Hrvati poludjeli za autima, u zadnjih deset godina mahnito ih kupuju. Ali, voznim parkom dominiraju krntije

U deset godina u Hrvatskoj je broj automobila na tisuću stanovnika porastao za 44,8 posto

22.06.2023., Zagreb - Guzva zbog produzenog vikenda i pocetka turisticke sezone na naplatnoj postaji Lucko. Photo: Igor Soban/PIXSELL
FOTO: Igor Soban/PIXSELL/Ilustracija

Hrvatska je, nakon Rumunjske, država članica Europske unije u kojoj je u desetljeću od 2012. do 2022. godine najviše porastao broj osobnih automobila, pokazuju to podaci Eurostata. Hrvatska je 2012. godine imala 339 automobila na tisuću stanovnika, a deset godina kasnije taj je broj povećan za 152, odnosno za 44,8 posto, pa je u Hrvatskoj bio 491 automobil na tisuću stanovnika.

Veći rast imala je samo Rumunjska gdje je broj automobila na tisuću stanovnika porastao za 86,2 posto, ali je i dalje niži nego u Hrvatskoj. Na tisuću stanovnika Rumunjska je 2022. godine dogurala do 417 automobila. Podaci Eurostata pokazuju i da su najveće stope rasta broja automobila na tisuću stanovnika u proteklom desetljeću imale članice iz istočne i centralne Europe.

Osim Rumunjske i Hrvatske tu su i Mađarska, Slovačka, i Estonija, u kojima je stopa rasta bila oko 40 posto.

Vozimo aute prosječno stare 15 godina

Sigurno je na povećanje broja automobila na tisuću stanovnika utjecalo i to što je proteklo desetljeće bilo ono u kojem je najviše padao broj stanovnika, podaci su ipak usporedivi jer se to dogodilo i u ostalim članicama Unije, posebice onima koje su imale i najveće stope rasta broja automobila.

Takvi trendovi doveli su do toga da je Hrvatska u deset godina napredovala s 24. na 19. mjesto na ljestvici broja automobila na tisuću stanovnika. Manje automobila od Hrvatske bilo je i u Slovačkoj koja ima jaku autoindustriju, ali primjerice i u Irskoj, Danskoj i Švedskoj.

No, to je i dodatno povećalo starost hrvatskog voznog parka. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske u 2022. godini prosječna starost automobila bila je 14,59 godina. Deset godina ranije to je bilo 11,588 godina, dok su primjerice 2007. godine građani Hrvatske vozili automobil star 10,55 godina.