Dvije učenice kolabirale su na državnoj maturi u učionicama bez klime, Fuchs: 'Nije masovna pojava'

Kaže kako takve škole trebaju razmišljati o drugačijoj organizaciji

25.09.2020., Split - Svecano otvaranje novouredenih prostora Studentskog doma Bruno Busic u Splitu. Svecanosti su nazocili rektor Dragan Ljutic, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, ravnatelj Ivan Zinic, gradonacelnik Splita Andro Krstulovic Opara, te zupan Blazenko Boban.
Radovan Fuchs
Photo: Milan Sabic/PIXSELL
FOTO: Milan Sabic/PIXSELL

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs izjavio je u ponedjeljak, komentirajući učenike koji su pali u nesvijest jer u učionicama za vrijeme pisanja mature nije bilo klime, kako nije riječ o masovnoj pojavi, pa dodao kako takve škole trebaju razmišljati o drugačijoj organizaciji.

“Nije opravdanje, ali to su dva slučaja na 32.000 maturanata. Mislim da su škole i osnivači trebali osigurati i razmišljati da, dok su velike vrućine, naprave ili veći propuh ili da se piše u razredima koji imaju klimu”, rekao je Fuchs nakon otvaranja Centra izvrsnosti za robotske tehnologije.

Dodao je kako se mora uzeti u obzir da je i ranije bilo padanja u nesvijest, a tu je i uzbuđenje, možda nespavanje prije ispita, ali opet to nije opravdanje. Mišljenja je da se dva slučaja na 32.000 učenika ne bi trebala tretirati kao masovna pojava, ali i ravnatelji trebaju voditi o računa o tome kakva je situacija u pojedinoj školi.

Ide se u reformu i sustav cjelodnevne nastave?

Vezano za uvjete u školama, Fuchs je rekao kako je ta priča složena jer nije riječ samo o izgradnji novih škola, već i o rekonstrukciji starih, ali se nada da će uspjeti osigurati da sva djeca u Hrvatskoj imaju jednake uvjete.

Upitan radi li nešto po pitanju “poplave odlikaša”, zbog koje se ne mogu svi upisati u željenu srednju školu unatoč odličnim ocjenama, rekao je kako se to ponavlja unatrag nekoliko godina te da intenzivno razmišljaju o tome kako da sustav ocjenjivanja bude objektivniji.

“Zbog tog pristupa idemo s reformom koju kanimo provesti, a to je cjelodnevna nastava kako bismo povećali broj aktivnih sati djece u školi jer su djeca u školi po broju sati na zadnjem mjestu unutar zemalja EU-a”, rekao je ministar dodavši da ni nastavnici ne stignu drugačije provjeravati njihov rad.