Genijalno. Ministra Filipovića demantira vlastita stranica; i tamo piše da je 35 posto proizvoda poskupilo

Pri pokretanju stranice ministar Davor Filipović tvrdio je kako će se njome spriječiti neopravdano dizanje cijena

03.04.2023., Zagreb - Dolazak clanova sireg predsjednistva HDZ-a na sjednicu. Davor Filipovic Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
FOTO: Slavko Midzor/PIXSELL

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja medijima je poslalo najnovije izvješće o kretanju cijena praćenih proizvoda iz potrošačke košarice tri trgovačka lanca (Konzum, Tommy i KTC) nakon uvođenja eura. Podaci su porazni. Stranica “Kretanje cijena” tako je pokazala da je na dan 30. travnja 373 od 1079 praćenih proizvoda, odnosno njih gotovo 35 posto, bilo skuplje u odnosu na 31. prosinca 2022. godine.

Doduše iz ministarstva Davora Filipovića te su brojke pokušali ublažiti navodeći da je 225 proizvoda sniženo u odnosu na navedeni datum. No, odmah potom navode da je kod 86 tomu tako zbog akcija. To pak znači da je zapravo samo 13 posto praćenih proizvoda pojeftinilo nakon uvođenja nove valute.

U nastavku priopćenja priznaju i da je nakon posljednjeg unosa podataka vidljivo da je potrošačka košarica za proizvode koji se prate zapravo poskupila od 1.91 do 3.76 posto u odnosu na 31. prosinca 2022. godine. Kada se pak na stranici “Kretanje cijena” pogleda koliko je proizvoda skuplje najmanje 50 posto, u odnosu na ranije navedeni period, ispada da ih je čak 24.

‘Spriječit će neopravdano dizanje cijena’

“Vrlo mali broj artikala ima veću cijenu…. Vrlo dobre rezultate već sada imamo zbog ovakvog načina praćenja cijena. Mislim da ćemo njome spriječiti neopravdano dizanje cijena”, tvrdio je ministar Filipović 10. veljače ove godine pri predstavljanju stranice, samo da bi ga vlastita inovacija u tom mišljenju i toj želji sada opovrgnula.

Podsjećamo kako je stranicu netransparentno, putem narudžbenice, napravila tvrtka Hyper dizajn za 30.125 eura s PDV-om. Na isti način, za 26.000 eura bez PDV-a, posao popisivanja prozvoda za trgovačke lance koji su odbili dostaviti ih sami Ministarstvu, angažirana je tvrtka 4 Market Research. Nad njom pak DORH radi izvide zbog ranijeg posla koji je radila za HNB.

Zanimljivo, iako ta tvrtka sada prati i dostavlja podatke i za preostalih sedam trgovačkih lanaca te su navedene cijene sada vidljive na stranici, one u priopćenju Ministarstva nisu spomenute. Naime, i dalje pri navođenju rasta ili sniženja cijena navode da se prate samo proizvodi tri ranije navedena trgovačka lanca. N1 televizija je 2. ožujka izvijestila je kako je tada stranica u prosjeku imala tek 700 posjeta dnevno.