Uskok počeo ispitivati kako su se isplaćivali poticaji, u nadležnoj agenciji nastala takva panika da su uzeli 8 rent a careva

Izvori Telegrama iz APPRRR-a tvrde kako ondje vlada opsadno stanje nakon što je sredinom rujna objavljeno da se istražuju isplate iz Projekta Slavonija

Iako Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (APPRRR) ima 58 službenih automobila, 9. rujna ove godine iznajmili su šest rent a car vozila, a potom, 20. rujna, još dva. Sada oko 750 zaposlenika agencije na raspolaganju ima čak 66 automobila koje koriste u službene svrhe, što je gotovo jedan automobil na 10 zaposlenih. Uz to u APPRRR-u radi i 15-ak osoba temeljem ugovora o djelu i još toliko putem studentskog servisa.

S obzirom na najam još osam vozila, ravnatelj Antun Vujić, koji je u vrijeme dok je čelna osoba APPRRR-a bila Matilda Copić bio njen zamjenik, može se pohvaliti kako je vozni park Agencije, bar privremeno, povećao za više od 10 posto.

‘Ondje vlada opsadno stanje’

Za Telegram su objasnili kako je Agenciji za plaćanja osam unajmljenih rent a car vozila neophodno jer u kratkom razdoblju moraju obaviti velik broj kontrola na terenu, a prije isplate potpora poljoprivrednicima. Zato su od tvrtke Auto Benussi, koja je, kažu, dala najpovoljniju ponudu, iznajmili osam automobila Suzuki Vitara 1.4 hybrid. Prvih šest za razdoblje od 9. rujna do 30. listopada, a druga dva, desetak dana kasnije, od 20. rujna također do kraja listopada.

Dnevno, kažu, najam svakog vozila stoji 148 kuna, bez PDV-a, što će porezne obveznike ukupno koštati 58.312 kuna, bez poreza na dodanu vrijednost.

Izvori Telegrama iz APPRRR-a tvrde kako ondje vlada svojevrsno opsadno stanje nakon što je sredinom rujna objavljeno kako je PNUSKOK počeo istragu o dodjeli bespovratnog novca iz europskih fondova koji su usmjereni u Projekt Slavonija, Baranja i Srijem, a čime se Vlada Andreja Plenkovića posljednjih godina itekako hvali. Telegram je o zloupotrebi tog novca pisao u više navrata, a RTL je nedavno objavio kako je u dodjeli sredstava uočen niz nepravilnosti pa je od APPRRR-a (kao i od Ministarstva poljoprivrede) zatražena dostava podataka o ugovorenim potporama iz projekta Slavonija, Baranja i Srijem, te koliko je novca i kome isplaćeno.

Žurna kontrola prije novih isplata

Sada se, tvrde naši izvori, užurbano obavlja kontrola kako bi se prije novih isplata potpora sve provjerilo pa postojeći vozni park od 58 vozila nije bio dovoljan. Zato je, na mjesec i pol dana, ukoliko ugovor s tvrtkom Auto Benussi ne bude produžen, iznajmljeno još osam automobila.

Na upit Telegrama kakvim voznim parkom raspolažu, iz APPRRR-a su odgovorili da imaju 10 automobila Fiat Punto 1.4 Grande (proizvedenih 2010. godine); 14 automobila Škoda Yeti 2.0 TDI Ambition s pogonom na sva četiri kotača (iz 2011.); dva vozila Dacia Duster 1.5 DCI Ambiance (2017.); dvije Dacie Duster 1.5 blue DCI comfort (2019.) i 30 automobila Dacia Duster 1.5 blue DCI 115, s pogonom na četiri kotača, proizvedenih 2019. godine.

‘Neshvatljiv mi je taj broj vozila’

U pravilu, kažu za Telegram osobe koje su dobro upoznate s radom APPRRR-a, provjeri se oko pet posto ugovora i to tako da ”štih proba” zahvati podjednak broj velikih, srednjih i malih gospodarstava. Na pitanje kako se provjera obavlja, naš izvor kaže da kontrolor mora fizički obići određeno gospodarstvo i uvjeriti se je li ugovor u cijelosti ispunjen. Kontrolira se ima li neko gospodarstvo, na primjer, broj grla koja je prijavio, odnosno je li na njivama uistinu posijano ono što je bilo ugovoreno.

No, kaže naš izvor, neshvatljiv mu je broj tolikih službenih automobila kada se do unatrag nekoliko godina radilo s upola manje vozila, a broj obiteljskih gospodarstava u tom se razdoblju smanjio, s nekadašnjih gotovo 200.000 na današnjih oko 157.000. Uz to, kaže, ranije su nadzor nekog gospodarstva morala obaviti dva kontrolora, dok to danas čini samo jedan.