HTV demantira medije i hvali se velikim rastom gledanosti, ali podaci koje šalju baš i nisu točni

Iako to HTV pokušava demantirati, gledanost Dnevnika je pala

FOTO: FAH

S HTV-a je jučer stiglo priopćenje o rastu gledanosti Dnevnika, a u današnjem Jutarnjem listu vršiteljica dužnosti rukovoditelja Informativnoga medijskog servisa, Katarina Periša Čakarun, izjavila je kako je “HTV tijekom posljednja dva mjeseca stabilizirao svoju gledanost i nakon dugo vremena počeo prikazivati pozitivne trendove”.

Istom prigodom gospođa Periša Čakarun izjavila je kako “nije istina da Dnevnik, kako se piše, bilježi pad gledanosti”. Time je pokušala demanirati navode Indexa, koje su kasnije prenijeli mnogi, kako je Dnevnik u dva mjeseca izgubio 125 tisuća gledatelja.

Podaci ne potvrđuju navode s HTV-a

U spomenutom jučerašnjem priopćenju HTV-a stoji kako je “trend visoke gledanosti zabilježen već u subotu 7. svibnja”, a Katarina Periša Čakarun izjavila je: “ti podaci potvrđuju rezultate našega rada i svih aktivnosti koje smo poduzeli od ožujka do svibnja”.

Podaci o gledanosti sve tri nacionalne televizije, koje Telegram ima u posjedu, međutim, demantiraju navode gospođe Periše Čakarun. HTV-ov Dnevnik ove subote je, doista, imao natprosječnu gledanost, no neobično je tu pojavu tumačiti kao trend, budući je od ponedjeljka do petka bila slaba, a u nedjelju se ponovno prilično srozala.

Jednodnevni rast

U subotu 7. svibnja, dakle, Dnevnik HTV-a pratilo je 9,1 posto opće populacije. Dnevnik Nove TV bio je gledaniji za gotovo dva posto, a RTL je taj dan stajao uistinu slabo. Pratilo ga je 4,45 posto ljudi.

No, već sljedeći dan Dnevnik HTV-a imao je gledanost 6,83 posto. RTL Danas pratilo je 8,36 posto gledatelja, a Dnevnik Nove TV 13,14.

Dakle, u izjavi kako “očekuje nastavak ovoga pozitivnog trenda porasta gledanosti”, gospođa Čakarun Periša kao trend definira dobar rezultat Dnevnika u subotu, iako je već u nedjelju opet podbacio.

Šprajc redovito bolji od Dnevnika HTV-a

Na drugom mjestu glednosti prvih osam dana svibnja izmjenjivali su se RTL Danas i Dnevnik HTV-a, koji su, ovisno o danu, postizali gledanost između 5 i 9 posto. Jedino je u nedjelju 1. svibnja RTL Danas dosegao gledanost od 11,88 posto. Zoran Šprajc u RTL Direktu, koji se emitira znatno kasnije, s gledanošću od oko sedam posto prošloga je tjedna u dva navrata bio gledaniji od HTV-ovog središnjeg Dnevnika.

Prosječna gledanost Dnevnika Nove TV u prvih osam dana svibnja bila je 13,7 posto, RTL-a Danas 7,1, a HTV-ovog Dnevnika 7,3. Tijekom travnja, Dnevnik HTV-a u prosjeku je pratilo 7,2 posto ljudi.

Pojednostavljeno, gledanost Dnevnika posljednjih mjeseci je pala pa se, u posljednjih osam dana, podigla za prilično nevažnih 0,1 posto, a šefica informativnog servisa u medijima izjavljuje kako je Dnevnik “tijekom posljednja dva mjeseca stabilizirao svoju gledanost i nakon dugo vremena počeo pokazivati pozitivne trendove”.

Usporedba sa svibnjom 2015.

Početkom veljače, odgovarajući na Indexov upit, s HTV-a su objavili kako njihov Dnevnik “svakodnevno gleda gotovo 425.000 ljudi, odnosno 10,5 posto hrvatskih građana”. Dakle, gledanost im je u siječnju bila trećinu veća nego prvih osam dana svibnja.

HTV-ove navode demantiraju i podaci o gledanosti prošle godine. U travnju 2015., u vremenskom razdoblju od 19:00 do 23:00, kada se emitiraju najvažnije informativne emisije, HTV 1 imao je gledanost 14,6 posto, Nova TV 31,8, a RTL 18,1.

U travnju 2016., u terminu od 19:00 do 23:00, gledanost HTV-a pala je na 12,7, RTL-u na 16,8, a Novoj je narasla na 32,9. Slični su omjeri i ako se promatra gledanost tijekom cijelog dana. Pritom, podaci koje smo izdvojili odnose se na sve gledatelje starije od četiri godine. U izdvojenim analizama, koje se računaju po marketinškim važnim skupinama, HTV stoji još gore.

TRAVANJ 2015. graficka analiza najgledanijih od 19 do 23 h
TRAVANJ 2015.
TRAVANJ 2016. grafička analiza gledanosti od 19 do 23 h
TRAVANJ 2016.
TRAVANJ 2015. grafička analiza cjelodnevne gledanosti
TRAVANJ 2015.
TRAVANJ 2016. grafička analiza cjelodnevne gledanosti
TRAVANJ 2016.