Grlić Radman opet bjesni što javnost primjećuje šlampavost njegovih diplomata. 'Hrvatima u Izraelu i Gazi poslali smo SMS!'

Famozni sustav SRUUK, tvrde u Ministarstvu, funkcionira i na Bliskom istoku

08.07.2023., Hotel Palace, Dubrovnik - Otvorenje Medjunarodne konferencije Dubrovnik Forum 2023. 
   Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
FOTO: Grgo Jelavic/PIXSELL

Hrvatsko veleposlanstvo u Izraelu tek je jučer, šest dana otkako su počeli žestoki sukobi Izraela i Hamasa, objavilo upute za sve hrvatske državljane koji žele napustiti Izrael, a ne mogu naći avion.

Njihova zakašnjela objava izazvala je negativnu reakciju javnosti, a iz Ministarstva vanjskih i europskih poslova danas je poslano pomalo bijesno priopćenje kojim pokušavaju objasniti zašto je diplomatskom predstavništvu trebalo skoro tjedan dana da objavi izuzetno važne informacije.

Iz Ministarstva su medijske napise o zakašnjeloj reakciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Tel Avivu okarakterizirali kao “maliciozne i netočne” te ih odbacuju.

Spomenut i famozni SRUUK

“Ističemo kako je riječ o netočnoj informaciji te da je jasno vidljivo da je već prvog dana u roku od 10 minuta nakon prvog raketnog napada javno na društvenim mrežama objavljen broj telefona za pomoć hrvatskim državljanima u Izraelu. Jednako tako, na istoj platformi ‘X’ objavljena je potom i uputa za pronalazak najbližeg skloništa”, navodi se u priopćenju.

Zatim navode da su drugog dana napada u jutarnjim satima, objavljeno je na profilima Veleposlanstva i MVEP-a informacija o pronalasku rješenja za povratak hrvatskih hodočasnika svojim kućama. Spomenuli su i neslavni sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama.

“Ističemo kako je istoga dana putem sustava za rano upozoravanje i upravljanje krizama (SRUUK) na mobitele hrvatskih državljana na području Izraela i Palestinskih teritorija poslana obavijest s dežurnim brojem telefona Veleposlanstva, kako bi se javili oni koji žele napustiti navedena područja”, stoji u priopćenju u kojem nema referenci na tvrdnje više hrvatskih državljana da su te brojeve zvali, ali da im je u ambasadi netko uporno spuštao slušalicu.

‘Maliciozne i netočne informacije’

Nakon što je Veleposlanstvo, kako tvrdi, pomoglo hodočasnicima i turistima, objavilo je dodatnu informaciju za ostale dvojne državljane te o pružanju potrebne pomoći ostalima oko pronalaska karata za izlazak iz zemlje.

“MVEP odbacuje maliciozne i netočne informacije o zakašnjelom informiranju hrvatskih državljana u Izraelu s pravodobnim informacijama”, stoji u priopćenju.

Podsjetimo, ministar Gordan Grlić Radman prije nekoliko dana je napao hrvatske građane koji su prigovarali što su im spuštali slušalicu u ambasadi docirajući im da bi trebali žaliti nevine žrtve sukoba umjesto da se žale na nerad ambasade. Pritom je na pitanje zašto Hrvatska po svoje državljane, poput mnogih drugih zemalja, nije poslala avion nacionalne kompanije, ustvrdio da su druge države to činile – paradno.