I mi imamo 'tri plakata izvan grada', samo ovdje građani plaćaju 55.000 eura da se HDZ hvali pred izbore

Župan sisački kaže da želi informirati sugrađane o 200 projekata

FOTO: Pixsell

Župan sisački Ivan Celjak (HDZ) dao je diljem županije zakupiti atraktivne oglasne pozicije na kojima će promovirati “projekte obnove i razvoja” u izvedbi Sisačko-moslavačke županije. Sve je plaćeno javnim novcem, a promovirat će se u izbornoj godini, pa lokalna opozicija upozorava da je riječ o HDZ-ovoj stranačkoj predizbornoj kampanji koju će platiti građani.

Sisačko-moslavačka županija raspisala je krajem studenoga otvorenu javnu nabavu male vrijednosti za usluge najma oglasnog prostora na jumbo plakatima diljem županije. Nabava je bila procijenjena na 48.000 eura bez PDV-a.

Tražio se ponuditelj za jumbo plakate u idućih 12 mjeseci na području Siska, Kutine, Novske, Petrinje, Gline, Hrvatske Kostajnice, Popovače, općine Lekenik te ostalih dijelova županije. U natječajnoj dokumentaciji nije naveden razlog oglašavanja.

Za sve nabrojano, izuzev Novske i Hrvatske Kostajnice, javio se tek jedan ponuditelj, obrt Luka-Panoi, koji je 15. prosinca i dobio posao. Ugovor je sklopljen na 55.080 eura.

‘Oglašavanje je korisno’

Čim smo uočili ovu javnu nabavu, pitali smo HDZ-ovog župana Ivana Celjaka za što se unajmljuje oglasni prostor. Odgovorio nam je da županija provodi više od dvjesto projekata, kako obnove, tako i novih razvojnih projekata.

“Riječ je o projektima koje će po završetku koristiti deseci tisuća stanovnika Sisačko-moslavačke županije, pa smatramo da je informiranje javnosti o tijeku njihove provedbe i njihovu završetku u javnom interesu i na korist našim sugrađanima”, rekao je Celjak ne navodeći niti jedan projekt pojedinačno.

Je li ovo oglašavanje bilo planirano ili je tek kasnije ubačeno u proračun, nije moguće provjeriti jer na službenim stranicama Županije nije moguće pronaći Plan nabave za 2023. Nema ni onih za prethodne dvije godine; zadnji objavljeni plan nabave je za 2020.

‘To je predizborna kampanja’

Zastupnica Mosta u Županijskoj skupštini Luca Gašpar Šako tvrdi da Celjak govori o projektima koji se financiraju iz Fonda solidarnosti i koji su “tek na razini prezentacije” te je upitno hoće li ikad biti realizirani. “To je sramota. Čista laž je da će reklamirati projekte, on samo sebi radi PR”, kaže Gašpar Šako.

Vjeruje da je najam jumbo plakata po cijeloj županiji za “informiranje građana” tek predizborna promidžba. “Što ovi u Novskoj i Petrinji imaju od projekata u drugim dijelovima županije? Što bilo tko ima od jumbo plakata i slike kako će nešto izgledati 2029. godine?”, pita se Gašpar Šako.

Navodi primjer Doma za starije i nemoćne u Petrinji, koji je u nadležnosti Županije, a još nije obnovljen. Kaže da će on od siječnja poskupjeti 100 posto, ali zato župan novac daje za oglašavanje. “To nije bilo na dnevnom redu Županijske skupštine i nije donesena odluka o poskupljenju. Korisnici Doma smješteni su u nehumanim uvjetima u Topuskom i u Šašu u brvnari”, naglašava zastupnica Mosta.

Novi plakati svakog mjeseca

Koliko je županu važan projekt oglašavanja, svjedoče minuciozni detalji koje je propisao u natječaju. Uz točnu veličinu panoa, navedeno je i da se lokacije plakatnih površina moraju nalaziti “uz glavne prometnice, frekventna raskrižja te u blizini velikih trgovačkih centara”, a vidljivost postavljenog jumbo plakata mora biti “minimalno 50 metara od dolaska, u smjeru kretanja”.

Traži se i da lokacije moraju biti “slobodne u cijelosti od bilo kakvih smetnji (npr. drveće, raslinje i slično) kojim bi se smanjila vidljivost plakatne površine tijekom cijele godine”, a nakon postavljanja plakata Županiji se mora poslati “izviješće s fotografijama svake lokacije”.

Natječaj propisuje i da na svim lokacijama sve jumbo plakate treba mijenjati jednom mjesečno, kroz godinu dana.

Službene stranice obrta koji je dobio posao prikazuju lokacije jumbo plakata pa tako možemo dobiti uvid gdje će sve građani Sisačko-moslavačke županije biti informirani o ‘razvojim projektima’