Butković uvjerava da će ograđivati samo nudističke plaže, otkrio i kad mu je sinulo da naplatne kućice treba ukinuti

Najavio je i ukidanje metode 'najbrži prst' pri dodjeli koncesija za plaže

16.03.2022., Broce, poluotok Peljesac - Danas je ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butkovic u pratnji predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Skorica, zupana dubrovacko-neretvanskog Nikole Dobroslavica i saborskog zastupnika Branka Bacica obisao gradilista Mosta Ston. Rijec je o kljucnom objektu cetvrte faze izgradnje Peljeskog mosta s pristupnim cestama i obilaznicom Stona koji je duljine 485 metara i spaja dva tunela Supavo i Polakovica.  Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
FOTO: Grgo Jelavic/PIXSELL

Ministar prometa i mora Oleg Butković izjavio je u srijedu da se novim Zakonom o pomorskom dobru, čiji je prijedlog u Saboru, neće omogućiti privatizacija pomorskog dobra, već će se poboljšati nadzor nad njime, i stoga nema govora da će bilo tko moći zabraniti građanima kupanje na plažama.

„Nema nikakvog govora da će bilo tko kome zabraniti da se kupa na nekoj plaži. Postoje plaže s posebnom upotrebom kao što su nudističke plaže i plaže ispred specijalnih bolnica, koje morate ograditi, ali to nisu plaže ispred hotela ili javne plaže”, rekao je ministar u emisiji Hrvatskog radija „A sada Vlada”.

Plaže je, kaže, ogradio SDP

“U Hrvatskoj trenutno postoji 18 ograđenih plaža, a njihovo ograđivanje je omogućio zakon iz 2003. koji je donijela tadašnja SDP-ova Vlada”, odgovorio je Butković na kritike iz oporbenih stranaka. Ministar dodaje da će ograde na 18 spomenutih plaža biti uklonjene nakon isteka koncesije.

„Zakon koji mi predlažemo nije pisan da bi stvorio nered na pomorskom dobru, da bi omogućio privatizaciju i uzurpaciju pomorskog dobra već naprotiv, mi pojačavamo nadzore i kazne, dajemo veće ovlasti jedinicama lokalne samouprave, da kroz transparentan način donesu plan upravljanja pomorskim dobrom koji uključuje javnost”, kazao je ministar uoči početka saborske rasprave.

Tako će se, kaže Butković, ubuduće svaka nezakonita gradnja na pomorskom dobru kažnjavati sa 130 tisuća eura.

Nema više ‘najbržeg prsta’

Što se tiče davanja koncesija, one će se dijeliti jedino preko javnog natječaja, a ne više metodom “najbržeg prsta”, dodao je.

Jedinice lokalne samouprave će odrediti koje će plaže na njihovom području biti za javnu namjenu, a koje će se moći koristiti za gospodarsku djelatnost. No, i kod plaža pod koncesijom zadržan je postotak koji mora biti predviđen za javnu namjenu, rekao je.

„Koncesionar ne može cijelu plažu pokriti suncobranima ili ležaljkama, ima određeni postotak, to je 50 odnosno 70 posto. Ostalo mora ostati javna namjena, mora biti slobodno. To je pravo koncesionar imao i do sada, ali je plaže ograđivao, a to sada više neće moći”, izjavio je resorni ministar.

‘Zovite Lučku kapetaniju’

Izmjene zakona onemogućit će bilo kakvo ograđivanje, no, ističe Butković, ako se takvo nešto ipak dogodi, građani su slobodni pozvati djelatnika Lučke kapetanije.

„Ako napišete da se nešto ne može ograditi, onda se ne može ograditi ni s fizičkom barijerom ni s čovjekom, odnosno redarom”, napomenuo je.

Spoznao da su rampe problem

Osim novog Zakona o pomorskom dobru, Ministarstvo prometa i mora za turističku sezonu 2024. priprema novi sustav naplate cestarine na autocestama koji će funkcionirati na principu elektroničke vinjete. No, to ne znači da će doći do dizanja cijena, dodao je Butković.

„Ulaskom u Schengen smo stvorili situaciju da nam te rampe ne idu u korist, trebamo što prije implementirati beskontaktni sustav naplate. Sustav će vam učitati registraciju, skinuti s vašeg računa određeni iznos koji je za tu dionicu, a ostaje i ENC kao dodatni sustav”, kazao je ministar Butković.