HNB naručio aplikaciju koja preračunava kune u eure, kao i baš svaki kalkulator. Plaćena je 275.000 kn

Aplikacija je dio veće kampanje HNB-a i Vlade

FOTO: Pixsell

Hrvatska narodna banka lansirala je mobilnu aplikaciju pomoću koje građani mogu preračunavali eure u kune. Dakle, nešto poput kalkulatora. Osim aplikacije, lansirali su i konvertor valuta u fizičkom obliku. Riječ je o uređaju koji liči na kalkulator, a temeljna namjena mu je računanje s fiksnim tečajem kune i eura.

Naručili su 60.000 takvih uređaja, a u odgovoru Telegramu navode kako će ih distribuirati “starijim građankama i građanima i posebno osjetljive skupine našeg društva u sljedeća dva tjedna”. “Načela distribucije, u suradnji s Vladom, dogovaramo s ključnim dionicima – s umirovljeničkim i potrošačkim udrugama te s Crvenim križem, Caritasom, a obratit ćemo se i krovnoj udruzi za osobe s invaliditetom”, navode dalje iz HNB-a.

Kalkulatori plaćeni 831 tisuću kuna

Tih 60.000 kalkulatora HNB je platio 11,08 kuna po komadu (bez PDV-a), stoga im je ukupna cijena 664.800 kuna, odnosno, 831.000 kuna s PDV-om, navodi se u odgovoru HNB-a za Telegram. Otkrili su nam i kako je usluga izrada aplikacija kalkulatora za iOS i Android mobilne uređaje stajala 220.000 kuna bez PDV-a, odnosno, 275.000 kuna s PDV-om.

Kalkulatori, digitalni i fizički, kao i 10.000 papirnatih blokova s najčešćim iznosima koji se preračunavaju, dio su informativne kampanje za zamjenu kune eurom koju provode HNB i Vlada RH uz sufinanciranje Europske unije. Kažu nam i kako se u aplikaciji, uz konverter valuta, mogu pronaći i “odgovori na pitanja o zamjeni kune eurom te saznati vijesti o uvođenju eura kao i glavne informacije o putujućoj izložbi Euro na kotačima”.

“Aplikacija sadrži i jednostavne i zabavne pitalice i slikovni kviz uz koje se mogu naučiti činjenice o novoj hrvatskoj valuti”, kažu nam iz HNB-a. Blokiće s tablicom najčešćih iznosa građanima će dijeliti u sklopu mobilne izložbe “Euro na kotačima”, koju je, kažu, do sada posjetilo više od 20.000 ljudi.

Široka medijska kampanja

Dio informativne kampanje je i medijska kampanja kojom se HNB obraća cijeloj javnosti. U nju spadaju brošura u kojoj se nalaze odgovori na sva ključna pitanja, a koja će se u suradnji s Hrvatskom poštom biti isporučena u sva hrvatska domaćinstva. Izdana će biti i na romskom jeziku, kao i na Brailleovom pismu. Besplatni info telefon je aktiviran 22. rujna, a preko njega građani svakog dana od 8 do 18 sati mogu postavljaviti pitanja.

U sklopu kampanje organizirana su događanja u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, a pokrenuti su i profili na društvenim mrežama. U tijeku je komunikacijska kampanja putem TV i radijskih spotova, internet oglašavanja te cityligtha. Službena web stranica, euro.hr, pokrenuta je 12. srpnja.

EK će refundirati 50 posto iznosa

Što se tiče financiranja, HNB kaže da je u suradnji s Vladom Republike Hrvatske pokrenula je zajednički postupak javne nabave “za usluge kreiranja i provođenja nacionalne informativne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom u travnju 2022. godine”.

“U skladu s potpisanim Sporazumom HNB-a i Vlade, nositelj javne nabave je HNB, a financiranje usluga iz nabave je zajedničko, u jednakim iznosima. O pokretanju postupka javne nabave Hrvatska narodna banka obavijestila je javnost 29. travnja 2022. Europska komisija će prema utvrđenom iznosu i modelu refundirati do 50 posto troškova informativne kampanje”, kažu nam iz HNB-a.

Kampanja plaćena oko jedan euro po stanovniku

Procijenjena vrijednost nabave, odgovara HNB-a na pitanje Telegrama, iznosi 27 milijuna kuna i podijeljena je u šest grupa. Jedna je izrada promidžbene kampanje predviđene vrijednosti od 6,8 milijuna kuna, dok je za usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora potrošeno 14,5 milijuna kuna. Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja vrijedne su 1,55 milijuna kuna.

“Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra planirane su u vrijednosti 800 tisuća kuna, a usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja 400 tisuća kuna. Posljednja grupa odnosi se na realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima čiji se trošak procjenjuje na 3,23 milijuna kuna. Planirani iznos cijele kampanje određen je prema iskustvima drugih država članica i pravilima Europske komisije te iznosi okvirno jedan euro po stanovniku”, navodi HNB.

Tko su dobavljači usluga?

Što se tiče samih ugovora s dobavljačima, najveći udio (14,5 milijuna kuna) pripao je Real grupi d.o.o., za “Usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora”. Promidžbenu kampanju izradila je zajednica ponuditelja trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge, a njihov zajednički ugovor vrijedi 3.994.007 kuna.

Tvrtka Abeceda komunikacije d.o.o. dobila je 740 tisuća kuna za “Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja”, dok je Hrvatskom Telekomu plaćeno 785.100 kuna za “Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra”. Usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja vršila je tvrtka Ipsos istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja d.o.o. za 294 tisuće kuna, a na kraju se za putujuću izložbu Euro na kotačima zajedničkim ponuditeljima trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge i Super Truper Mix d.o.o. za promidžbu i usluge platilo 3.183.200 kuna.