Hrvatski vozači kamiona, koji su u posljednja dva dana bili u Italiji, ne žele ići u karantenu zbog koronavirusa

Objašnjavaju kako bi prijevoznički sektor zbog odluke o karanteni mogao pretrpjeti nove gubitke

Italian Finance guard (Guardia di Finanza) officers talk to a person in a truck at the entrance of the small town of Casalpusterlengo, southeast of Milan, on February 24, 2020, under the shadow of a new coronavirus outbreak, as Italy took drastic containment steps as worldwide fears over the epidemic spiralled. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
FOTO: AFP

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika protivi se eventualnom ponovnom uvođenju mjere po kojoj bi vozači kamiona koji su zadnja dva tjedna boravili na sjeveru Italije, ipak morali u dvotjednu karantenu.

Predsjednik Udruge hrvatskih prijevoznika Dragutin Kranjčec istaknuo je Hini da ponovno prijeti uvođenje te mjere koja je ukinuta prije samo tri dana. “Izričito smo protiv takve zabrane, virus ne poznaje registraciju. Po kojoj bi to logici vozači iz Italije mogli slobodno ulaziti kod nas, a mi tamo ne smijemo, odnosno ako tamo uđemo onda moramo u karantenu?”, kaže Kranjčec. Po njemu, Italija bi s obližnjim zemljama trebala dogovoriti režim prelaska granice.

Novi gubici za prijevoznički sektor

Kranjčec se izričito protivi karanteni pitajući se kako će vozači uopće raditi ako nakon svakog putovanja na sjever Italije budu morali u karantenu. Prijevoznički sektor bi po njegovim riječima zbog toga bi mogao pretrpjeti nove gubitke.

Kranjčeca su, tvrdi on, u ponedjeljak zvali iz Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture poručivši mu kako se neće moći zaustaviti ta mjera prema hrvatskim cestovnim prijevoznicima. Inače, deveta osoba zaražena virusom u Hrvatskoj je vozač iz Varaždina, koji je odradio transport u Italiji.

Strogo pridržavanje mjera

Nacionalni stožer civilne zaštite najavio je početkom tjedna da će, ako se situacija u Italiji ne smiri, razmotriti uvođenje strožih mjera.

Voditeljica Nacionalnog stožera za civilnu zaštitu Maja Grba Bujević poručila je da od poslodavaca zahtijeva strogo pridržavanje mjera koje su trenutno na snazi, jer ako se nastavi trend s epidemiološkom situacijom u Italiji razmotrit će se i odlučiti o uvođenju paketa preventivnih mjera koje uključuju i samoizolaciju za sve osobe koje se u Hrvatsku vraćaju iz zahvaćenih područja. I ministar zdravstva Vili Beroš potvrdio je da se planiraju strože mjere na granicama.

HOK tražio upute

Podsjetimo, Hrvatska obrtnička komora (HOK) nedavno je od Nacionalnog kriznog stožera zatražila hitnu uputu o postupanju za vozače koji su u posljednjih 14 dana boravili u pokrajinama sjeverne Italije.

HOK je tražio nedvosmisleno tumačenje rješenja Državnog inspektorata koja se pojedinačno upućuju vozačima što su posljednjih 14 dana boravili u sjevernim pokrajinama Italije kojim se izriče mjera zdravstvenog nadzora u trajanju od 14 dana. Uz ostalo, nije im bilo jasno u kojem bi obliku zdravstveni nadzor provodio.

Različiti tretmani vozača

U priopćenju HOK-a stajalo je i da su pojedini vozači bili upozoreni na obvezu svakodnevnog javljanja nadležnom epidemiologu. Problem je i u tome što dobar dio prijevozničkih obrta i trgovačkih društava iz Hrvatske prevozi teret isključivo u Italiju i iz te države.

Prijevoznicima smeta što talijanski, slovenski i drugi prijevoznici s istoka Europe slobodno obavljaju ukrcaj i iskrcaj robe na području Hrvatske dok prijevoz obavljaju upravo iz spornih pokrajina Italije. U HOK-u smatraju da mjera zabrane kretanja na 14 dana za vozače i njihove poslodavce znači i zatvaranje gospodarskih subjekata, gubitak radnih mjesta te kao posljedicu i kolaps drugih industrija.