FOTO: PIXSELL
27.03.2024., Zagreb - Ilustracija kupovine karata za vlak a s novim sustavom naplate odnosno usluge kupovine karata preko mobilnog uređaja.

U svakom vlaku kartu možete platiti karticom ili mobitelom. Evo o čemu se radi

U vlakovima koji su do posljednjeg mjesta popunjeni izuzetno je važno optimizirati sve uslužne procese

U svakom vlaku kartu možete platiti karticom ili mobitelom. Evo o čemu se radi

U vlakovima koji su do posljednjeg mjesta popunjeni izuzetno je važno optimizirati sve uslužne procese

27.03.2024., Zagreb - Ilustracija kupovine karata za vlak a s novim sustavom naplate odnosno usluge kupovine karata preko mobilnog uređaja.
FOTO: PIXSELL

Više od šest milijuna putnika u prva je tri mjeseca putovalo vlakovima HŽ Putničkog prijevoza i svaki je od njih imao mogućnost svoju kartu kupiti u vlaku i platiti je karticom – fizičkom ili digitalnom. Tu je mogućnost HŽ Putnički prijevoz uveo još prošlog ljeta u sezonskim vlakovima, a od početka ove godine ta je usluga dostupna svim putnicima.

Plaćanje karticama postalo je nezaobilaznim dijelom korisničkog iskustva za svako poslovanje. Ukupan broj transakcija karticama neprestano raste već godinama, a samo u posljednje tri narastao je za 30 posto, prema posljednjem izvještaju Hrvatske narodne banke. Često možemo čuti kako korisnici čak odbijaju usluge trgovina koje im ne nude plaćanje karticama, no HŽ Putničkom prijevozu ova je novost riješila dodatni niz izazova. Jedan od najvećih je bio točan iznos gotovine prilikom kupnje karte u vlaku.

Svakom je putniku sad olakšano iskustvo time što će svojom karticom iz fizičkog ili novčanika na mobitelu kamo god se zaputili svoju kartu moći kupiti brzo, jednostavno i beskontaktno.

Platiti fizičkom ili digitalnom karticom moguće je u svakom vlaku HŽPP-a PIXSELL

Plaćanje u tek nekoliko sekundi

Za naplaćivanje karte osoblju vlaka dodijeljeni su pametni telefoni na kojima je instalirana Soft POS aplikacija. Radi se o aplikaciji koja svaki mobitel ili drugi pametni uređaj pretvara u POS terminal, uređaj za naplatu koji smo naučili vidjeti na blagajnama u trgovinama i raznim poslovnicama.

Konkretno, svakom od 400 pratitelja vlakova HŽ Putničkog prijevoza dovoljan je pametni telefon povezan na internet te spomenuta aplikacija. Prema relaciji koju putnik želi prijeći tim vlakom, pratitelj vlaka će u aplikaciju unijeti odgovarajući iznos, odnosno cijenu karte. Kako bi platio kartu, putnik treba karticu ili svoj mobitel s digitalnim novčanikom prisloniti pozadini pratiteljeva mobitela.

Po plaćanju karte, Soft POS aplikacija ponudit će više opcija za digitalno izdavanje računa. Cijeli proces traje tek nekoliko sekundi.

Dovoljno je karticu ili mobitel prisloniti pozadini pratiteljeva mobitela PIXSELL

Rješenje vodeće kompanije za platnu tehnologiju i vodeće kartične kuće u Hrvatskoj

Ova aplikacija rješenje je kompanije Nexi Croatia koja je dio Nexi Grupe, vodećeg europskog poslužitelja platnih usluga za financijske institucije i trgovce. Nexi Croatia dnevno provede milijun i pol transakcija, što znači da nekad u samo jednoj sekundi znaju provesti čak njih 87.

Aplikacija predstavlja jedinstveno rješenje koje su razvili u suradnji s PBZ Cardom, vodećom kartičnom kućom u Hrvatskoj te dijelom Intesa Sanpaolo Grupe, jedne od vodećih bankarskih grupa u Europi, kako bi kompanijama s mobilnim timovima, baš kao što su pratitelji vlakova u HŽ Putničkom prijevozu, olakšali način naplate i digitalizaciju procesa.

U primjeni Soft POS-a nije potrebna nikakva dodatna tehnička oprema, a platiti je moguće svim Visa, Mastercard i Maestro karticama, te Apple Pay i Google Pay novčanicima.

Potvrdu o plaćanju korisnik može zaprimiti na digitalnom kanalu po izboru PIXSELL

Važno rješenje za turističku sezonu

Ova je usluga u HŽ Putničkom prijevozu postala dostupna još prošlog kolovoza, kada se karta beskontaktno mogla kupiti u noćnim i dnevnim sezonskim vlakovima na relaciji od Zagreba do Splita i obrnuto. Upravo je u tim posljednjim mjesecima turističke sezone ova usluga dokazala svoju vrijednost.

U vlakovima koji su do posljednjeg mjesta popunjeni izuzetno je važno optimizirati sve uslužne procese. To uključuje i one vezane za prodaju karata, a kako su vlakovima često putovali i strani turisti koji bi se našli bez gotovine jer imaju sasvim drugačije platne navike, to je predstavljalo dodatni izazov za pratitelje vlakova. Uvođenjem Soft POS usluge upravo su ovi putnici osjetili pozitivnu promjenu. Ona je donijela osjetno lakši rad pratiteljima vlakova koji su mogli jednostavnije naplaćivati karte bez nepotrebne manipulacije sa sitnim novcem.

„Rad pratiteljima vlakova je olakšan jer je smanjena manipulacija gotovinom. Naplata karte u vlaku putem Soft POS aplikacije je brza i jednostavna, a u sezonskim vlakovima bila je lakša naplata karte putnicima iz inozemstva. Putnici ne moraju brinuti o tome imaju li kod sebe gotovinu, a osoblje vlaka s druge strane ne mora brinuti ima li dovoljno novca za povrat kod plaćanja s novčanicama većih apoena“, poručili su iz HŽ Putničkog prijevoza.

Beskontaktna kupnja karte traje tek nekoliko sekundi PIXSELL

HŽ Putnički prijevoz očekuje sve više beskontaktnog plaćanja

Od prošlog ljeta, osoblje za pratnju vlakova sukcesivno je prolazilo edukaciju i pripremu za korištenje Soft POS aplikacije, kako bi do kraja prošle godine bili spremni za primjenu u svim vlakovima HŽ Putničkog prijevoza diljem Hrvatske.

Kada smo pitali o procesu edukacije osoblja, u HŽ Putničkom prijevozu izrazili su zadovoljstvo. Naime, radi se o manje od sat vremena edukacije jer je primjena aplikacije vrlo jednostavna. Svatko od pratitelja instalirao je aplikaciju na svoj mobitel, a Nexi Croatije dobiveni su pristupni podaci za njenu upotrebu. Sučelje je intuitivno, a proces se sastoji od svega nekoliko koraka što je omogućilo brzu i uspješnu edukaciju.

„Beskontaktna plaćanja definitivno su smjer kojem težimo jer našim putnicima želimo ponuditi jednostavan i praktičan način plaćanja. Vrijeme je važan resurs za svakog pojedinca, pa će se u budućem razdoblju ova opcija plaćanja koristiti puno više“, dodali su iz HŽ Putničkog prijevoza.


Sadržaj nastao u suradnji s Nexi Croatia i PBZ Cardom.