluga brige o unajmljenom vozilu, odnosno upravljanje unajmljenim voznim parkom.

Primjer ponude iz usluge Hertz Flex, koja uključuje i mogućnost otkupa vozila Hertz

Najpovoljnija vrsta najma

Treća vrsta usluge dugoročnog najma je Hertz Saver, koja tvrtkama pruža mogućnost da dodaju vozila u svoj vozni park bez obveze dugog ugovornog razdoblja, odnosno imaju mogućnost odabira vremenskog razdoblja između jedne i tri godine. Ova usluga ne pruža sve dodatne mogućnosti poput Hertz Flex-a te je samim time cjenovno najpovoljnija opcija, no uključena je cjelokupna usluga brige o unajmljenom vozilu, odnosno uključeno je upravljanje voznim parkom. U cijenu je uključena kilometraža ovisno o ugovoru (npr. 20.000 km, 30.000 km,…).

Primjer ponude iz usluge Hertz Saver Hertz

Tvrtke mogu odabrati bilo koju kombinaciju usluga prilagođenu svojim potrebama. Također, Hertz pruža usluge savjetovanja prilikom prodaje starog voznog parka, kao i organizacije kompletnog postupka prodaje. Osim usluga dugoročnog najma, tvrtka nudi i dnevni, tjedni te mjesečni najam, u trajanju od najmanje jednog dana do najviše jedne godine, bilo za posao ili slobodno vrijeme.

Mi smo na njihovoj web stranici provjerili koliko bi koštao najam vozila na jedan dan u Zagrebu. Pri tom smo mogli birati želimo li automatik ili ručni mijenjač i vrstu vozila, koja seže od kabrioleta do kombija. VW Up s neograničenim brojem kilometara i predviđen za pet putnika koštao bi nas 53,90 eura, što je oko 400 kuna. Za cjelodnevni vjetar u kosi, odnosno najam Peugeota 308 Cabrio trebali biste izdvojiti 336 eura, odnosno 2500 kuna.

Hertz u Hrvatskoj inače ima šest poslovnica, koje se nalaze u Zagrebu, Splitu, Zadru, Dubrovniku i Puli pa možete kombinirati prikup vozila između ovih gradova. U svim gradovima poslovnice se nalaze na aerodromima, osim u Zagrebu gdje je jedna poslovnica i u gradu, odnosno Vukovarskoj 274.


Odnedavno su u Hertz ponudi dostupni i Volvo XC40 Recharge plug-in hybrid i 100% električna Opel Mokka, koji predstavljaju odličnu opciju za tvrtke koje promiču društveno odgovorno poslovanje te brigu o zajednici i okolišu.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Hertz.