Eksplozivno izvješće američkog Kongresnog odbora: kompanija Fisher-Price ignorirala upozorenja o košari za spavanje, bebe umirale

Vjeruje se da je smrt 50 novorođenčadi povezana s popularnom Rock’n Play košaricom

FOTO: CBS Evening News/YouTube screenshot

Rukovodeće osobe kompanije Fisher-Price zanemarile su ponavljana sigurnosna upozorenja o popularnoj Rock’n Play košarici za spavanje, čak i nakon što su se bebe znale prevrnuti i umrijeti zbog proizvoda koji je u međuvremenu opozvan, kaže najnovije izvješće, piše NPR.

Istraga američkog Kongresnog odbora za nadzor i reforme navodi da gigant proizvodnje dječjih igračaka sa sjedištem u New Yorku nije adekvatno provjerio sigurnost proizvoda prije nego su ga stavili na tržište 2009. godine. Zatim su cijelo desetljeće odbijali kritike, prije povlačenja proizvoda 2019. godine, nakon što je umrlo više od 50 novorođenčadi.

“Vjerovali smo ovoj robnoj marci i pogriješili smo”, kaže majka tromjesečnog dječaka koji se ugušio nakon što se košara prevrnula, u dirljivom video zapisu koji je pušten na saslušanju.

Rani znakovi počeli prije stavljanja na tržište

Izvješće Odbora ukazalo je na sve dublje probleme s američkim sustavom sigurnosti potrošačkih proizvoda koji omogućava tvrtkama da razvijaju i prodaju robu s proizvoljnim sigurnosnim standardima ili bez standarda, te je pozvalo na reforme.

Rani znakovi upozorenja sa Rock’n Play započeli su i prije pojave proizvoda na tržištu, navodi se u izvješću. Kompanija se konzultirala samo s jednim liječnikom prije lansiranja proizvoda, koji nije ni bio pedijatar, a kasnije je optužen da se bavio medicinom bez dozvole.

Nakon što košara za spavanje stavljena u prodaju, roditelji i inozemni regulatori upozoravali su na sigurnosne probleme s proizvodom jer se dojenčad mogla prevrnuti i ugušiti.

Zaradili najmanje 200 milijuna dolara u deset godina

Tvrtka je znala za bar 14 smrtnih slučajeva još od veljače 2018. godine, više od godinu dana prije opoziva otprilike 4.7 milijuna prodanih proizvoda. Zaradili su najmanje 200 milijuna dolara u deset godina prodaje, piše u izvješću.

Vodeći ljudi kompanije Fisher-Price ustvrdili su da nikada nisu davali prednost zaradi nad sigurnosti. Naglasili su da su proveli opsežno istraživanje i sigurnosnu analizu proizvoda i vjerovali su da je siguran sve dok potrošači slijede upute i upozorenja. “Mi ne prodajemo i nikada ne bismo prodavali bilo koji proizvod za koji ne mislimo da je siguran”, brane se iz kompanije.