Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Politika & Kriminal

EK odobrila 2,9 milijardi eura potpore za proizvodnju baterija, novac bi trebao dobiti i Rimac

2,9 milijardi eura potpore odobreno je za 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku

11.03.2015., Zagreb - Hrvatska tvornica elektricnih automobila najvisih performansi Rimac Automobili. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
FOTO: Petar Glebov/PIXSELL

Europska komisija odobrila je 2,9 milijardi eura državne potpore 12 zemalja-članica, uključujući Hrvatsku, za proizvodnju baterija za električne automobile, a pomoć u inovacijama i razvoju trebali bi dobiti i Rimac Automobili.

Projekt “Europske baterijske inovacije” predviđa financiranje vađenja sirovina, projektiranja i proizvodnje ćelija, te recikliranja i odlaganja baterija. Pripremile su ga Austrija, Belgija, Hrvatska, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Italija, Poljska, Slovačka, Španjolska i Švedska, stoji u priopćenju EK, objavljenom u utorak.

Potpora za mobilizaciju privatnih ulaganja

Dvanaest zemalja EU-a osigurat će u idućim godinama 2,9 milijardi eura za njegovo financiranje a njihova bi potpora trebala mobilizirati dodatnih devet milijardi eura privatnih ulaganja, utvrdili su u Bruxellesu. Tako veliki inovacijski izazovi mogli bi biti prevelik rizik za jednu državu članicu ili jednu tvrtku, pa ima „smisla da se europske vlade okupe kako bi podržale industriju u razvoju inovativnijih i održivijih baterija“, naglasila je povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.

Iznosi potpore nisu navedeni, a EK napominje da će pojedinačne obavijesti o financiranju i iznose odobrene 42 tvrtke objaviti naknadno. Glasnogovornica njemačke vlade kazala je da je Berlin stavio baterijskom savezu stavio na raspolaganje gotovo milijardu eura a projekt inovacija namjerava podržati s oko 1,6 milijardi eura. Potporu za sirovine trebali bi, među ostalima, dobiti Solvay, Borealis i Varta Microinovation

Pokrivanje potreba tržišta do 2025.

Projekt europskih ulaganja u inovacije u proizvodnji baterija nadovezuje se na Europski savez baterija, pokrenut 2017. radi potpore automobilskoj industriji u prijelazu s fosilnih goriva na obnovljive izvore energije.

Kina trenutno uvjerljivo vodi u proizvodnji litij-ionskih ćelija, s udjelom u svjetskoj proizvodnji od oko 80 posto. EU pak smatra da bi do 2025. godine mogla u cijelosti pokriti svoje potrebe za tim ćelijama.