Filipovićevo ministarstvo daje Hanza Mediji 257.000 eura za ‘promociju njihovih politika’

Uz Hanza Mediju, na javni natječaj javila se samo jedna agencija čija je ponuda odbijena zbog, citiramo, preniske cijene

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, koje vodi Davor Filipović, raspisalo je početkom ožujka javni natječaj za uslugu godišnjeg zakupa medijskog prostora sa svrhom promocije njihovih politika i projekata. Procijenjena vrijednost nabave iznosila je 300.000 eura.

Na natječaj su se javila samo dva ponuditelja – marketinška agencija Akter Public te izdavačka kuća Hanza Media koja u svom portfelju ima brojna izdanja među kojima su Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Globus. Agencija Akter Public ponudom je iskazala da traženo može izvršiti za 190.227 eura, a Hanza Media bila je bitno skuplja, tražeći 257.239 eura.

Iznimno visok iznos

Ministarstvo je prekjučer za posao odabralo Hanza Mediju, uz objašnjenje da je Akter Public dao prenisku, dampinšku ponudu. Navode da su potom od marketinške agencije tražili pojašnjenje, ali ga nisu dobili pa su njihovu ponudu ocijenili nepravilnom.

Za hrvatske tržišne uvjete, 257.239 eura za godišnje oglašavanje iznimno je visok iznos koji će, nakon ovakvog natječaja Ministarstva gospodarstva, biti isplaćen samo jednoj izdavačkoj kući.

Nejasni kriteriji

Troškovnik natječaja ne otkriva previše detalja o naručenome, osim da uz određen broj sponzoriranih članaka te desktop bannera na naslovnici portala, Ministarstvo traži i 90-ak oglasa u nacionalnim i regionalnim izdanjima tiskanih medija.

“Predmet nabave su usluge oglašavanja nekomercijalnih oglasa u tiskanim i digitalnim medijima kao i usluge oglašavanja aktivnosti Ministarstva u svrhu informiranja građana i promocije politika i projekata Ministarstva”, kratko je pojašnjeno.

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja i ranije je imalo natječaje za promociju, točnije 2021. i 2022. godine. No, bili su vezani uz konkretne projekte, a na njih su se javljale isključivo agencije koje su kasnije zakupljivale oglase po raznim medijima. Također, redovito se javljalo više ponuditelja.

Ministarstvo bez odgovora

Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja poslali smo nekoliko pitanja. Zanimalo nas je jesu li, kada su drugu ponudu ocijenili kao dampinšku, uzeli u obzir činjenicu da agencije za zakup medijskog prostora imaju godišnje ugovore s medijima zbog kojih postižu znatno niže cijene od uobičajnih. Pitali smo i tko je, te prema kojim kriterijima, sastavljao troškovnik.

Ministarstvo smo kontaktirali još jučer, u četvrtak 4. svibnja, no do zaključenja ovog teksta nisu se javili. Njihov ćemo odgovor, ako ga dobijemo, objaviti naknadno. Marketinška agencija Akter Public od zaprimanja Odluke o odabiru ima deset dana za žalbu Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave. Zasad nisu odgovorili hoće li to i učiniti.