Filipović za popisivanje cijena po dućanima angažirao firmu koju su prozivali u milijunskoj aferi HNB-a

Riječ je o tvrtki koju se prozivalo radi navodno suspektnih referenci

28.03.2023., Zagreb - Izjave ministara nakon sjednice vlade.  Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
FOTO: Luka Stanzl/PIXSELL

Ministarstvo gospodarstva je konačno, nakon upornog odbijanja da otkriju javnosti tu jednostavnu informaciju, objavilo koju su tvrtku angažirali da u sedam trgovačkih lanaca dvaput mjesečno šalju popisivače cijena raznih proizvoda da bi se popunile tablice koje je poželio imati ministar Davor Filipović ne bi li tako obuzdao inflaciju. Riječ je, kako je potvrđeno Novom listu, o firmi “4 Market Research” koja je za spomenuti posao ponudila 30.450 eura s PDV-om.

Ugovor je sklopljen nakon provedbe postupka jednostavne nabave, a popisivači će sve prikupljene cijene ubacivati u čuvenu aplikaciju “Kretanje cijena” koja, kako ministar to voli isticati, sadrži tzv. bijele liste odnosno trebala bi korisnicima objelodaniti koji trgovci neopravdano dižu cijene. Kao što je poznato, na poziv Ministarstva da sami dostave cijene odazvala su se tek tri trgovačka lanca – Konzum, Tommy i KTC, dok je ostalih sedam odbilo sudjelovati.

Tražili pet ponuda, stigle im tri

U Ministarstvu kažu da su zahtjev za dostavu ponuda za popisivanje cijena u tih sedam trgovačkih lanaca poslali na adrese pet gospodarskih subjekata, ali ponude su im na kraju stigle iz tri.

“Ponuda ponuditelja 4 Market Research d.o.o. u iznosu od 24.360,00 eura bez PDV-a, odnosno 30.450,00 eura s PDV-om, sukladno kriteriju za odabir, ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom ponudom te je 6. ožujka 2023. izdana narudžbenica dobavljaču 4 MARKET RESEARCH d.o.o. za popisivanje cijena dva puta mjesečno u razdoblju od 15. ožujka do 31. prosinca 2023.”, odgovorili su na upit Novog lista.

Firma koju su prozivali u aferi s HNB-om

Čini se da je riječ o istoj tvrtki koja se lani našla u aferi zbog navodno neistinitog navođenja referenci na temelju čega je dobila 4,2 milijuna kuna vrijedan posao anketiranja za HNB. Riječ je o, kako je tada pisao Jutarnji list, poslu anketiranja turista na graničnim prijelazima kako bi se dobili podaci o njihovoj potrošnji, što onda utječe na ukupnu platnu bilancu Hrvatske.

Jutarnji je tada naveo da je u prijavi na natječaj, za koji je konkurirala i velika agencija Ipsos, tada potpuno nepoznata firma 4 Market Research, sa samo jednim zaposlenim, kao reference navela izradu anketa vrijednih više od 600.000 kuna za tvrtke i mali informatički obrt, ali koje sve posluju u istom uredu kao i oni. HNB je nakon toga objavio da će preispitati te reference, ali nije jasno kako je u konačnici raspleten taj slučaj.

Na web stranicama te tvrtke danas se navodi da su oni podružnica agencije M Research iz Austrije koja ima sjedište u Grazu, a kao reference navode i niz ozbiljnih hrvatskih i inozemnih klijenata.